۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۸۷
IMAGE634314810022576250

باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، سرویس سیاسی: تیتر اکثر روزنامه های کشور به ماجرای مهدی هاشمی اختصاص یافته است. فرزند آیت الله هاشمی بعد از بازگشت به ایران و طی جلسات مختلف دادگاه و کش و قوس های فراوان با حکم ده ساله زندان روبرو شد. او که به دنبال علنی بودن دادگاه هایش بود سرانجام نتوانست به این خواسته دست پیدا کند و با اراده خودش به اوین رفت.


«دعا و بوسه آیت ا.. هاشمی بدرقه پسر»، «بدرقه پسر با دعای پدر»، «مهدی هاشمی خودش را به اوین معرفی کرد» تیتر هایی بود که روزنامه ها برای این موضوع انتخاب کردند. آرمان، آفتاب یزد، اعتماد، ایران، شرق و ... از این دست بودند. در این بین وطن امروز با عکسی که از مهدی هاشمی کار کرده بود تیتر عجیبی برای این موضوع انتخاب کرد: «حقش بود»!


دیگر موضوعی که روزنامه ها به آن پرداختند کارت زردی بود که علی طیب نیا وزیر اقتصاد برای بار سوم از مجلس شورای اسلامی گرفت. علی طیب نیا که برای پاسخگویی به سوال مهرداد بذرپاش در مورد مالیات اصناف در جلسه دیروز مجلس حاضر شده بود پس از ارائه توضیحاتی درباره‌ این سوال نتوانست نمایندگان را قانع کند. بر این اساس نمایندگان مجلس با 80 رای موافق؛ 105 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند.


«روز عصبانیت یک وزیر آرام»، «وزیر اقتصاد وعده نداد کارت گرفت»، «کارت زرد سوم به سکاندار اقتصاد دولت»، «طیب نیا، نخستین وزیر سه کارته دولت یازدهم» تیترهایی بود که روزنامه هایی نظیر ابتکار، اعتماد، ایران و خراسان برای این موضوع انتخاب کردند.


نشست بررسی «برجام» که از سوی موسسه دیپلماسی ایرانی در موسسه اطلاعات برگزار شد موضوع دیگری بود که روزنامه ها به آن پرداخته بودند. این نشست که با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین عباس عراقچی و مجید تخت روانچی دیپلمات های ارشد وزارت امورخارجه برگزار شد به بررسی پرونده هسته ای ایران و موضوعاتی از این دست گذشت.


«ظریف: توافق نتیجه رای مردم بود»، «روایت جنگ اراده ها در دیپلماسی ایرانی»، «دفاع تمام قد مردان هسته‌ای از توافق» تیتر روزنامه هایی نظیر اعتماد، جمهوری اسلامی و جهان اقتصاد بود. کیهان با تیتر «بررسی توافق وین بدون منتقدان؟!» به نقد این جلسه پرداخت و عدم حضور منتقدان را نقطه ضعف این جلسه عنوان کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار