۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۱۵۸
مرتضا شهبازی نیا در بزرگداشت استاد بهمن کشاورز در خانه اندیشمندان

رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وقت‌شناسی، نزاکت و احترام در رفتار استاد بهمن کشاورز بارز و مثال‌زدنی است.


به گزارش عطنا، آیین نکوداشت استاد بهمن کشاورز، حقوقدان، پژوهشگر و رئیس سابق اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) روز یکشنبه، ۱۸ شهریورماه با سخنرانی علیرضا آذربایجانی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران، محمدحسین ساکت، رئیس هیئت مدیره انجمن حقوق‌شناسی، مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، فریده غیرت، نایب رئیس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز و سعید ملک‌زاده، رئیس کمیته حقوق دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و تهمورث بشیریه، استاد حقوق دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان مجری برگزاری مراسم برگزار شد.(گزارش تصویری)


مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نکوداشت گفت: تکریم انسان‌های بزرگ و نیک، تکریم نیکی است و در مجالسی که معمولا ذکر خوبی‌هاست کمک می‌کند به اینکه همه تلاش کنیم تا خوب باشیم.


وی ادامه داد: چطور می‌شود کسی در دنیای حرفه‌ای در کار حرفه‌ای چنین برجسته شود که به عنوان یک چهره خوشنام ملی مطرح شود؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ در این خصوص به برخی از ویژگی‌های شخصیتی یک وکیل کسی که کار حرفه‌ای وکالت می‌کند نگاه کردم؛ نمی‌خواهم قضاوتی کنم که تمام این ویژگی‌ها را در استاد کشاورز بسنجم منتها به بعضی از اینها اشاره می‌کنم.


وی افزود: یکی از این ویژگی‌ها بی‌نقص و بی عیب‌بودن است؛ به ویژگی‌های شخصیتی یک وکیل حرفه‌ای اشاره می‌کنم که یک وکیل حرفه‌ای باید بی‌نقص و بی‌عیب باشد، در کمال باشد، برای ارائه خدمت، آن را به بهترین نحو و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن ارائه دهند، صریح و رک باشد، از گفتن حقیقت امتناع نکند، از گمراه کردن دیگران از حق و عمل دوری کند، رعایت امانت، رعایت احترام به دیگران و وکالت را باور داشته باشد.


شهبازی‌نیا دومین ویژگی را دلسوزی، مهربانی و عطوفت دانست و گفت: احترام به کرامت انسانی رفتار منصفانه با همه افراد اعم از وکلای مقابل و طرفین دعوا و  پرهیز از مسائلی که اساس عدالت را مورد تردید قرار می‌دهد مثل تمسخر دیگران و اشاره به مسائل نژادی از عناصر این ویژگی است.


وی در ادامه افزود: ویژگی بعدی تعهد به یادگیری است که از تحصیل حقوق در دانشکده حقوق شروع می‌شود تا ادامه تحقیقات شخصی و حوزه کاری خود انجام می‌دهد؛ وکیل مدام باید در حال مطالعه باشد.


وی یکی دیگر از ویژگی‌های حرفه‌ای وکیل را نزاکت دانست و بیان کرد: نزاکت یا رفتار متمدنانه رفتاری است که نه تنها به دادگاه و همکاران و شخص احترام می‌گذارد بلکه با همه افرادی که مواجه می‌شود با احترام برخورد می‌کند و این احترام فقط ظاهری نیست چنین شخصی معمولا وقت‌شناس است، به موقع جلسه می‌گذارد، برنامه‌ها و تعهدات دیگران را لحاظ می‌کند، در زمان تنظیم رابطه‌اش با دیگران به تعهدات شفاهی‌اش پایبند، در حرف زدن افراط نمی‌کند، از خشونت پرهیز می‌کند، خویشتن داری می‌کند  و کلمات را درست گزینش می‌کند.


شهبازی‌نیا با اشاره به اینکه کوشش و پشتکار ویژگی یک وکیل حرفه‌ای است، گفت: یک وکیل حرفه‌ای صرف وقت و هوشش برای بکارگیری امور موضوعی و حکمی و هر وظیفه حرفه‌ای که بر عهده‌اش واگذار می‌شود، کوشش می‌کند؛ خدمات عمومی که مشارکت در امور مدنی، آموزشی و خیریه است، انجام می‌دهد.


رئیس اتحادیه سراسر کانون‌های وکلای دادگستری ایران بیان کرد: در جلساتی که توفیق داشتم در خدمت استاد کشاورز باشم این ویژگی‌هایی است که بطور بارز می‌توان در ایشان دید؛ برایم جالب بود که دکتر کشاورز چطور در موضوعات مختلف در مصاحبه با نشریات صحبت می‌کنند و اغلب هم صحبت دقیق دارند. ایشان به عنوان یک وکیل حرفه‌ای از تمامی مصوبات آگاهی دارند و به روز هستند و این ویژگی در ایشان خیلی بارز است؛ وقت‌شناسی، نزاکت و احترام مثال‌زدنی هستند.


وی در پایان گفت: آرزو می‌کنم که ایشان مثل همیشه سالم و سربلند باشند و جامعه حقوقی از دانش و تجربه ایشان برخوردار باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار