۰۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۶۱۸۳۹
دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از استادان علوم اجتماعی

رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی می گوید: جلسه امروز رئیس جمهوری با استادان دانشگاه اتفاق خوشایندی بود که سبب گسترش گفت وگو و هم افزایی جدید در جامعه می شود.


به گزارش عطنا، محمدمهدی فرقانی روز سه‌شنبه، 1 آبان‌ماه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: مشکلات معیشتی مردم، آسیب های اجتماعی، سیاسی و تهدیدها و فشارهای خارجی از عمده مسائلی بود که درجلسه امروز رئیس جمهور با استادان جامعه شناسی و ارتباطات مطرح شد.
وی درباره اهمیت برگزاری جلسه رئیس جمهور با برخی از استادان دانشگاه اظهار کرد: روحانی پیشتر هم جلساتی را با اقتصاددانان برگزار کرد که از این قبیل جلسات کمتر در دولت های قبل و پس از انقلاب دیده شده است.
رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به شنیده شدن صدای دانشگاه در دیدار رئیس جمهوری با اساتید رشته های مختلف، یادآورشد: دولت با برگزاری این گونه جلسات نشان داد که خود را از دانشگاه جدا نمی داند و برای شناخت مسائل کشور و ارائه راهکار مناسب از نظرات نخبگان جامعه بهره خواهد برد.
فرقانی ادامه داد: دولت در جلسه امروز با اهالی دانشگاه تحلیل استادان از مسائل روز را شنید که به لحاظ فرهنگی اقدامی مثبت تلقی می شود.
وی برگزاری جلسه روحانی با استادان دانشگاه را یک قدم مثبت در راستای نگرش توسعه ای دانست و اعلام کرد که دولت با بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی در جامعه می تواند خلاءهای بخش های مختلف را تکمیل کند.


توضیحات رئیس جمهور روشنگر بود


این استاد ارتباطات با اشاره به اهمیت بازگویی واقعیت های روز جامعه توسط نخبگان، گفت: دانشگاهیان در این جلسه به نوعی بریده از واقعیت های روز جامعه به مشکلات دولت تنها درچارچوب تئوری و مباحث ذهنی توقف نداشته باشند.
فرقانی افزود: امروز گفت و گوی دوطرفه میان دانشگاهیان و رئیس جمهوری رخ داد که روحانی علاوه بر گوش فرادادن، توضیحاتی ارائه داد که می توانست روشنگر باشد و راهکار مبتنی بر واقعیت اجتماعی را تبیین کند.
وی با اشاره به سخن گفتن بی پرده اهالی دانشگاه با رئیس جمهوری ، یادآور شد: داشگاهیان به خوبی مسائل روز را رصد کردند و با محدودیت ها و مشکلات دولت در پیشبرد برنامه ها نیز به خوبی آشنا شدند که آغاز گر نوعی تفاهم و همگرایی جدید بود.


دولت از ظرفیت های رسانه و نخبگی استفاده کند


رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی همچنین درباره مهم ترین دیدگاه های مطرح شده در جلسه امروز دانشگاهیان با رئیس جمهوری اظهار کرد: مسائل روز جامعه از قبیل افزایش فاصله میان دولت و ملت، کاهش اعتماد و امید اجتماعی، افزایش برخی از نارضایتی های عمومی، مشکلات ارتباطی و رسانه ای دولت، اختلال ارتباطی میان دولت و ملت که باعث شده حتی سخنرانان دولتی هم به مسائل محسوس و مرتبط به زندگی روزمره مردم و مطالبات عمومی پاسخ ندهند، از عمده ترین مسائل مطرح شده در جلسه امروز بود.
فرقانی به توانایی دولت در بهره گرفتن از ظرفیت های رسانه ای و نخبگی در رشته های مختلف اشاره کرد و گفت که این گونه جلسات به دولت کمک می کند تا با شناخت علمی تری نسبت به مسائل ، راهکارهای عملیاتی را از طریق دیدگاه های نخبگی استخراج کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار