۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۰۱۵۰
kheyr mandegar

جلسه ستاد اجرایی دومین همایش ملی خیر ماندگار  20 آذرماه در مؤسسه آلا برگزار شد.


به گزارش عطنا، این جلسه با توضیحاتی از طرف حجت‌الاسلام علی ملانوری به عنوان دبیر اجرایی همایش آغاز شد و سپس دکتر نعمت‌الله موسی‌پور، دبیر علمی همایش توضیحاتی در ارتباط با کمیته‌های علمی و  اهمیت تأثیر عملکرد کمیته اجرایی بر مطرح شدن مباحث علمی همایش و اثربخش‌تر کردن مباحث مطرح شده ارائه دادند .


در این مراسم همکارانی از وزارت رفاه، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهردای تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند و گزارشانی در مورد عملکرد خود برای همکاری در برگزاری همایش ارائه دادند و هر کدام نقطه نظرات خود را مبنی بر چگونگی بهبود روند اجرایی مطرح نمودند.


ملانوری در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: در روز اول همایش،  5 کارگاه‌ از صبح تا ظهر برگزار خواهد شد، بعد از ظهر نیز یک پنل از شرکت‌کنندگان کارگاه‌ها و سایر دوستان علاقمند خواهیم داشت.


وی ادامه داد: تا کنون حدود 250نفر در این همایش ثبت نام کرده‌اند، این همایش سایت اختصاصی دارد که همه علاقمندان  می‌توانند از طریق ثبت‌نام در این سایت در همایش حاضر شوند و همینطور گواهی شرکت برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.


وی در خصوص روز دوم همایش بیان کرد: در این روز 5 کارگاه داریم که تا کنون  در هر کارگاهی 2 تا  5 نفر ثبت نام کرده‌اند، حد نصاب تشکیل شدن کارگاه‌ها 20 نفر است و ما امیدواریم بتوانیم این کارگاه‌‌ها را برگزار کنیم.


دبیر اجرایی همایش گفت: به دلیل آنکه برنامه عصر روز دوم بسیار  فشرده بود، در بعد از ظهر روز اول برای مخاطبین کارگاه‌ها و فعالین سمن‌ها که در کارگاه‌ها نبودند و مقاله نداشتند، نشست عمومی‌ای در نظر داریم که با حضور فعالین اجتماعی، حاکمیتی و اهالی دانشگاه برگزار خواهد شد.


وی تأکید کرد: شرکت در  هر کدام از برنامه‌های همایش به صورت جداگانه گواهینامه خواهد داشت.


ملانوری افزود:  روز سه شنبه 11 دی ماه مراسم اصلی همایش برگزار می‌شود، صبح مراسم افتتاحیه داریم و بسیاری از مخاطبین در این بخش حضور خواهند داشت.


وی با اشاره به اینکه تا کنون سازمان اوقاف و وزارت بهداشت از اصلی‌ترین حامیان ما بوده‌اند گفت: به دلیل  ارتباط عملکرد کاری این سازمان‌ها با محورهای همایش از وزیر بهداشت و رئیس سازمان اوقاف تقاضا کردیم که در افتتاحیه سخنرانی کنند، پس از آن برنامه  اهدای جوایز به منتخبین جشنواره خیر ماندگار را داریم که معیار انتخاب این عزیزان در یکی از این حوزه‌ها بوده است:کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، کارهای رسانه‌ای تولیدشده،کارآفرین اجتماعی و حوزه پلت‌فرم‌ها.


ملانوری در همین زمینه ادامه داد: در بعد ظهر روز دوم با  5 پنل علمی میزبان علاقمندان این حوزه خواهید بود و در پایان مقالات برگزیده  هر پنل انتخاب و معرفی خواهند شد.


وی افزود: مجموعه رازی همکاری لازم را برای برگزاری همایش داشته است و امکانات و سالن‌های مختلف آن در دسترس خیر ماندگار خواهد بود.


در ادامه موسی‌پور، دبیر علمی همایش ضمن امیدواری به پیشبرد امر خیر گفت:  نمودند: کاری که در بخش علمی دنبال می‌شود وابسته به امر اجرایی است و این فعالیت‌ها اگر به درستی انجام شود می‌توانند تغییر ایجاد کنند در غیر این صورت انجام کار علمی بی‌مورد است.


وی اظهارکرد: مخاطبین این همایش می‌توانند با ابزارشان کار کمیته علمی را مؤثر کنند، تقاضا داریم که گوش‌هایی برای شنیدن استدلال‌ها و نظرات علمی فراهم شود و سازمان‌ها با توجه به دسترسی‌هایی که دارند حداقل 50نفر را به شرکت در این رویداد تشویق کنند چرا که می‌تواند نقش خوبی در انتقال پیام داشته باشند.


پورموسی با اشاره به اینکه کار خیر بین مردم امری شناخته شده است گفت: ایده‌ای که در این همایش دنبال می‌شود این است که امر  نیکوکاری با چه چالش‌ها و چه مصائبی همراه است اما این امر در سطح ساختارهای اجتماعی رها شده است، قوانین لازم ، حمایت لازم و  فرایند مشخص برای کار ندارد، امر خیر تبدیل به یک پدیده کم‌اهمیت برای نظام اجتماعی شده است امیدوارم با این همایش این موضوع به گوش جمع زیادی برسد تا به این امر کمک کند.


پورموسی ادامه داد: 5 پنل اختصاصی بعد از برگزاری نشست عمومی خواهیم داشت، در نشست‌های عمومی، جمعی از دست‌اندرکاران سیاست‌گذاری و جمعی از برگزارکنندگان همایش حضور دارند و از نیکوکاران تقدیر خواهد شد اما بخش اساسی برنامه در پنل‌های علمی که به حوزه تخصصی این امر می‌پردازد اتفاق می‌افتد.


وی افزود: در هر پنل یکی از شخصیت‌های علمی طراز اول سخنرانی خواهند داشت، شخصیت‌هایی که معمولا در فضای اجتماعی و فرهنگی شناخته شده هستند و در این حوزه حرفی برای گفتن دارند، امیدوارم در این همایش تمرکز دوستان  بر بخش علمی  زیاد باشد.


پس از آن  ملانوری از اعضای ستاد اجرایی درخواست کرد که در این روز‌های باقی مانده، حول 4 محور به همایش خیر ماندگار یاری رسانند.


-اطلاع‌رسانی و دعوت از مخاطبین


-ایجاد امکاناتی برای رفاه مهمانان شهرستانی


-ارائه کمک‌هایی از جنس کمک‌های نیروی انسانی


-ارائه کمک‌هایی از اتصال حامیان به همایش


وی در انتها یادآوری نمود که ضمن برگزاری همایش، نمایشگاهی از محصولات همکاران و مؤسسات خیر برگزار خواهد شد.


نجم عراقی، نماینده سازمان بهزیستی کشور به اطلاع‌رسانی‌ها و کمک‌های غیر نقدی سازمان بهزیستی و کمک به هر چه بهتر برگزار شدن این همایش اشاره کرد.


در ادامه خانم یونسی، نماینده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در خصوص امر خیر گفت: برای این‌گونه بحث‌ها مأموریت‌هایی مانند اجتماعی‌شدن بحث سلامت معین شده است و ما بحث وسیعی را در ارتباط با مسائل اجتماعی پوشش می‌دهیم .


وی افزود: یک بخش از کار ما ساماندهی مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین است، ما به دلیل ساختاری که ایجاد کرده‌ایم، توانسته ایم افرادی را به سمت اولویت‌ها هدایت کنیم و اکنون  به خیرین مشاوره می‌دهیم و نیاز مناطق را با آنان مطرح می‌کنیم این اتفاق به پشتوانه  نیاز سنجی‌ها انجام می‌شود.


وی در پایان صحبت‌هایش گفت: ما از کارشناسانی که در 66 دانشگاه در این حوزه کار کرده‌اند دعوت می‌کنیم که در همایش خیر ماندگار مشارکت داشته باشند.


عضو دیگر ستاد اجرایی همایش، خانم قربانی، نماینده اداره کل فرهنگی وزارت کار گفت: ما تلاش کرده‌ایم که از امکانات اطلاع‌رسانی در این حوزه استفاده کنیم، همچنین در بخش‌های دیگر مانند انتشارات کمک‌هایی ارائه می‌دهیم.


در بخش بعدی آقای بالایی، نماینده مجموعه رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تلاشی که برای اطلاع‌رسانی و کارهایی از قبیل انتشارات به عهده گرفته بودند اظهاراتی بیان داشت.


سپس آقای معممی، مدیر کل اداره مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیر بیان کرد: امروز سکاندار اوقاف، نقاط پیدا و پنهان آسیب‌های اجتماعی را می‌شناسد چرا که ایشان معتقدند ما وقف را می‌بینیم اما  به خیریه بی‌توجهیم و این نقطه عطفی است که امروز  در این جاهای خالی را می‌بینیم .


وی با اشاره به اینکه ماهیت وقف، احسان است گفت: کارکرد اجتماعی وقف در سازمان اوقاف تصدی‌گری نیست ما می‌خواهیم تولی‌گری کنیم، می‌خواهیم که پول و منابع وقفی‌ را طی تفاهم‌نامه‌هایی به دستگاه‌های حاکمیتی دهیم تا آنها بتوانند به صورت کارشناسی و اصولی به کار گیرند.


وی اشاره کرد: ما در سرفصل‌های اعتباری‌ خود 330 هزار عنوان نیت داریم که رتبه اول آن به تعزیه و سپس به عزاداری اختصاص دارد و این یعنی باید تغییر نگاهی برای نیت‌ها داشته باشیم تا بتوانیم اولویت‌های دیگری را هم برای خیرین مطرح کنیم.


وی همچنین بیان کرد: اطلاع‌رسانی از طریق سایت و پیامک انجام دادیم و از مخاطبین خاص دعوت کردیم همچنین می‌خواهیم معاونین سازمان  را برای شرکت در این برنامه دعوت کنیم تا اثر گذارتر باشند.


در انتها آقای نیکی، مدیر مرکز پیشگیری کنترل سرطان آلا(مکسا)، صحبت‌ها و پیشنهاداتی را در خصوص هر چه بهتر برگزار کردن همایش مطرح نمودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار