۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۴۱۹
zakiani

به گزارش عطنا به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره حرکت مرحله دانشگاهی که اردیبهشت 1394 برگزار گردید جناب آقای دکتر ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی مواردی را در خصوص غفلت شده انجمن های علمی دانشجویی بیان نمودند. در ذیل به خلاصه ای از آنها اشاره می رود و خوب است که انجمن های علمی دانشجویی که اکنون در آغاز سال تحصیلی هستند به آن توجه داشته باشند.


در جشنواره حرکت مرحله دانشگاهی (اردیبهشت 1394)  جناب آقای دکتر ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: نکته مهم در انجمن های علمی دانشجویی، خیزش علمی دانشگاه است. در سال های قبل دانشگاه در بین پنجاه و چند دانشگاه برتر رتبه بندی می شد، امّا امسال در بین 13 دانشگاه برتر ایران جای دارد و امیدوارم این جشنواره حرکت نقطه عطفی باشد برای خیزش علمی دانشگاه تا انشاا.. در جشنواره حرکت سال بعد دانشگاه در بین 7-8 دانشگاه برتر قرار گیرد.


دکتر ذکیانی گفت: سرفصل هایی برای انجمن های علمی در درگاه وزارت علوم در نظر گرفته اند و از نکات عجیب شاهد رویارویی با 5-6 سرفصل می باشیم که دانشگاه علامه حتی یک نامزد در این شاخص ها ندارد. از جمله این سرفصل ها: حوزه پژوهش، حوزه کارآفرینی، افتخارآفرینی، ابتکار، تالیف و در حوزه ارتباط با صنعت. در بخش های دیگر حضور چشمگیری داشته ایم و باید فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی در این حوزه ها تقویت شود. نکته حائز اهمیت این است که در انتخابات انجمن های علمی دانشجویی حتما از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در شورای اصلی حضور داشته باشند. خاصیت حضور این دانشجویان، گرایش برای برنامه هایی است که از صنف پژوهش است. نمونه آن همایش هفته اخیر دانشگاه با عنوان "شبکه های مجازی بستری برای آموزش و یادگیری" که بچه های انجمن علمی تکنولوژی آموزشی هم از نظر اجرایی و هم از نظر علمی در سطح بالایی بود و قوی ظاهر شدند. بیشتر اعضای این انجمن از دانشجویان دکتری می باشند و ما به این کارها نیاز داریم. موضوع همایش نیز یکی از موضوعات مبتلابه عصر حاضر ماست. بنابراین انجمن های علمی باید بر اساس این شش رویکرد فعال شوند.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در انجمن های علمی دانشجویی باید یک شبکه ارتباطی بین دانشکده ها، رشته های مختلف و دیگر اعضای انجمن با یکدیگر وجود داشته باشد و این شبکه سبب تولید فعالیت های علمی شود. در این زمینه منتظر ارائه راهکارهای علمی شما هستم. در اینجا بر خود لازم می دانم از فعالیت های بسیار خوب انجمن های علمی دانشجویی، اساتید مشاور و دانشجویان تقدیر و تشکر نمایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار