۱۶ مهر ۱۳۹۴ ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۲۳۲۱

دبیر همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران از برگزاری ششمین همایش ملی این رشته در دانشگاه مازندران خبرداد.


نورالدین شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران گفت: ششمین همایش ملی دانشجویان اقتصاد ایران و به طور موازی اولین همایش بین‌المللی دانشجویی اقتصاد از 18 مهر ماه به مدت دو روز در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.


وی هدف از این همایش را در راستای برگزاری پنج دوره همایش ملی گذشته دانست و گفت: در این دوره نیز همچون دوره‌های قبلی هدف فعال کردن و آشنایی دانشجویان با مسائل اقتصادی و بررسی مشکلات اقتصادی کشور مدنظر خواهد بود.


دبیر همایش ملی دانشجویی اقتصاد ایران ادامه داد: در این دوره اولین همایش بین‌المللی دانشجویی اقتصاد را با هدف آشنایی دانشجویان با دانشجویان و اساتید دیگر کشورها و آشنایی با مسائل اقتصادی دیگر کشورها و جهان و همچنین شناسایی قابلیت‌های علمی دانشگاه‌های کشور به گونه‌ای که بتوان قطب علمی دانشگاه‌های منطقه و جهان شویم برگزار خواهد شد.


شریفی گفت: در این دوره 27 مقاله به زبان فارسی و 15 مقاله به زبان انگلیسی ارایه می‌شود که 9 مقاله انگلیسی از هفت کشور روسیه، لیتوانی، گرجستان، تاجیکستان، اتیوپی، تانزانیا و پاکستان و 2 تن از استاتید و دانشجویان ایرانی مقیم آلمان و امریکا خواهد بود.


وی با اشاره به دانشگاه‌های داخلی شرکت‌کننده در این همایش گفت: از دانشگاه‌های داخل کشور نیز مقالات مختلفی ارایه خواهد شد که از دانشگاه‌های تبریز، مازندران، علامه طباطبایی، یزد، بوشهر، خرمشهر، اصفهان، شریف، دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه و دانشگاه پیام نور بابل برای ارائه مقاله اعلام آمادگی کرده‌اند.


این مسئول تعداد مقالات ارسال شده به دبیر خانه همایش را 169 اثر اعلام کرد و گفت: از آثار ارایه شده 42 مقاله به مدت 2 روز در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران واقع در پردیس دانشگاه در 2 نوبت صبح و عصر ارایه خواهد شد.


شریفی با اشاره به مشکلات دریافت ویزا گفت: متاسفانه پروسه دریافت ویزا برای مهمانان خارجی 45 روز بطول انجامید و این امر در هیچ جای دنیا اینگونه مرسوم نیست و از 24 پذیرش مقاله خارجی تنها برای 9 مقاله امکان ارایه ایجاد شده است.


وی از مشکلات زیر ساختی استان نیز نبود فرودگاه، راهنمای مناسب انگلیسی زبان و مشکلات نقل و انتقال پول به عنوان موانعی برای برگزاری هرچه بهتر این همایش نام برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار