۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۰۹۶۵
tashiei marhoom araghi (11)

استاد دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم تشییع مرحوم عزت‌الله عراقی، پدر علم حقوق کار ایران گفت: روحیه آزاد‌منشی و آزاداندیشی و مردمی بودن باعث شد که مجاهدت علمی و تلاش‌های بی دریغ داشته باشند و خود را وقف رشد علم و مردم کنند.


به گزارش خبرنگار عطنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم استاد سید عزت‌الله عراقی از استادان برجسته و چهره‌های ماندگار علم حقوق، صبح دوشنبه 22 آبان ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و استادان و دانشجویان برگزار شد.


پس از سخنان دکتر درودیان، اقامه نماز صورت گرفت و سپس پیکر مرحوم دکتر سید عزت‌الله عراقی از مقابل درب دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تا درب اصلی تشییع شد.


حال و هوا جور دیگری بود، همه آمده بودند تا پدر حقوق کار را به دیار باقی بدرقه کنند و پیکر این استاد برجسته در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود.


بهزاد رضوی‌فرد، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و عضو هیئت علمی گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی با عرض تسلیت به جامعه حقوقی ایران به خبرنگار عطنا گفت: از آموزه‌های اخلاقی استاد عراقی خیلی آموختیم.


رضوی‌فرد ادامه داد: ایشان اسوه خوشرویی و اخلاق تعامل با دانشجویان و همکاران دانشگاهی بودند و همچنین پایه‌گذار حقوق بشر در دانشگاه تهران بودند. افتخار داشتیم برهه‌ای شاگرد ایشان باشیم و فکر می‌کنم سجایای اخلاقی استاد است که این افراد را امروز اینجا جمع کرده است.


وی با بیان اینکه استاد عراقی در گرایش حقوق کار و حقوق عمومی جزء اولین‌ها بودند، افزود: روحیه آزاد‌منشی و آزاداندیشی و مردمی بودن باعث شد که مجاهدت علمی و تلاش‌های بی دریغ داشته باشند و خود را وقف رشد علم و مردم کنند، افرادی متاسفانه تعدادشان کم می‌شود.


دکتر موذن زادگان، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی هم وی را پدر معنوی حقوق اساسی خواند و گفت: پایه‌گذار حقوق بشر در دانشگاه تهران، بسیار انسان مردمی و متواضع که رفتار انسانی بالایی با دانشجویان و همکاران داشتند و از هر جهت چه علمی و چه اخلاقی انسانی بسیار وارسته بودند و می‌توان درس‌های برزگی از شخصیت این استاد عزیز گردفت و یادگارهای ارزنده او را باید به دانشجویان انتقال داد.


موذن‌زادگان ویژگی برجسته استاد عراقی را عالمیت و اخلاق عنوان کرد و افزود: این دو ویژگی باعث شد که هرجا بروند دانشجویان مجذوب ایشان بشوند. وقتی به دانشگلاه علامه می‌آمدند و حلقه درس برگزار می‌کردند به دلیل همین دو ویژگی علم و اخلاق سرآمد شده بودند و استقبال زیادی از کلاس‌های ایشان ‌می‌شد.


وی در پایان گفت: امیدوارم از ایشان درس بگیریم و این درس را در رفتار و کردارمان به کار بگیریم.


گفتنی است مراسم ختم این استاد برجسته حقوق روز چهارشنبه ، ۲۴ آبان ماه در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار