۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۰۸۵
نخستین مدرسه علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبائی

نخستین مدرسه علوم سیاسی با هدف پرورش و تربیت سیاست‌مداران آگاه به مسائل کاربردی سیاست از طریق کاربردی‌سازی و شبیه‌سازی برخی از حوزه‌های علم سیاست به مدت 4 روز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، نخستین مدرسه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در قالب 8 کارگاه و به صورت بازی‌محور از 22 تا 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد که مورد استقبال دانشجویان و شرکت‌کنندگان قرار گرفت.


در روز اول، کارگاه تکنیک‌های مذاکره و ارتباط مؤثر توسط دکتر ماندانا تیشه‌یار، استادیار گروه مطالعات منطقه‌ای مؤسسه آموزش عالی بیمه‌اکو و کارگاه تکنیک‌های سیاست‌گذاری توسط دکتر فائز دین‌پرست ‌صالح، استادیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس پژوهشکده فرهنگ‌پژوهی این دانشگاه ارائه شد.


در روز دوم، کارگاه مهارت‌های پیش‌نگارش توسط دکتر حمیدرضا رحمانی‌زاده‌ دهکردی، دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و کارگاه شیوه‌های حل منازعات سیاسی-اجتماعی توسط دکتر ابوالفضل دلاوری، دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در روز سوم، کارگاه مهارت‌های روزنامه‌نگاری سیاسی توسط استاد محمود مختاریان، مدرس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و فعال رسانه و کارگاه تکنیک‌های تولید روایت از وقایع سیاسی توسط دکتر محمدجواد غلامرضا‌کاشی، دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی ارائه شد.


در روز چهارم نیز کارگاه شیوه‌های تقویت خلاقیت ذهنی و تولید ایده توسط دکتر سیدمحمدعلی تقوی، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد و کارگاه بازاریابی و برندسازی سیاسی توسط دکتر رسول بابایی، پژوهشگر و فعال حوزه بازاریابی سیاسی ارائه شد.


دانشگاه علامه طباطبائی از سال  ۱۳۹۲ در راستای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی، تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و مراکز  علمی جهان در قالب دیپلماسی علمی، موضوع مدرسه‌های تابستانی (Summer School) را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داد و تاکنون چندین مدرسه تابستانی را به صورت مشترک با برخی دانشگاه‌های داخلی و اروپایی برگزار کرده است و در این زمینه صاحب تجارب ارزنده‌ای است و گروه علوم سیاسی در ادامه این سنت حسنه این بار اقدام به برگزاری مدرسه تخصصی علوم سیاسی کرد.


در پایان به تیم برتر هر کارگاه جوایزی ارزنده‌ اهدا و به شرکت‌کنندگان نیز گواهی معتبر ارائه شد.



عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی، علی صداقت و علی اکبریان‌میمند




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار