۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۶۹۱۹۱
عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات

 فایز عبدالله در دیدار با محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: ارتباطات نجات‌دهنده بشریت خواهد بود، خبرنگاران تحقیقی زبان حقیقت هستند، این ژورنالیزم است که موجب اصلاح فسادهای اداری جوامع می‌شود و ما با تهیه استودیو، ایستگاه رادیویی و روزنامه ملی برای دانشجویان دانشگاه هرات زمینه حرفه‌ای شدن آنها را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم همکاری‌های موثری با شما داشته باشیم.


به گزارش عطنا، هیئت دانشگاه هرات که اعضای آن عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات، سهیلا عرفانی، رئیس دانشکده ژورنالیزم و ارتباطات جمعی و عبدالوهاب آزادانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه هرات هستند، دوشنبه، ۱۴ بهمن از دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با محمدمهدی فرقانی، رئیس این دانشکده دیدار کردند.


عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات در این دیدار گفت: خوشبختانه امروز می‌‌توانیم با قشری از روشنفکران این کره خاکی که توانایی به وجود آوردن تغییرات بسیار عمیق و استراتژیک را دارند گفت‌وگو کنیم؛ ما اگر به تحولات اخیر جهانی نگاه کنیم، ارتباطات و تکنولوژی‌های نو جهان را به یک دهکده تبدیل کرده است.


وی اظهار کرد: ما در جایگاه یک مسلمان خوشحال هستیم که وب توانست پیامبرمان، حضرت محمد(ص) را نجات دهد، تارهای عنکبوت غار حرا که نوعی وب بود به امر خداوند پیامبر را نجات دادند و امروزه نیز ارتباطات، لینک‌ها و وب‌ها می‌توانند جهان بشریت را نجات دهند.


رئیس دانشگاه هرات افزود: ژورنالیست‌ها هستند که می‌توانند صدای مردم باشند و حقیقت‌ها را بازگو کنند، اگر به بهار عربی در برخی کشورها و تحولات سیاسی اخیر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ژورنالیزم امروزه اساس نظم نو در جهان را تشکیل داده است.


فایز در ادامه گفت: ژورنالیست‌های تحقیقی می‌توانند واقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار پنهان را بسیار بهتر از  قاضی‌ها و پلیس‌ها کشف و بازگو کنند. ژورنالیست‌ها بر آب می‌نویسند و قلم آنها آب آرام را خروشان می‌کند و جامعه را اصلاح می‌کند.


وی تصریح کرد: دانشگاه هرات با توجه به شرایط سیاسی افغانستان که 40 سال در جنگ است، کشوری در حال گذار است و فساد اداری که اقتصاد افغانستان را ورشکسته کرد و شکاف‌های عمیق طبقاتی ایجاد کرد به خبرنگاران که زبان حقایق هستند توجه ویژه‌ای دارد؛ دانشگاه هرات تلاش می‌کند به رشته‌های تحصیلی با توجه به اولویت‌های جامعه افغانستان و تغییرات جهان توجه کند.


رئیس دانشگاه هرات به رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امروز ما می‌خواهیم ارتباطاتمان را با دانشگاه علامه‌طباطبائی در جایگاه قطب علوم انسانی خاورمیانه با امضای تفاهم‌نامه‌ای عمیق‌تر کنیم و با متصل کردن سایت دانشگاه علامه به سایت دانشگاه هرات از منابع هم استفاده کنیم.


فایز از دیگر روش‌های همکاری را پژوهش‌های مشترک، برگزاری سمینار و کنفرانس و تبادل دانشجو و استاد عنوان کرد و افزود: زبان مشترک در کنار فرهنگ و دین مشترک زمینه همکاری ما را هموار کرده است و فرصت‌های زیادی برای رسیدن به اهداف مشترک وجود دارد.


وی به محمدمهدی فرقانی گفت: شما به عنوان رئیس دانشکده علوم ارتباطات می‌توانید به ما در عرصه ژورنالیزم به ویژه ژورنالیزم تحقیقی کمک کنید و من معتقدم شما از اولین روزهایی که پا در عرصه روزنامه‌نگاری گذاشتید و قلم زدید ما از علم و توانایی شما استفاده کردیم و می‌خواهیم بیشتر از وجود شما بهره ببریم.


عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات در پایان از رئیس دانشکده علوم ارتباطات و آقای حبیب‌زاده، دانشجوی دکتری افغان دانشگاه علامه‌طباطبائی که زمینه‌های این دیدار را فراهم کرد سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم این ارتباطات بتواند مشکلات زیاد ما در افغانستان و ایران در حوزه روزنامه‌نگاری را برطرف کند.


تصاویر بیشتر: اینجا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار