۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۲:۲۳
کد خبر: ۲۱۷۹۹
khabgah motahari

مسئول امور فرهنگی خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی در گفت­ وگو با خبرنگار حوزه صنفی ـ دانشجویی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) با اشاره به حساسیت فضای خانه های دانشجویی و لزوم فعالیت فرهنگی در این محیط، گفت: با توجه به شرایط خاص خوابگاه ­ها باید نگاه خاصی نیز به خوابگاه­ ها داشته باشیم. یک مسئله بسیار مهمی که در راستای امور فرهنگی در خوابگاه ها وجود داشت این بود که اکثر برنامه های خوابگاه، برنامه هایی با دو هدف شور و نشاط و تقویت بعد ایمان و معرفت بود.


محمد رضایی با بیان اینکه نگاه به هدفگذاری فرهنگی باید فراتر از این دو مورد باشد، گفت: با هماهنگی هایی که با کارشناسان و مسئولان اداره خوابگاه ها داشتیم، طرحی ارائه کرده ایم که در این طرح حدود 15 هدف ترسیم شده است. با توجه به این در خوابگاه ها دانشجوهای مختلف از شهرهای مختلف هستند که سلیقه ها و علاقه های آن ها و همچنین خواسته های آن ها با هم فرق دارد، سعی کرده ایم تا همه نوع برنامه داشته باشیم و تنوع خاصی در خوابگاه ها ایجاد کنیم.


مسئول امور فرهنگی خوابگاه های دانشگاه علامه در ادامه با بیان اینکه این طرح در حال تکمیل است و قابلیت انعطاف دارد، گفت: این اهداف که چشم انداز ما است، محدود به یک حوزه نیست. ما برای هر هدف یک راهبرد تعریف کرده ایم و در راستای آن راهبردها برنامه را طراحی کرده ایم. با توجه به اینکه خوابگاه تمام مسائل دانشجو از قبیل بهداشت، سلامت، بعد علمی، نشاط، عقاید قبلی، فرهنگ بومی و سایر موارد را در بر می گیرد ما باید با همه بخش های دانشگاه ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم. در همین راستا با بخش های مختلف دانشگاه جلساتی برگزار کرده ایم و برنامه هایمان را نیز به آن ها ارائه کرده ایم. چرا که فعالیت های ما منوط به همکاری دیگران است.


تلاش برای ایجاد تنوع در برنامه های خوابگاه


رضایی در رابطه با این برنامه ها گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما که دغدغه دانشجویان است، بحث پژوهش های علمی است. دانشجو به مرور زمان نسبت به سلامت، بهداشت و آینده خود بی تفاوت می شود و ما به دنبال این هستیم تا پژوهش های علمی را در خوابگاه ها به طور جدی تر دنبال کنیم. برنامه دیگر ما آموزش و تقویت علمی در خوابگاه ها است است که از طریق این کانال می خواهیم پژوهش های علمی خود را پوشش دهیم و در این راستا با مرکز آموزش نیز هماهنگی های لازم را انجام داده ایم.


وی در ادامه گفت: برگزاری همایش ها و سمینارهای خوابگاهی، برگزاری دوره های کارآفرینی، حمایت مالی از دانشجویانی که می خواهند کار پژوهشی انجام دهند، بانک معرفی فعالین و معرفی کسانی که می توانند در پژوهش های علمی به دانشجویان کمک کنند، از دیگر برنامه های ما در خانه های دانشجویی است.


رضایی همچنین هماهنگی با انجمن های علمی برای برگزاری همایش های علمی، سلامت خوابگاهی، نشاط دانشجویی، فرهنگ سازی مطالعه و معارف دینی را از دیگر اهداف این طرح دانست.


وی در ادامه در رابطه با فعالیت در امور فرهنگی گفت: با توجه به اینکه حقوقی که برای فعالین فرهنگی خوابگاه ها در نظر گرفته شده است دانشجویی است، مقرر شد یک سری امتیازهایی نظیر اهدا کارت هدیه طلایی جهت خدمات ویژه فرهنگی، استفاده از کارگاه ها با تخفیف ویژه و ... برای دانشجویانی که به عنوان رابط ما در امور فرهنگی فعالیت می کنند در نظر گرفته شود.


اعطای گواهینامه به رابطین فرهنگی


وی افزود: یکی از مشکلاتی که دانشجویان برای ثبت نام در انتخاب دانشجوی نمونه دارند این است که در بخش فعالیت های فرهنگی سابقه ای برای ارائه ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به رابطین فرهنگی گواهی دوره های فعالیت های فرهنگی را با شرایطی که تعریف شده است، ارائه دهیم.


رضایی در پایان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در خوابگاه ها تداخل برنامه ها بود، گفت: تمام بخش های دانشگاه مثل واحد خوابگاه ها، کانون قرآن، بسیج و سایر قسمت ها به مناسبت های مختلف برنامه هایی را آماده می کنند که این برنامه ها هر چند در راستای یک هدف هستند ولی با هم تداخل دارند و یکی از مهمترین اولویت های هماهنگی بخش های مختلف در برگزاری مراسم و برنامه ها است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار