۰۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۳

مریم ناظر ، مسئول سابق انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه از این پس فعالیت کاری خود را در واحد کرسی های آزاد اندیشی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پی می گیرد .


امروز ، چهارشنبه ، آخرین روز کاری وی در واحد انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه بوده است و پس از موافقت دکتر ذکیانی معاون فرهنگی دانشگاه ، فعالیت خود را در واحدی جدیدالتاسیس به نام کرسی های آزاد اندیشی ادامه می دهد .


در همین زمینه مریم ناظر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ضمن اشاره به روند فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در طول دوران مسئولیت خود گفت : انجمن های علمی بعد از هلال احمر، بزرگ ترین تشکل دانشجویی و مهم ترین هدف این واحد، تولید علم است. در این راستا از  روش های مختلف استفاده می شود.


این کارشناس انجمن های علمی دانشجویی ادامه داد : تیمی که روی کار می آیند در حوزه های مختلف از جمله آموزش ، برنامه های کلان تبلیغی – ترویجی مثل همایش ها ، نشست ها و ارتباط با صنعت و به ویژه کار پژوهشی وارد فعالیت می شوند و آنچه که جدیدا روی آن تاکید می شود بحث کارآفرینی انجمن هاست. همچنین کیفی کردن واحدهای درسی باید یک بانی داشته باشد که انجمن علمی عهده دار آن است و از آنجایی که دارای استاد مشاور است مورد تایید هیئت علمی قرار میگیرد.


وی افزود : در دو یا سه سال گذشته فضای خیلی خوبی در دانشکده ها به وجود آمده که بستری مناسب برای فعالیت دانشجویان آماده کرده است. حتی در بسیاری از مواقع اساتید یا اعضای هیئت علمی خواهان روی کار آمدن گروه دانشجویی علمی هستند. چون انجمن های علمی خودشان را نشان داده اند و خروجی های بسیار خوبی داشته اند. انجمن های علمی نشان داده اند که می توانند برنامه های بسیار کلان چه از نظر محتوایی و چه از نظر اجرایی را به خوبی انجام دهند. دانشگاه ، دانشجویان را در جایگاه انجمن های علمی خیلی خوب پذیرفته است. سیاستی که علی الخصوص در سال جاری در پیش گرفتیم تخصصی کار کردن انجمن های علمی بود به این صورت که آن ها را به سمتی سوق دهیم که در آیین نامه آمده است.


این کارشناس درمورد نحوه ی کار انجمن ها اظهار داشت : همه ی انجمن های علمی در نوع خودشان بهترین هستند. با وجود تعطیلی پس از امتحانات باز هم انجمن ها بسیار فعالند و برنامه های خوبی ارائه شده که در دست بررسی است. برای مثال گروه مدیریت دولتی حدود 10 برنامه را برای ترم جدید پیشنهاد کرده است.


برنامه هایی هم داریم که از ترم قبل مطرح شده اما فصل اجرای آن هنوز به دست ما نرسیده است


وی در خصوص مشکلات انجمن های علمی گفت : یکی از مشکلات دور بودن ما از محل اجرای برنامه ها است. یکی از آسیب هایی که این فاصله برای ما به وجود آورده این است که ما دبیران انجمن های علمی را خیلی کم می بینیم. حتی این فاصله باعث می شود افرادی از اجرای برنامه ها منصرف شوند.


مشکل بعدی یکساله بودن عمر انجمن های علمی است. به همین دلیل معمولا در ابتدا با افت کاری روبرو هستیم تا زمانی که دانشجویان با شرایط ، اختیارات و حوزه ی فعالیت های خودشان آشنا شوند. اما با آغاز نیم فصل دوم ما با یک حجم وسیعی از برنامه های بسیار متنوع و کیفی روبرو می شویم.


در آیین نامه انجمن ها آمده است باید تیم انجمن علمی بعدی را، تیمی که سر کار است معرفی کنند. اگر اعضای انجمن علمی طی فعالیت یک ساله ی خود افرادی را جذب کنند و به عنوان کاندید در سال بعد معرفی کنند، انجمن موفق تر خواهد بود.


ناظر در پایان خاطر نشان کرد : چون نیاز به یک تغییر در زندگی کاری من وجود داشت پس از پیگیری هایی که برای رفتن از این واحد داشتم بالاخره با آن موافقت شد. یکی از افتخارات من در کارنامه ی کاری ام ، کارشناسی انجمن های علمی بود چون هر روز در حال یادگیری بودم.


وی در پایان پیامی هم برای دانشجویان داشت : دلم برای همه ی بچه ها و دغدغه های دانشجویی در بعد علمی تنگ می شود.


گفتنی است واحد کرسی های آزاد اندیشی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه با نظر مستقیم دکتر ذکیانی و با هدف پیگیری امورات اجرایی و برنامه ریزی مناظرات و کرسی های دانشجویی راه اندازی شده است و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه در ترم پیش رو برنامه های جدیدی در این زمینه به اجرا خواهد گذاشت .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار