۲۶ تير ۱۳۹۸ ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۲۷۷۹
بازدید هیئت روسی از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی

هیئتی از دانشگاه دولتی چلیابینسک روسیه جهت بازدید و بررسی زمینه‌های همکاری علمی-مطالعاتی در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی حاضر شد.


به گزارش عطنا، دیانا تسرینگ، رئیس دانشگاه چلیابینسک، الوینا یاگناکوا، رئیس دانشکده اوراسیا و شرق دانشگاه چلیابینسک، کسینیا یاکوتس، مدیر مرکز آموزش های بین المللی دانشگاه و دمیتری پلیتنیوف، مدیر کل پژوهش‌های دانشگاه چلیابینسک در این بازدید با دکتر نعمت الله ایران زاده، رئیس دانشکده و جمعی از معاونان و استادان دانشکده دیدار و گفت و گو کردند.


ایران زاده در این نشست ضمن خیر مقدم به مهمانان، اطلاعاتی در خصوص تاریخچۀ دانشکده و گروه های آموزشی فعال در دانشکده ارائه داد.


وی گفت که دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان های خارجی با گروه‌هایی قدرتمند در حوزه‌های مختلف نظیر فلسفه، زبان شناسی و ادبیات فارسی، ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری های مشترک در چارچوب تفاهم نامه های امضا شده بین دو دانشگاه چلیابینسک و علامه طباطائی دارد


او ادامه داد: این دانشکده آمادۀ همکاری با دانشگاه چلیابینسک روسیه در همه زمینه ها است.


دکتر الوینا یاگناکوا، رئیس دانشکده اوراسیا و شرق دانشگاه چلیابینسک هم در این نشست ضمن معرفی دانشکده خود، اظهار کرد: در دانشکده اوراسیا و شرق، مطالعات منطقه‌ای و زبان‌های شرقی انجام می‌شود.


او افزود: کشورهای عربی، ترکیه، ژاپن و کره از جمله کشورهای هدف در دانشکده اوراسیا هستند.


وی تاکید کرد: ایران به جمع کشورهایی که در حال حاضر در این دانشکده مورد مطالعه هستند اضافه شده است.


دکتر کسینیا یاکوتس ئر این نشست ضمن تشکر از مدیران دانشگاه و دانشکده از سطح بالای آموزش در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار رضایت کرد و گفت: دانشجویان گروه روسی که برای دوره کارآموزی در چارچوب توافقات مشترک به چلیابینسک اعزام شده بودند، سطح مطلوبی داشتند و این نشان می‌دهد که آموزش در دانشگاه علامه بسیار بحث جدی ای است.


رئیس دانشگاه چلیابینسک در این نشست ضمن تاکید بر تامین منابع آموزشی برای گروه روسی اعلام کرد که یک دوره کامل کتاب های آموزشی چاپ شده در دانشگاه را به کتابخانه دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی هدیه خواهد کرد.


در ادامه این نشست، دکتر نوظهور، معاون آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی توضیحاتی در خصوص گروه فلسفه و ظرفیت های موجود برای همکاری های مشترک علمی بین دو دانشگاه ارائه داد. طرف روسی نیز از آمادگی خود برای چاپ مقالات استادان ایرانی در مجله فسلفه دانشگاه چلیابینسک خبر داد.


دکتر حسن زاده نیری، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی نیز در سخنانی در خصوص ظرفیت های این گروه برای کمک به دانشگاه چلیابینسک در زمینه آموزش زبان فارسی سخن گفت و از آمادگی گروه زبان و ادبیات فارسی برای اعزام استاد در چارچوب توافقات بین دانشگاهی خبر داد.


در ادامه، جلسه به زبان روسی دنبال شد و اعضای گروه زبان روسی به بیان دیدگاه های خود و زمینه های همکاری بین دانشکده و دانشگاه چلیابینسک پرداختند. دکتر عبدالهی، مدیر گروه زبان و ادبیات روسی ضمن برشمردن زمینه های همکاری بین دو دانشگاه، در خصوص امکان استفاده از ظرفیت های دو دانشگاه به خصوص استفاده از ظرفیت های دانشگاه چلیابینسک در حوزه آموزش زبان روسی سخن گفت.


دکتر نوروزی هم ضمن اشاره به زمینه‌های همکاری بین دانشگاه ها به خصوص در زمینه زبان روسی، پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس مشترک بین دو دانشگاه را ارائه کرد که با استقبال هر دو طرف مواجه شد.  دکتر مرادی نیز ضمن خوشامدگویی به هیئت روسیه، نکاتی را در خصوص توسعه زبان روسی و همکاری های مشترک یادآور شد.


در پایان توافق شد تا دانشگاه چلیابینسک دوره های دانش افزایی برای گروه روسی برگزار نماید و در مقابل گروه زبان و ادبیات فارسی نیز دوره‌های دانش افزایی برای استادان و دانشجویان دانشگاه چلیابینسک داشته باشد.


گفتنی است، در پایان نشست دکتر ذکیانی، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران این گروه را به این موسسه دعوت کرد و درخواست کرد که زمینه‌های مشترک همکاری در آشنایی با فلسفه ایران و روسیه فراهم شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار