۰۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۹۴۴
chakavak 96 (60)

دومین رویداد چکاوک با موضوع «علوم انسانی، کارآفرینی و استارت‌آپ» با حضور تیم‌های دانشجویی، صاحبان کسب‌وکار‌های موفق و استادان دانشگاه، در دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگا عطنا، این رویداد دوم آذر ماه با هدف ترویج فرهنگ کار‌آفرینی و ایجاد کسب و کار در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، با حضور دکتر حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد، دکتر مهدی گودرزی، استاد مدیریت صنعتی و جمعی از دانشجویان و کارآفرینان آغار به کار کرد.


در مراسم افتتاحیه، دکتر حسن طائی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت : ما به مدت 10 روز با صد جوان می‌خواهیم بذر بپاشیم و به عبارتی امروز روز آغاز و آفرینش است با جوانانی که دنیایی از انرژی، انگیزه و غرور هستند.


وی با بیان اینکه می‌خواهیم طی این 10 روز ورود به دنیای کسب و کار را یاد بگیریم افزود: یادگیری به معنای ساده خواندن، نوشتن، شنیدن، دیدن، فکر کردن و گفت‌وگو کردن است


طائی هدف از این رویداد را آشنایی با الگوهای کسب و کار دانست و خاطرنشان کرد: الگوی کسب‌وکار یعنی یک انگاره و یک الگوی ذهنی که به شما کمک می‌کند مسائل دنیای واقعی را برای فعالیت اقتصادی بهتر درک کنید. لذا ما در کنار هم در این دوره به شما یاد می‌دهیم که با دقت بیشتری به  مسائل پیرامون خود نگاه کنید.


رئیس دانشکده اقتصاد با اشاره به مشکلات دنیای کسب و کار هم گفت: هنگامی که شما در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنید نکات مهمی را یاد می‌گیرید که مهم‌ترین آن «کار گروهی» است که کار گروهی به شما یاد می‌دهد چیزی یا کسی به نام دیگری وجودارد و فقط شما نیستید، یک تیم گروهی مجموعه‌ای از افراد هستند که برای تحقق یک هدف دور هم جمع شده‌اند و همه اینها اخلاق و ویژگی‌های متفاوتی دارند اما مهم این است که این اعضا به ‌هم اعتماد کنند و انسجام فکری و وحدت  داشته باشند.


وی  تاکید کرد: دانشجویان باید کار گروهی یاد بگیرند تا هنگامی که در یک شرکت شروع به کار کردند بدانند که فقط نمی‌توانند با آشنایان‌شان کار کنند و افراد دیگری وجود دارند که با آنها بسیار متفاوت هستند و باید با آنها تعامل کنید.


طائی افزود: ما در یک کار تیمی یاد می‌گیریم باید صد واحد انرژی بگذاریم و مستمر کار کنیم تا به هدفمان برسیم. اگر بخواهم مثالی برای حرف‌هایم بیاورم باید گفت برای انداختن یک درخت صد تبر نیاز داریم، همه تا یک جایی می‌آیند و بارها تلاش می‌کنند اما ضربه صدم کارساز است و ضربه‌های قبلی زمینه‌ساز؛ در کسب و کارها هم به همین شکل است، ضربه صدم را بالاخره یکی از اعضای تیم،  بعد از 99 ضربه زمینه‌ساز  می‌زند و همه با هم  موفق می‌شوند و تاکید ما هم بر این است که «موفقیت صبر می خواهد».


 وی گفت: در هفته سوم مهر در دانشکده اقتصاد مستندی به نام «پازلی‌ها» اکران شد که یک استارت‌آپ بود و اعضای آن  پارسال در همین مراسم شرکت داشتند، این فیلم نشان می‌داد که باید کسی باشد که ضربه صدم را بزند و باید مدام چیزهای جدید را فهمید و این گروه چند بار تغییر مسیر دادند اما بلاخره موفق شدند.


طائی تاکید کرد: اصلی‌ترین کار ما تشکیل گروه‌هایی است که یکی از نیازهای اساسی مردم را برطرف کنند و به بهترین وجه خلاقیت و نوآوری خود را بروز دهند و طائی ادامه داد ما خود در رویداد چکاوک یک استارت‌آپ هستیم  و اینجا قرار نیست ما هیچ کاری برای شما انجام دهیم و همه چیز به خودتان بستگی دارد که بتوانید استارت‌‌آپی فکر و زندگی کنید یعنی بتوانید روی کاغذ فکر کردن و  فهم مفهوم دیگری، کسب اطلاعات و تعهد داشتن  را یاد بگیرید.


در ادامه این مراسم محمدرضا قبادی، مدیرعامل و بنیان‌گذار «شتاب‌دهنده نوین تک» با بیان اینکه برای برگزاری این مراسم ماه‌ها تلاش شده است، گفت: ما اردیبهشت پارسال تصمیم گرفتیم که رویدادی با عنوان رویداد چکاوک همراه دکتر طائی، دکتر قاضی نوری، دکتر گودرزی و دکتر سعید روشنی برگزار کنیم و درآبان‌ماه پارسال در دانشکده اقتصاد علامه طباطبائی برگزار کردیم و امسال که راند دوم آن اتفاق می‌افتد هیجان زیادی در وجود همه ما وجود دارد.


در بخش پایانی و مهم برنامه هر کدام از دانشجویان ایده‌های مورد نظر خود را مطرح کردند و برنامه هیجان انگیز یارگیری گروهی بر اساس علاقه ی هر نفر به موضوع دلخواهش انجام شد.


در آخر بیست گروه با نام های بازآفرین، Sofa Show T ، پیشرو تک، احصا STU tech ، آزفا، های‌بای‌مد، پیام بانک، پرسا، توسکا، لینیا، ستامهر، وی‌فاند، فلورا‌، وی‌ورک‌، دبستانک‌، تاکسی، پارک‌یاب ، بلوچ‌دیتا تشکیل شد.


گفتنی است رقابت‌ این تیم‌ها به مدت چهار روز برگزار می‌شود و در روز پایانی، جمعه 10 آذرماه طی مراسم اختتامیه از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.


عکس: شکیبا شیرازی تهرانی-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار