۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۹۲۳۹
ahanjan

امیر آهنجان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: گروه پژوهشی هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه تهران به منظور الگوبرداری از محله لشکر آباد اهواز (خیابان انوشه) برای طرح بازآفرینی محله هرندی تهران چهار شنبه گذشته به اهواز سفر کرد.


به گزارش عطنا، امیر آهنجان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: با توجه به نوع آسیب هایی که در منطقه 12 کلانشهر تهران و محله هرندی وجود دارد این گروه به دنبال الگوبرداری از یک طرح موفق هستند.
وی با اشاره به اینکه خیابان انوشه اهواز در گذشته محل آسیب های اجتماعی بود افزود: هم اکنون شرایط به گونه ای است که از بازار ایجاد شده در این محله، به عنوان یک محل گردشگری یاد می شود و از سراسر کشور برای بازدید از این بازار به اهواز سفر می کنند.
عضو هیات امنای مسایل آموزشی شهرداری های کلانشهر کشور با بیان اینکه این گروه متشکل از اساتید دانشگاه و پژوهشگران بودند یادآورشد: در ساماندهی این خیابان 60 درصد خود مردم محلی نقش داشتند و 40 درصد مجموع دستگاه های دیگر از جمله استانداری ، شهرداری ، نیروی انتظامی و بهداشت موثر بودند.
وی با اشاره به اینکه چالش های محله لشکرآباد امروز به فرصت های گردشگری و اشتغالزایی تبدیل شده گفت: حس تعلق به محله از سوی ساکنان و بزرگان و شیوخ منطقه باعث شد این خیابان به محلی برای کسب و کار و گردشگری تبدیل شود و آوازه اش در سراسر ایران پیچیده شود.
آهنجان ادامه داد: با توجه به این تحولات و با تاکید شهردار وقت این محل ساماندهی شده و ضمن سنگفرش کردن تمام خیابان ، تردد در آن یک طرفه شد. همچنین با مشارکت مردم ضمن حفظ بافت سنتی منطقه، این محل به محلی امن برای کسب و کار مبدل شد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه این خیابان هستیم، یادآور شد: هم اکنون تعداد پلاک های فعال در بازار انوشه حدود 100 پلاک است. کمیته ای در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با حضور میراث فرهنگی فعال شده تا آمار دقیق گردشگران وبازدیدکنندگان از این بازار مشخص شود.
بازار فلافل اهواز یکی از مراکز فروش فلافل واقع درخیابان انوشه، محله عرب‌نشین لشکرآباد اهواز است. این بازار با وجود صدها مغازه فلافل‌فروشی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر اهواز تبدیل شده است. فروش اغذیه در این بازار به‌صورت سلف سرویس است که علاوه بر فلافل، سمبوسه، کپه و دیگر خوراکی‌های فوری را عرضه می‌کنند.
محله لشکرآباد در دهه 50 محل سکونت قشر متوسط شهر اهواز بود ولی کم کم در دهه 70 به محله ای فقیر نشین و ناامن با آسیب های اجتماعی فراوان تبدیل شد. در اواسط دهه 80 تعدادی از افراد محل اقدام به عرضه فلافل در گاری کردند و کم کم مردم منطقه به سوی فروش فلافل روی آوردند و برخی خانه های خود را تغییر کاربری دادند. در این خیابان 96 پلاک وجود دارد که 30 پلاک فلافلی، 17 پلاک سفره خانه ، 16 پلاک جگرکی و بقیه به فروش بامیه و ... مشغول هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار