۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۶۸۳
MOTAMEDI03

عبدالله معتمدی با بیان اینکه غربی‌ها هیچ‌گاه قصد خروج از برجام را ندارند، گفت: شروط اخیر آن‌ها بهانه‌ای است تا ایران را وادار کنند از برجام خارج شود.


به گزارش عطنا، عبدالله معتمدی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با فارس درباره شروط اخیر اروپا و آمریکا مبنی بر دادن اجازه به بازرسان برای بازرسی از مراکز نظامی و توقف تولید موشک برای ادامه برجام گفت: بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت اروپا و غرب هیچ‌گاه قصد خروج از برجام را ندارند زیرا برجام منافع بسیار زیادی تا به حال برای آن‌ها داشته و حال به دنبال باج‌گیری جدیدی هستند.


وی ادامه داد: به نظر من، هدف آن‌ها از طرح چنین اظهاراتی از دو حالت خارج نیست، یا می‌خواهند ایران را وادار کنند از برجام خارج شود یا ایران مجبور شود به میز مذاکرات برگردد تا دوباره امتیازات جدیدی از ایران بگیرند.


معتمدی با بیان اینکه مواضع وزارت امور خارجه درباره صنعت موشکی به اندازه کافی جدی نیست و باید حساسیت خود را بیشتر کند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه دیپلماسی تحت هیچ شرایطی نباید مذاکرات را بپذیرند، زیرا پذیرش این موضوع یعنی عقب‌نشینی از مواضع خود که در آن صورت غربی‌ها سعی می‌کنند مذاکرات را به سمتی که خود می‌خواهند ببرند.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی افزود: متاسفانه مواضع دولت در قبال صنعت موشکی به اندازه کافی مقتدرانه نیست و حرف‌هایی که در حاشیه شنیده می‌شود نیز این موضوع را تصدیق می‌کند که موجب شده غربی‌ها وقیح‌تر شوند.


عضو هیئت علمی گروه روان‌شناسی بالینی و عمومی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: همه‌ مردم ایران باید بدانند که اروپا و آمریکا به صنعت موشکی قانع نبوده و به دنبال امتیازات بیشتری هستند زیرا ما یک گفتمانی در دنیا مطرح کردیم که هدف آن‌ها زدن این گفتمان است و تنها راه مقابله با آن‌ها مقاومت است.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار