۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۰۲۸

هفته گذشته جمعی از استادان و مربیان زبان و ادبیات فارسی از چند دانشگاه‌ کشور مصر که بمنظور گذراندن دوره دانش‌افزایی به ایران سفر داشته و ضمن بازدید از دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه با مسئولان و پیشکسوتان این دانشکده نیز دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) به نقل از دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه ، در این مراسم که به میزبانی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در محل سالن شهید مطهری برگزار گردید، میهمانان مصری پس از ضیافت ناهار در نشستی دوستانه با استادان و پیشکسوتان گروه‌های آموزشی زبان و ادبیات فارسی و عربی ضمن معرفی خود و دانشگاه محل فعالیتشان به گفتگو و طرح سوالات و بیان دیدگاه‌های علمی پرداخته و در خصوص نحوه آموزش و یادگیری زبان و ادبیات فارسی و میزان اقبال به این رشته تحصیلی در دانشگاه‌های مصر به گفتگو پرداختند. استادان مصری همچنین با روایت تجربیات خود از حضور در ایران به قرابت‌های موجود میان دو کشور اشاره داشتند.


در ادامه این دیدار دکتر نعمت الله ایران‌زاده معاون آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی در سخنانی  با استناد به پیوندهای دیرین و مستحکم میان دو ملت ایران و مصر، به اهمیت اشتراکات زبانی و ادبی در تحکیم روابط فی‌مابین اشاره نمود. همچنین دکتر سعید واعظ از استادان پیشکسوت دانشگاه در رشته زبان و ادبیات عرب نیز در سخنانی ضمن خوشامدگویی به هیات مصری، اقدامات علمی متقابل در زمینه تحقیق و ترجمه ادبی را زمینه‌ساز پیشرفت در عرصه ادبیات دانست.


در پایان این دیدار یکی از اعضای مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به سوالات هیات مصری در زمینه نحوه تحصیل در این دانشگاه به تشریح ظرفیت‌های آموزشی موجود اعم از دوره‌های کوتاه مدت دانش‌افزایی، فرصت‌های مطالعاتی و تحصیل تمام وقت و همچنین فرآیند ثبت‌نام الکترونیک در این دوره‌ها پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار