۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۳۷۹
kavakebian

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه با بيان اينکه دانشجويان بايد مرجع فکري همه مردم باشند، گفت: مردم بايد از دانشجويان بپرسند که در انتخابات به چه شخصي رأي مي‌دهند نه اينکه دانشجويان براي اين موضوع به مردم مراجعه کنند.


به گزارش عطنا به نقل از مردمسالاری، دکتر مصطفي کواکبيان سه‌شنبه شب در آئين باز تأسيس انجمن اسلامي‌ دانشگاه دامغان در جمع رئيس، اساتيد و دانشجويان در محل تالار انديشه اين دانشگاه با ابراز خرسندي از بازتاسيس انجمن اسلامي ‌دانشجويان دانشگاه دامغان پس از 6 سال و تبريک بازگشايي اين انجمن و تشکر از مسوولان دانشگاه دامغان به نقش و جايگاه دانشگاه و دانشجويان در آگاه‌سازي جامعه پرداخت و افزود: دانشجويان ما بايد با هوشياري و ذکاوت سياسي بتوانند کار را به پيش ببرند.


کواکبيان در ادامه تصريح کرد: يکي از نکاتي که دانشجويان مي‌توانند در عرصه‌هاي سياسي حضوري پر رنگ داشته باشند اين است که اين تشکل پويا و زنده در انتخابات ليست ارائه دهد و در اين عرصه سياسي مشارکت کند.


نماينده مجلس هشتم با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبري يادآور شد: دستهايي در کار است که نمي‌خواهند دانشجويان در مسائل سياسي جامعه فعال باشند و مي‌خواهند دانشجويان را از سياست دور کنند که بايد با نهايت آرامش و نظم و برنامهريزي دقيق بتوانيم حضور دانشجويان را در عرصه سياسي بهتر از گذشته شاهد باشيم.


اين چهره اصلاح‌طلب با بيان اينکه دانشگاه‌هاي ما نبايد شعبه‌اي از احزاب باشد، اظهار داشت: انجمن‌هاي اسلامي ‌دانشگاه‌ها بايد با تدبير و برنامه‌ريزي خاص بتوانند به اهداف خود بپردازند و در عرصه‌هاي سياسي حضوري به جا و پر رنگ داشته باشند.


کواکبيان اضافه کرد: انجمن اسلامي‌دانشجويان بايد داراي يک حرکت تشکيلاتي باشند و براي امور خود وقت بگذارند.


وي آگاهي‌بخشي، آموزش و تحليل مسائل سياسي روز را از مهمترين موضوعات حرکت تشکيلاتي دانست و از انجمن اسلامي‌دانشگاه دامغان خواست به اين مؤلفه‌ها توجه و آن را در سرلوحه کارهاي خود قرار دهند.


دبيرکل حزب مردم‌سالاري با اشاره به اينکه امروزه هيچ چيزي قابل سانسور نبوده و نيست، افزود: ما هرگز ادعا نداريم به همه آرمان‌ها دست پيدا کرديم بلکه اميدواريم باز تأسيس انجمن اسلامي ‌در دانشگاه اين حرکت و سير را دنبال تا بتوانيم به اهداف و آرمان‌هاي مورد نظر خودمان دست پيدا کنيم.


وي خاطر نشان کرد: دانشجويان ما مي‌توانند در بيرون از دانشگاه عضو هر حزب و گروهي باشند ولي در دانشگاه‌ها نبايد حزبي ايجاد و يا شعبه‌اي از احزاب به وجود آيد.


نماينده سابق شهرستان‌هاي سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به سخني از امام خميني (ره) تصريح کرد: نام و وجود انجمن اسلامي‌ تکليف‌آور است و اين انجمن بايد در چارچوب آموزه‌هاي دقيق ديني و اسلامي‌حرکت کند و اين موضوع را بايد به صورت ويژه مورد توجه قرار دهند.


وي در پاسخ به پرسش‌هاي دانشجويان به بحث مذاکرات هسته‌اي پرداخت و اظهار داشت: يکي از افتخارات تيم مذاکره کننده هسته‌اي اين است که نظام به آنان اعتماد کرد و آنان نيز با حمايت نظام و رهبري انقلاب کار خود را دنبال کردند.


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم اضافه کرد: در اين شرايط بايد اجماع داخلي صورت گيرد چون نظام و رهبر فرزانه انقلاب بارها از اعضاي تيم مذاکره کننده هسته‌اي حمايت خودشان را اعلام کردند.


وي يادآور شد: ما هرگز ادعا نداريم که به همه امتيازات در بحث مذاکرات هسته‌اي دست پيدا کرديم لذا ناچاراً بعضي از محدوديت‌ها را بايد داشته باشيم.


عضو هيات علمي‌ دانشگاه علامه طباطبايي تهران خاطر نشان کرد: در بحث مذاکرات هسته‌اي به نتايج و ثمرات خوبي نيز دست يافته‌ايم که رفع و برداشتن تحريمها از نکات مثبت و قوت اين نتايج مهم و حساس به شمار مي‌آيد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار