۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۷۹۴۵



   برای وضعیت پیش آمده در صنعت خودرو چه کاری باید انجام داد. در این مدت بارها از عملکرد خودروسازان و ضعف‌های آن صحبت شد، اما برای حل آن چاره‌ای تدبیر نشد. «علی خاکساری» استاد دانشگاه علامه طباطبائی در زمره منتقدان عملکرد صنعت خودرو است چند راه را پیش روی خودروسازان گذاشت و گفت: نخستین گام این است که خودروسازان بابت غفلت‌هایی که در این خصوص صورت گرفت از مردم عذرخواهی کنند و وعده دهند که صنعت خودرو طبق اصول علمی و منطق بازار حرکت خواهد کرد. دومین مسأله اینکه برای ارتقای صنعت خودرو باید عملکرد بیش از دو دهه صنعت خودرو با حضور کارشناسان مستقل که به خودروسازان وابستگی ندارند مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن شناسایی ضعف‌ها به صورت ریشه‌ای، مسیرهای درست شناسایی شود. این اقدام به نفع اقتصاد کشور، صنعت خودرو و مردم ایران است.


وی ادامه داد: سومین مسأله این است که خودروسازان از فضای ایجاد شده به عنوان یک فرصت استفاده کنند وازتصمیمات نادرست، مسیرهای اشتباه و سیاست‌های غلط فاصله بگیرند. چهارمین نکته اینکه خودروسازان باید نواقص خود را رفع کنند تا بتوانند ادامه حیات دهند.


پنجمین و ششمین موضوعی که باید خودروسازان انجام دهند، حرکت به سمت افزایش کیفیت و کاهش شمارگان تولید خودرو است. هفتمین توصیه به خودروسازان این است که به دنبال تولید خودروهای به اصطلاح گاو شیرده نباشند. مردم خواهان تنوع خودرو در بازار هستند.


متأسفانه خودروسازان با ابزار انحصار خودروهای قدیمی خود را به مردم می‌فروشند. این استاد دانشگاه اذعان داشت: هشتمین نکته که باید از سوی خودروسازان رعایت شود تولید خودرو با توجه به درآمد مردم است. اگر کالا مطابق با درآمد کارمندان و دوستدار محیط زیست نباشد یا کیفیت خوبی نداشته باشد آن کالا را نمی‌توان تولید ملی قلمداد کرد.


منبع :نسیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار