۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۷۷۹
khabgah motahari

رضا مراد صحرایی معاون دانشجوییدانشگاه علامه طباطبائی در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار حوزه صنفی- دانشجویی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان، گفت: دانشگاه علامه افتخار دارد هر ساله میزبان حدود ۴هزار دانشجو خوابگاهی باشد و خوشحالم از اینکه امسال توانسته ایم برای همه دانشجویان جدید الورود، اعم از روزانه و شبانه امکان خوابگاهی فراهم کنیم. اگرچه در دفترچه کنکور گفته بودیم به دانشجویان شبانه خوابگاه نمی دهیم ولی با حمایت رییس دانشگاه و پیگیری هایی که انجام شد ساختمان هایی را برای اسکان دانشجویان عزیز آماده کردیم.


وی افزود: امسال نقطه عطفی برای دانشگاه بود از این جهت که چند تغییر اساسی در برنامه های قبلی داشتیم. مهمترین سیاست دانشگاه، سیاست تجمیع خوابگاه ها با هدف ارائه خدمات بهتر به دانشجویان بود. از سال ها قبل این یک سیاست کاربردی بود ولی متاسفانه هر بار بدلیل چالش هایی که وجود داشت، اجرا نمی شد. به لطف خدا امسال توانسته ایم سیاست تجمیع را اجرا کنیم و تمام دانشجویان دختر دانشکده های پردیس مرکزی مثل حقوق و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ارتباطات و مدیریت و حسابداری را در خوابگاه شهید سلامت تجمیع کردیم و همه دانشجویان پسر این دانشکده ها در خوابگاه شهید همت تجمیع شدند. این یک اتفاق خیلی مهم در خدمات دانشگاه است از این جهت که ما از این به بعد فقط از این دو خوابگاه به دهکده المپیک سرویس رفت و برگشت خواهیم داشت و ۸۰ درصد سرویس های ما در همین دو خوابگاه متمرکز خواهد شد.


صحرایی با بیان اینکه خوابگاه شهید گلعذاری که قبلا خوابگاه دخترانه بود به خوابگاه پسرانه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجه تبدیل شد، گفت: این خوابگاه در نزدیک ترین نقطه به دانشکده ادبیات خواهد بود و آرزوی دیرینه دانشجویان دانشکده ادبیات که کمتر در ترافیک و سرویس های اتوبوس باشند، تحقق یافت. در این خوابگاه جز در موارد خاص سرویسی برای دانشجویان پیش بینی نکردیم و دانشجویان به صورت پیاده می توانند به دانشگاه بروند.


وی در ادامه با بیان اینکه خوابگاه شهید معینیان تغییر کاربری داده و به خوابگاه دخترانه تبدیل شده است، افزود: این خوابگاه که روبروی فرمانداری تهران در خیابان میرعماد، بین ایستگاه مترو شهید مفتح وشهید بهشتی می باشد، از نظر دسترسی و ایمنی یکی از بهترین خوابگاه های دانشگاه است و ما علی رغم میل باطنی خود با توجه به خیر و صلاح دانشگاه و دانشجویان، دانشجویان پسر دانشکده مدیریت و حسابداری را که در این خوابگاه ساکن بودند، به خوابگاه شهید همت منتقل کردیم و امیدواریم این دانشجویان عزیزی که به لحاظ دسترسی خوب این خوابگاه تمایل داشتند در آن بمانند، حساسیت و اهمیت اسکان دانشجویان دختر را درک کرده و ما را در این امر یاری کنند. در این خوابگاه نیز کلیه دانشجویان دختر دانشکده اقتصاد، بیمه اکو و جدیدالورودی های علوم اجتماعی اسکان خواهند یافت. از این خوابگاه به دانشکده علوم اجتماعی سرویس خواهیم داشت اما به اقتصاد و بیمه اکو چون نزدیک به دانشکده می باشد سرویس نخواهیم داشت. در ضمن دانشجویان این خوابگاه برای نهار می توانند از سرویس غذاخوری دانشکده اقتصاد و غذای گرم آن با کیفیت عالی استفاده کنند.


وی در رابطه با دانشجویان قدیمی دختر دانشکده علوم اجتماعی گفت: چنانچه دانشجویان قدیمی علوم اجتماعی که در خوابگاه شهید سلامت اسکان دارند بخواهند در آن جا بمانند مانعی وجود ندارد و سرویس دانشجویی در صورتی برای آن ها پیش بینی می شود که تعدادشان به حد یک سرویس برسد. اگرچه از نظر ما خوابگاه اختصاصی دانشجویان علوم اجتماعی معینیان است و به لحاظ دسترسی نیز از سلامت بهتر است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه اظهار کرد: خوابگاه شهید آشتیانی که با توجه به تراکم دانشجویان دختر، پیش بینی شده بود به خوابگاه دخترانه تبدیل شود، خوابگاه پسرانه باقی ماند وخوابگاه شهید رحیمیان نیز خوابگاه پشتیبان دختر است و همچنین خوابگاه شهید بهشتی کماکان به عنوان خوابگاه دانشجویان خارجی به کار خود ادامه خواهد داد.


وی در رابطه با اسکان دانشجویان شبانه گفت: خوابگاه شهید عضدی به عنوان خوابگاه اختصاصی دانشجویان شبانه دختر است که امسال تغییرات اساسی در این خوابگاه داشتیم و دانشجویان به محض ورود آن را احساس خواهند کرد. خوابگاه شهید مطهری نیز خوابگاه اختصاصی دانشجویان شبانه پسر است. البته هر کدام از دانشجویان دختر و پسر روزانه ای که به هر دلیلی تمایل دارند در مرکز شهر اقامت داشته باشند می توانند به خوابگاه شهیدعضدی یا مطهری بروند وغذا نیز برایشان تامین است اما طبیعتا سرویس در این خوابگاه ها نخواهیم داشت.


صحرایی در ادامه در مورد بازسازی خوابگاه شهید ورامینی گفت: در این خوابگاه که خوابگاه دانشجویان پسر دانشکده علوم اجتماعی است، یک عملیات عمرانی همزمان با آغاز سال تحصیلی وجود دارد که پیشاپیش از همه دانشجویان عذرخواهی می کنم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا عملیات مقاوم سازی را تا هر مقدار که می توانیم در تابستان پیش ببریم که به یاری خدا خوب پیش رفتیم و با تدابیری که اندیشیده شده دانشجویان می توانند بدون مشکل در آن جا ساکن شوند. خوابگاه شهید ورامینی بهترین خوابگاه برای دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی به دلیل فاصله بسیار کم آن با دانشکده است.


صحرایی در مورد تعمیرات و تجهیزات ایجاد شده در خوابگاه ها گفت: درخوابگاه شهید سلامت با توجه به اینکه کل بلوک ها به خوابگاه تبدیل شده است، یک سازه ۴ طبقه با سایت، قرائت خانه، سالن فرهنگی، کلاس های آموزشی، اتاق مشاور، اتاق پزشک و اتاق سرپرستی در ضلع غربی خوابگاه در حال ساخت است. در این خوابگاه کل بلوک ها رنگ آمیزی شده و موکت ها نیز عوض شدند. علاوه بر این بلوک اساتید تماما تغییر کاربری پیدا کرد و به خوابگاه تبدیل شد. تبدیل کردن آپارتمان به خوابگاه کار بسیار سختی بود که بیش از 70 درصد آن انجام شده و بقیه در حال انجام است. در خوابگاه شهید همت نیز بعد از ۲۰ سال کمدها و میز مطالعه عوض شد که اتفاق بزرگی بود. بعلاوه پنجره های بلوک شمالی آن ۲ جداره شد و برای تراس ها نیز یک سازه خوب پیش بینی شد. همچنین در خوابگاه شهید عضدی  تغییرات بسیار خوبی داشتیم و خوابگاه شهید آشتیانی را چون با نیت خوابگاه دخترانه آماده می کردیم به طور ویژه ای به آن رسیدیم که برای پسران ماند و آن خوابگاه نیز آماده اسکان دانشجویان عزیز است.


صحرایی در پایان افزود: تقاضایی که از دانشجویان به خصوص دانشجویان جدیدالورود دارم این است که با توجه به تراکم کارها خصوصا بحث تجمیع ما حدود یک هفته از برنامه آماده سازی خوابگاه ها عقب هستیم اگر در طول یک هفته اخیر مشکلی مشاهده کردند ما را ببخشند. انشالله از ۲۸ شهریور خدمات با بهترین کیفیت آماده ارائه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار