۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۵۸۰۶
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا،دکتر "حبیب‌الله موسوی‌بهار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، با تاکید بر اینکه نخستین محور مراکز آموزش عالی توسعه پایدار نیروی انسانی ماهر و سالم است، اظهار کرد: اگر نیروی انسانی دانا، ماهر و تحصیل‌کرده در کشور نداشته باشیم توسعه پایدار مقدور نبوده و شکننده خواهد بود.

وی اضافه کرد: تمام جوامع به دنبال این مسئله هستند که در تمامی رشته‌های علوم‌انسانی، علوم‌ تجربی و علوم‌ طبیعی تحصیلات را افزایش دهند تا بتوانند در راستای رفع اشکالات، نیازهای روز و ابزار رسانی در کارهای دشوار خدمات با کیفیت و مناسب ارائه داده و حرفی برای گفتن داشته باشند.

موسوی‌بهار با بیان اینکه آموزش عالی برای همه جوامع با اهمیت است، تصریح کرد: آموزش عالی باعث کاهش تنش‌های اجتماعی و خانوادگی و بهتر شدن میزان و نحوه واردات نیروی انسانی خواهد شد که در گذشته بشریت به این موضوع پی برده است.

وی در ادامه با اشاره به دانشجویان غیربومی دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی در دانشگاه‌ها اتحاد و همبستگی بوده چراکه اگر شناخت قومیت‌ها از یکدیگر افزایش یابد روابط‌ اجتماعی یک ملت مستحکم‌تر می‌شود.

موسوی‌بهار اضافه کرد: اگر ارتباط قومیت‌ها با یکدیگر محدود باشد منجر به گسیختگی مرزهای انسانی شده و ملت‌ها نمی‌توانند یکدیگر را درک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: چنانچه غیربومی‌ها، کشورهای دیگر باشند واردات بین‌المللی بهتر شده و جوانان با شناخت زبان‌های دیگر کشورها می‌توانند زمینه‌های کاری و تحقیقاتی مناسبی ایجاد کنند.

موسوی‌بهار از دیگر مزیت تحصیل دانشجویان غیربومی در دانشگاه‌های کشور را تاثیر اقتصادی این افراد عنوان و خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی در کشور رایگان بوده اما تحصیل دانشجویان غیربومی تاثیر فراوانی در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از درآمد کشورهای خارجی فروش علم است، اظهار کرد: کشورهایی مانند لبنان، مالزی، بلوک شرق اروپا و حوزه خلیج‌فارس بیشتر درآمد خود را از راه فروش علم کسب می‌کنند و دارای صدها دانشکده و دانشجویان خارجی بوده و مشغول تربیت نیروی انسانی هستند.

موسوی‌بهار در بخش دیگری با بیان اینکه در کشور ایران بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، تصریح کرد: این دانشگاه‌ها دارای ظرفیت‌های خاصی هستند که می‌توانند دانشجویان خارجی را جذب و تربیت کرده و بدین ترتیب با دریافت شهریه درآمد خوبی برای کشور ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دانشجویان غیربومی به ویژه دانشجویان خارجی می‌توانند سفیران خوبی برای تبلیغ دانشگاه‌های مطرح کشور باشند، افزود: این موضوع در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ملموس‌تر بوده چراکه دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی مبلغ خوبی برای دانشگاه بوده همچنین می‌توانند تسهیلات پزشکی ایرانی را ترویج دهند بنابراین در بخش اقتصادی کشور تاثیر فراوانی دارند.

موسوی‌بهار یادآور شد: وجود دانشگاه‌های پیشرفته استان، به‌ویژه دانشگاه علوم‌پزشکی و بوعلی‌سینا و آب و هوای خوب استان این پتانسیل و ظرفیت را فراهم آورده و امیدواریم با جذب بیشتر دانشجویان خارجی بتوانیم عقاید و فرهنگ استان را توسعه و گسترش داده و فرصت‌های اقتصادی خوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار