۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۸۸۹۸۸
nagh ketab ghah bghah dar iran zardar (6)

استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این کتاب صرفا طبقه‌بندی و تحلیل‌های تاریخی ارائه نمی‌دهد، گفت: این کتاب در ذهن مخاطب مسئله ایجاد می‌کند و سوال‌های جدیدی برایش مطرح می‌کند، به عبارت بهتر مطالعه کتاب آن ماده اولیه مناسبی برای شروع یک گفت‌وگوی جدی راجع به وضعیت دانشگاه به‌دست مخاطب می‌دهد.


به گزارش عطنا، کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» اثر دکتر مقصود فراستخواه، دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به همت پژوهشکده ارتباطات و انجمن علمی-دانشجویی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر هادی خانیکی، مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محمدامین قانعی‌راد، استاد جامعه‌شناسی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، علی خورسندی‌طاسکوه، استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر زرین زردار، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی نقد و بررسی شد.


در این نشست کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» را به‌صورت اجمالی معرفی کرد و به اهمیت خواندن این کتاب توسط دانشجویان پرداخت.


زرین زردار، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر این نشست ابتدا به معرفی کتاب پرداخت و گفت: این کتاب برای اولین بار تابستان سال 1396 توسط انتشارات آگاه در ۳۴۰ صفحه به چاپ رسیده است.


وی در مورد اهمیت کتاب گفت: چیزی که باعث می‌شود کتاب برای ما اهمیت پیدا کند این است که ما در جایگاه اعضای جامعه دانشگاهی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و انتظارات زیادی داریم که به نظر می‌رسد نهاد دانشگاه در برآورده کردن آن موفق نبوده است و در حقیقت ما در این کتاب می‌توانیم مسئله خودمان را پیدا کنیم.


زردار افزود: مولف در این کتاب تجربه دانشگاهی را از زوایای مختلف به بحث گذاشته است؛ تجربه تاریخی دانشگاه در ایران، جهان اسلام و در دنیا. اهمیت دیگر این کتاب در این است که کتاب صرفا طبقه‌بندی ارائه نمی‌دهد و فقط تحلیل‌های تاریخی نویسنده راجع به رویدادهای تاریخی نیست.


استادیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ویژگی دیگر این کتاب ایجاد مسئله در ذهن مخاطب است، برای اینکه درگیر بحث بشود و سوال‌های جدیدی برایش مطرح بشود و به عبارت بهتر با مطالعه کتاب «گاه و بی‌گاهی دانشگاه در ایران» ماده اولیه مناسبی برای شروع یک گفت‌وگوی جدی راجع به وضعیت دانشگاه به‌دست می‌آید.


زرین زردار، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنانش ضمن دعوت از استادان برای شروع بررسی کتاب گفت: خواندن این کتاب را به همه دوستان توصیه می‌کنم و این نوید را می‌دهم که علاوه‌بر محتوی،‌ از نثر فاخر نویسنده لذت خواهید برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار