۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۶۳
DSC00187

حجت الله سعیدی رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا)، درباره اجرای پروژه های زیرساختی و مناقصه های دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه فناوری اطلاعاتی تکمیلی ارائه کرد.


DSC00187مهندس سعیدی در رابطه با پروژه های زیرساختی دانشگاه گفت: وقتی زیرساخت و پایه های کار ضعیف باشد افزایش تعداد سیستم ها کاری بیهوده و بی ثمر خواهد بود که با تاکید رئیس دانشگاه و معاون اداری مالی و با حضور 23 شرکت مناقصه زیرساخت در دانشگاه علامه برگزار شد.


وی افزود: زیرساخت ها دارای استاندارد خاصی هستند و اجرای این مناقصه بر اساس استانداردهای دولت بوده است که 10 شرکت از بین 23 شرکت انتخابی امتیاز لازم را بدست آوردند و پائین ترین قیمت از بین آن ها انتخاب شد.


رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه در رابطه با سیستم اینترنت خوابگاه ها گفت:شش خوابگاه مجهز به فیبر نوری می شود.تاکنون هزینه تجهیز 3 خوابگاه پرداخت شده و مخابرات در حال انتخاب پیمانکار است و تلاش بر این است که تا آبان ماه این 6 خوابگاه به فیبر نوری مجهز شوند.
همت،معینیان،سلامت،گلعزاری،ورامینی و مطهری شش خوابگاهی هستند که قرار است به فیبر نوری یعنی بالاترین سرعت اینترنت مجهز شوند. سایر خوابگاه ها هم به لینک های پشتیبانی مجهز می شوند که سرعت اینترنت آنان نیز افزایش می یابد و دانشجویان دیگر مشکل اینترنتی نخواهند داشت.
به گفته سعیدی پهنای باند از مهرماه دو برابر سال های قبل می شود که در روند پژوهش دانشجویان بسیار اثرگذار است.


وی در خصوص نیروهای انسانی مرکز اضافه کرد: حضور افراد متخصص و همدلی کارمندان از عوامل موفقیت این مرکز است. در پروژه های مناقصه ای و فنی وجود مشاور ضروری است و البته هزینه سنگینی هم به همراه دارد که خوشبختانه با به کارگیری نیروهای متخصص دانشگاه این هزینه از هزینه های مناقصه کسر شد چرا که امروز مرکز فناوری به حدی رسیده که نه تنها نیاز به مشاوره ندارد بلکه خود نیز می تواند به سایر موسسات و شرکت ها مشاوره دهد.


مهندس سعیدی در رابطه با مناقصه تجهیز سیستم های جدید دانشگاه گفت: نزدیک به 1200دستگاه سیستم قدیمی و فرسوده که دیگر قابل استفاده نیستند در دانشگاه داریم که 500 دستگاه جدید جایگزین در سابق خریداری شده بود و قرار است در مناقصه پیش رو تعداد 300 دستگاه دیگر خریداری شود و امید است که بتوانیم تا پایان سال تمام سیستم ها را تعویض کنیم.
وی در خصوص ابزار کمک آموزشی گفت: پرهزینه ترین ابزار ویدئو پروجکشن است که هزینه های سنگینی برای دانشگاه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار