۰۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۹۷

یزدان پناه، رئیس اداره خوابگاه های دانشگاه علامه طی گفتگویی به پرسش های خبرنگار سرویس صنفی ـ رفاهی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) پاسخ داد.



رئیس اداره خوابگاه های دانشگاه علامه با ذکر این که امور رفاهی خوابگاه ها (از قبیل تأسیسات، روشنایی و...) و همین طور امور اسکان دانشجویان مربوط به حوزه فعالیت اوست، در پاسخ به این که ارزیابی وی از کیفیت خوابگاه ها چگونه است گفت: «من حقیقتا از وضعیت خوابگاه ها راضی نیستم و متاسفانه هیچ کدام از ساختمان ها پتانسیل خوابگاه بودن را ندارند و به جز ساختمان همت، مابقی ساختمان ها مسکونی بوده اند و به خوابگاه تبدیل شده اند به همین دلیل امکانات و فضای مناسبی ندارند و استاندارد نیستند. به همین دلیل انگیزه و پویایی دانشجویان را کاهش داده است و آن شور و نشاط لازم را ندارند.»


وی درباره روند اصلاح این امور گفت: برای این امر زمان لازم است و باید کم کم این مشکلات را بررسی و اصلاح کرد. اما به هر حال سعی شد از همین امکانات کم بهترین استفاده شود،اما همه این ها درمان نیستند و به تعبیر وی ، تنها مرهمی است بر این مشکلات . باید با گذشت زمان سعی کنیم خوابگاه هایی بسازیم که به روزتر باشند و حتی بیشتر از نیاز روز هم استفاده داشته باشند.


دانشجویان همکاری کنند


مسؤول امور خوابگاه ها در ادامه با بیان این که خود دانشجویان هم باید همکاری کنند گفت :«برای مثال مصرف سرانه انرژی و آب در خوابگاه ها از مصرف سرانه استاندارد بسیار بالاتر است. با توجه به این که بحران انرژی و خشکسالی داریم و همین طور دانشجویان به عنوان قشری تأثیرگذار باید الگو باشند اما این گونه نیست و مصرف خوابگاه ها 2 الی 3 برابر استاندارد است و برای یک مکان آکادمیک این اصلا خوب نیست.»


افزایش پهنای باند اینترنت در دست اقدام است


وی خاطرنشان کرد که برنامه هایی به شکل میان مدت و دراز مدت برای خوابگاه ها در دست طراحی و اقدام است که از آن جمله می توان به طرح تجمیع خوابگاه ها و ایجاد پردیس های خوابگاهی و تفکیک این پردیس ها بر اساس مقاطع تحصیلی دانشجویان، کیفیت بخشی به وضعیت اینترنت از نظر سرعت و پهنای باند، ایجاد امکانات رفاهی بیشتر و مناسب تر و نهایتأ ایجاد بازارچه های دانشجویی که منجر به بهبود سطح کیفی در خوابگاه ها و ارائه خدمات مناسب تر به دانشجویان شود.


یزدان پناه ضمن تشکر از سلیمی (ریاست دانشگاه) افزود : بودجه و امکانات کافی از طرف دانشگاه به خوابگاه ها اختصاص داده می‌شود.


ثبت نام خوابگاه دانشجویان جدیدالورود


وی با اشاره به دانشجو های جدید الورود و نحوه ثبت نام آن ها گفت : به علت معدود بودن دانشجو های جدید در نیمسال دوم سال 93 ثبت نام به صورت دستی انجام می‌شود و نیازی به اتوماسیون نیست.


تخفیف و تقسیط شهریه ها


این مسئول دانشگاه علامه به ذکر نکاتی در خصوص تخفیف ها و تقسیط های شهریه های خوابگاه پرداخت و اظهار داشت: «باتوجه به اینکه صندوق رفاه وام های خوب و کافی به دانشجویان می دهد امکان تقسیط و تخفیف نیست اما می توانیم این اجازه را بدهیم که 10 درصد از دانشجویان روزانه ای که تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) و بقیه خیریه ها هستند به صورت "بدهکار" در آخر تحصیلات، مبالغ شهریه را واریز کنند. شهریه دانشجویان شبانه تحت پوشش هم امکان تقسیط شدن دارد و حتی اگر شرایط خاصی داشته باشند می توان تخفیف هم در نظر گرفت.»


فشار کاری زیادی را متحمل می شویم


رئیس اداره خوابگاه ها در پایان ضمن تشکر از همه همکاران خود و عذرخواهی از دانشجویان گفت:«مسوؤلیت سختی داریم و فشار کاری زیادی را تحمل می کنیم که البته عاشقانه به این خدمت گذاری ادامه خواهیم داد و خوشحالیم که به دانشجویانی که مثل خودم شهرستانی هستند، خدمت می کنیم؛ اما این خستگی ها بعضأ باعث شده است که با دانشجویان رفتار های خوبی نداشته باشیم که از همه این عزیزان می خواهم عذز خواهی بنده و همکاران عزیزم را پذیرا باشند و آرزو می کنم که همگی پله های ترقی را به سرعت طی کنند و باعث افتخار میهن عزیزمان باشند.»


گفتگو از حمید نظری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار