۱۵ تير ۱۳۹۷ ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۲۲۰
نشست سیاست‌گذاری اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»

نشست سیاست‌گذاری اهداف و محورهای اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» که آبان‌ماه سال جاری با هدف تبیین و ترسیم جایگاه مشاوره و مشاوران مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود، برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که تیرماه در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، استادان رشته مشاوره از جمله دکتر احمد برجعلی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه رئیس همایش، دکتر آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر علمی همایش به بحث و گفت‌وگو پیرامون جزئیات، الزامات و استراتژی لازم برای برگزاری کاربردی همایش در سطح ملی پرداختند.


همچنینی استادان، دکتر احمد صافی، دکتر رحمت الله نورانی پور،دکتر عبدالله شفیع آبادی، دکتر حسین سلیمی بجستانی، دکتر عزت الله فولادی، دکتر مهدی زارع بهرام آبادی، دکتر محمد تقی پور ابراهیم و دکتر کیومرث فرحبخش در این نشست دیدگاه‌های خود را ارائه دادند.


این همایش ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود که مهلت ارسال چکیده مقالات پژوهشگران تا ۳۰ مرداد‌ماه است.


در این نشست، ضمن بررسی اهداف و محورها بر لزوم همکاری دانشگاه‌های مختلف و حضور جدی نهادها و سازمان‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش و حتی مدارس غیردولتی در همایش تاکید شد.


تبیین و ترسیم جایگاه مشاوره و مشاوران مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، آسیب شناسی کارکردهای جاری مشاوران مدرسه و تبیین نقش رشد حرفه‌ای و پیشگیرانۀ مشاوران مدرسه در جلوگیری از بروز آسیب‌ها و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی است.


از جمله محورهای مهم این همایش می‌توان به جایگاه حرفه‌ای مشاوران مدارس و اثربخشی خدمات آنان، کارکردها، نقش‌ها و وظایف مشاوران مدارس، جایگاه و نقش مشاوره و مشاوران در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، نظریه‌های مشاوره (کاربست نظریه‌ها و الگوهای مشاوره در مدرسه)، آموزش و برنامه‌های تربیت مشاوران مدارس، مطالعات تطبیقی در مشاوره مدرسه، اجرای موثر برنامه راهنمایی و مشاوره مدرسه در دوره تحصیلی(چالش‌ها و فرصت‌ها، مشاوران، تعامل خانواده و مدرسه، رشد، هدایت، موفقیت تحصیلی و شغلی) و… اشاره کرد.


گفتنی است پژوهشگران و صاحب‌نظران جهت شرکت در همایش و کسب آگاهی از سایر محورهای همایش و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی وب‌سایت scc.atu.ac.ir مراجعه کنند.


گزارش تصویری این نشست را در ادامه می‌بینید؛


عکس: ایوب قادری-عطنا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
هنر و فرهنگ5
سبزترین گوشه دانشگاه
عشق به گل و گیاه در اتاق زهرا کمیجانی

سبزترین گوشه دانشگاه

عشق به گل و گیاه در امورمالی دانشگاه علامه طباطبایی، داستان زهرا کمیجانی و اتاقی پر از سبزی و طراوت، در قاب امروز دوربین خبرنگار عطنا قرار گرفت.
پر بازدیدها
آخرین اخبار