۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۱۸۶۳
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مراسمی در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: وظیفه ما این است که ثروت معنوی و دانایی را در اختیار دیگر ملت‌ها قرار دهیم، فناوری پیشرفته ارتباطات امروزه می‌تواند به این امر کمک کند و اگر از آن غفلت کنیم در آینده احساس کم کاری خواهیم کرد.


به گزارش خبرنگار عطنا، مراسم افتتاحیه کرسی «ارتباطات علم و فناوری یونسکو» چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت با حضور حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، هادی خانیکی، رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری و استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از مسئولان و استادان در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


منصور غلامی در این مراسم با بیان اینکه در کشور ظرفیت بالایی به لحاظ تاریخ و فرهنگ دیرینه داریم و با این گستره عظیم می‌توانیم توانمندی‌های علمی و فناوری خود را به عنوان یک ثروت معنوی و دانایی در منطقه و جهان با دیگر کشور‌های دنیا به اشتراک گذاریم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: وظیفه ما است که این ثروت معنوی و دانایی را در اختیار دیگر ملت‌ها قرار دهیم، فناوری پیشرفته ارتباطات امروزه می‌تواند به این امر کمک کند و اگر از آن غفلت کنیم در آینده احساس کم کاری خواهیم کرد.


وی با ابراز امیدواری از آینده کرسی تازه‌تاسیس «ارتباطات علم و فناوری یونسکو» در دانشکده ارتباطات داتشگاه علامه طباطبائی افزود: قطعا با استادان توانمند و با سابقه‌ای که در این دانشکده وجود دارد، می‌توان به آینده این کرسی خوش‌بین بود.


غلامی با بیان اینکه دانشکده ارتباطات دارای 50 سال سابقه است، خاطرنشان کرد: دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه تنها دانشکده ارتباطات دانشگاه‌های کشور است که به طور تخصصی به علم ارتباطات اختصاص دارد و ظرفیت بالایی در این حوزه وجود دارد.


وی بر حمایت خود از این کرسی تاکید کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین کمیسیون ملی یونسکو با همکاری و هم‌افزایی از فعالیت‌های کرسی ارتباطات، علم و فناوری حمایت می‌کنند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش ایران برای گسترش فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای یونسکو به منظور توسعه و افزایش توان این دفتر خبر داد و گفت: به لحاظ اینکه این کرسی منطقه‌ای است حتما باید توان منطقه‌ای خود را بیشتر کنیم؛ ما همیشهاز تجربیات دیگران استفاده کرده و خواهیم کرد.


غلامی در جمع‌بندی سخنان خود اظهار کرد: ما در وزرات علوم تاسیس کرسی «ارتباطات علم و فناوری» را به دانشگاه علامه‌طباطبائی تبریک می‌گویم و معتقدیم توان این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم انسانی قطعاً خیلی بیشتر از اینهاست و به جهت علاقه‌ای که به علوم انسانی دارم در آینده نیز به دانشگاه علامه خواهم آمد.


وی افزود: در پایان همچنین به دکتر هادی خانیکی، رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری تبریک می‌گویم و برای ایشان آروزی موفقیت دارم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار