۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۱۹۶
seshanbe moshaverei _ nime shaban_bajestan (38)

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با تشریح روند انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با ابراز امیدواری از برگزاری پرشور این رویداد، اظهار کرد: تنها داوطلبان شورای صنفی دانشکده‌های ارتباطات، ادبیات، علوم اجتماعی و خوابگاه گلعذاری توانستند به حد نصاب لازم برسند که انتخابات 1 خرداد در این شعب برگزار می‌شود.


حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا، گفت: اصناف دانشجویی در کنار سایر شبکه‌های روابط عینی اجتماعی در جامعه نظیر انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی-هنری و تشکل‌های سیاسی و حتی گروه‌های ورزشی نمونه‌ای از ارتباطات جمعی یک جامعه مدنی هستند.


وی با تصریح اینکه چنین روابطی هویت‌بخشی به زندگی دانشجویی را تسهیل می‌کند، افزود: شورای صنفی نمودی از مشارکت‌جویی در زندگی دانشجویی است که مهم‌ترین سال‌های زندگی جوانان را تشکیل می‌دهد.


سلیمی بجستانی با بیان اینکه در دوره جدید، تاکنون یک دوره انتخابات شورای صنفی در سال 96 برگزار شده است، ادامه داد: انتخابات امسال نیز در آستانه برگزاری است و امیدواریم سال‌های آتی این رویداد هم با شور بیشتری برگزار شود.


وی در ادامه اظهار کرد: انتخابات امسال طبق آیین‌نامه و طی فرآیند زمانی یک‌ماهه برگزار می‌شود که شامل تشکیل کمیته اجرایی و کمیته نظارت بر انتخابات، ثبت‌نام اولیه داوطلبان، استعلام از معاونت آموزشی برای معدل متقاضیان و کمیته انضباطی(که در این مرحله مطابق آیین‌نامه تنها 19 نفر صلاحیت آموزشی را کسب نکردند و خوشبختانه هیچ یک از متاقضیان رد صلاحیت انضباطی نشدند) می‌شود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه طبق آیین‌نامه همه محل‌های دانشگاه اعم از خوابگاه و دانشکده می‌توانند برای خود شورای صنفی داشته باشند، تصریح کرد: اما  تنها داوطلبان شورای صنفی دانشکده‌های ارتباطات، ادبیات، علوم اجتماعی و خوابگاه گلعذاری توانستند به حد نصاب لازم برسند و در مجموع  103 دانشجو برای عضویت در شورای صنفی دانشجویان به رقابت می‌پردازند.


وی درباره روند تایید صلاحیت متقاضیان هم گفت: پس از استعلام‌های لازم لیست داوطلبان واجد شرایط اعلام شد و طی یک روز کاری به اعتراضات سایر داوطلبان رسیدگی شد و داوطلبان طی روزهای 29 تا 31 اردیبهشت مهلت تبلیغات داشتند و سرانجام انتخابات در 1 خرداد جاری برگزار خواهد شد.


انتخابات امسال شوراهای صنفی دانشگاه در چهار شعبه دانشکده‌های ارتباطات، علوم اجتماعی، ادبیات و خوابگاه گلعذاری برگزار خواهد شد. سلیمی بجستانی در این باره خاطرنشان کرد: اعضا باید حدنصاب آرا یعنی 25 درصد جمعیت آن شعبه را کسب کنند.


وی درباره اعضای کمیته نظارت هم یادآور شد: اعضای این کمیته شامل رئیس کمیته (معاون دانشجویی)، دبیر کمیته (مدیر امور دانشجویی)، نماینده دفتر حقوقی دانشگاه، نماینده دانشجویی شورای صنفی دانشگاه و نماینده اعضای هیئت علمی دانشگاه است که در جلسات متعددی برای تصمیم‌گیری و اجرای هرچه بهتر این رویداد، تلاش کردند که از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می‌کنم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: همچنین از همکاران محترم معاونت دانشجویی به ویژه جناب آقای ساعی، سرکار خانم ناظر و آقایان وجدانی، رحمانی، رضایی، ابراهیمی، نداف و خانم‌ها دانا، متانی، ابراهیمی، بشردوست و همچنین آقای محمودپور و خانم ناصری که نهایت سعی خود را برای برگزاری قانونمند انتخابات به کار بردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار