۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۷۰۴۴۱
motahari

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی: امام خمینی (ره) درصدد احیای هویت دینی و الهی مردم و در نتیجه احیای تمدن نوین اسلامی بود، نه اینکه صرفاً روحانیون حاکم بر مردم شوند.


به گزارش عطنا، مجتبی مطهری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به اینکه یک انقلاب فرهنگی است و رهبری آن را امام خمینی (ره) عهده‌دار بود، بر اساس مشیت و اراده حق و سنت الهی این فرهنگ آسمانی تا به امروز در جهان اثرگذاری خاصی داشته است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: هرچند این اثرگذاری تدریجی باشد و در نگاه اول و به ظاهر به نظر نیاید، اما در یک بینش عمیق و سیر تاریخی سیاسی این تأثیر مرحله به مرحله در جهان اثر بیشتری خواهد داشت.


وی با اشاره به آینده انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آینده انقلاب اسلامی مسیری رو به تکامل است و می‌تواند همچون گذشته در کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی تأثیر بگذارد، اما این به شرطی است که دانشجویان و مسئولان و مردم سطح فکر و اندیشه خود را در معارف دینی بالا ببرند و در تزکیه اخلاقی خویش بکوشند و در مقابل استکبار صبر و استقامت کنند.


مطهری با تأکید بر لزوم شناخت دقیق نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) درصدد احیای هویت دینی و الهی مردم و در نتیجه احیای تمدن نوین اسلامی بود، نه اینکه صرفاً روحانیون حاکم بر مردم شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار