۰۳ تير ۱۳۹۸ ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۵۱۹
مهدی وجدانی‌همت، سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

مهدی وجدانی همت، رئیس ادارۀ خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت و گو با خبرنگار عطنا، گفت: طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه هایی که ترم تابستانی به دانشجویان ارائه می دهند موظفند خوابگاه هم در اختیار آنها قرار دهند. دانشگاه علامه طباطبائی در سال های اخیر، ترم تابستانی نداشته است، اما طبق عرف رایج به «دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان نامه» دارند و پروپوزال آنها تصویب شده است و یا «آزمون جامع» خود را گذرانده اند، خوابگاه ارائه خواهیم داد.


او ادامه داد: علاوه بر این دو گروه، به دسته ای دیگر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که استادان راهنمای آنها تایید کنند که پروپوزال آنها در دست بررسی و تصویب در گروه است هم در حد امکانات و ظرفیت باقی مانده جهت اسکان آنها خوابگاه اختصاص خواهد یافت.


وجدانی همت در ادامه افزود: گروه دیگری از دانشجویان هم هستند که بنا به ضرورت ها و کارهای پژوهشی که در دست اقدام دارند در خوابگاه ها اسکان داده می شوند.


وی گفت که دانشجویان مقطع کارشناسی چون پایان نامه و رساله ای ندارند و اینکه ترم تابستانی هم در دانشگاه ارائه نشده است، نمی توانند از خدمات خوابگاهی در تابستان برخوردار شوند.


رئیس ادارۀ خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به قانون صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: طبق قانون خوابگاه های تابستانی به مدت دو ماه در اختیار دانشجویان متقاضی قرار خواهد گرفت.


او با اشاره به میزان هزینه های دریافت شده از دانشجویان برای خوابگاه های تابستانی تصریح کرد: بر اساس جلسه ای که با اعضای شورای صنفی خوابگاه ها برگزار شد و بنا بر درخواست آنها، هزینه های خوابگاه های تابستانی بر اساس «اولویت اول» از دانشجویان دریافت می شود که مبلغ آن بین 200 تا 300 هزار تومان است که بستگی به ظرفیت اتاق ها دارد.


وجدانی همت در ادامه تاکید کرد: تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی که شرایط گفته شده را دارا هستند، در گروه اولویت اول خوابگاه های ما قرار گرفته اند.


وی با اشاره به دانشجویانی که در اولویت دوم قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که هنوز پروپوزال آنها تصویب نشده و یا آزمون جامع را طی نکرده اند در «اولویت دوم» هستند که از آنها مبلغی حدود 400 هزار تومان دریافت خواهد شد.


او در ادامه اشاره کرد که هزینۀ اسکان دانشجویانی که در تابستان از پایان نامه یا رسالۀ خود دفاع نمی کردند در سال های گذشته بیش از مبلغ دریافت شدۀ امسال بود، ولی با توجه به جلسه های رئیس محترم دانشگاه با نمایندگان اعضای شورای صنفی خوابگاه ها و دستور ایشان مبنی بر کاهش هزینه ها و در نظر گرفتن شرایط و مطالبات دانشجویان، این مبلغ برای دانشجویانی که دارای پروپوزال تصویب شده هستند و یا آزمون جامع را طی کرده اند به کمتر از نصف هزینۀ سال گذشته رسیده است.


رئیس ادارۀ خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: زمان اتمام اسکان در خوابگاه ها در نیم سال دوم تحصیلی 2 تیرماه بود که ما پایان اسکان را 3 تیرماه به دانشجویان اعلام کردیم.


او بیان کرد: در مورد زمان تخلیۀ خوابگاه ها به دانشجویان هم از حدود یک ماه قبل اطلاع رسانی های لازم از طریق سایت دانشگاه، بوردهای موجود در خوابگاه ها، اتوماسیون خوابگاهی و فضای مجازی صورت گرفته بود. کما اینکه در آغاز ترم تحصیلی و همگام رزرو خوابگاه ها به دانشجویان زمان تخلیه خوابگاه اعلام شده است.


وی از دانشجویانی که در این زمینه با سرپرستان و اداره خوابگاه ها همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد و بیان کرد: دو خوابگاه شهید رحیمی و شهید ارشاد در حال حاضر کاملاً تخلیه شده است. البته ما با دانشجویانی هم که منتظر تصویب پروپوزالشان در گروه های آموزشی هستند، کاملاً همکاری می کنیم.


وجدانی همت در ادامه گفت: خوابگاه های دانشگاه پس از پایان ترم تحصیلی نیاز به نظافت و سم پاشی دارند و از این جهت در یک بازۀ زمانی محدود (بنا بر رعایت مسائل بهداشتی) کسی نباید در خوابگاه حضور داشته باشد تا این امور به خوبی کنترل و انجام شود.


وی در ادامه به اقدامی که دانشگاه برای داوطلبان مقطع دکتری که برای انجام مصاحبه به دانشگاه علامه طباطبائی آمده اند، انجام داده است، اشاره کرد و اظهار کرد: امسال دانشگاه علامه طباطبائی برای داوطلبانی که از شهرستان برای انجام مصاحبه دکتری به دانشگاه علامه طباطبائی آمده اند، یک الی دو شب اسکان در خوابگاه در نظر گرفته است. چرا که این عزیزان، مهمان ما در دانشگاه هستند.


وجدانی همت گفت: در حد توان تمام تلاشمان را می کنیم دانشجویانی که نیاز به خوابگاه تابستانه دارند، خوابگاه در اختیار آنها قرار دهیم. تاکنون هم دو مرحله از اسامی واجدان شرایط را اعلام کرده ایم که اسامی سایر واجدان شرایط هم به زودی اعلام خواهد شد.


وی در پایان از حمایت های دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه، دکتر لطیفی، معاون دانشجویی، دکتر مقامی، مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، سرپرستان روز و شب خوابگاه ها و همکاران ستادی ادارۀ خوابگاه ها که همواره پشتیبان دانشجویان و حامی آنها بوده اند و در زمینۀ رفع دغدغه های اسکان دانشجویان تلاش کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار