۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹
کد خبر: ۹۱۹۳
رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، توجه ویژه ریاست دانشگاه به بخش فناوری و حمایتهای وی را عامل بهبود شرایط مرکز فناوری اطلاعات دانست و از روند رو به رشد این مرکز ابراز خوشحالی کرد.

saeedi

مهندس حجت‌اله سعیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، افزود: مشکلات زیرساختی و عدم توجه به این مرکز در سالهای قبل عامل اصلی مشکلات بوجود آمده بود.

وی قراردادهای بدون بازده و هزینه‌های بدون استفاده کافی از سیستمهای خریداری شده را از جمله این مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش و حمایتهای رئیس دانشگاه علامه طباطبائی این مشکلات در حال برطرف شدن است.

سعیدی با اشاره به اینکه کمبود نیروی کار، یکی از مشکلات اصلی مرکز فن‌آوری دانشگاه است که موجب عدم تحقق اهداف این مرکز شده است، تصریح کرد:  مرکز فناوری دانشگاه با چهار کارمند که فقط یک نفر از آنها قراردادی است، نمی‌تواند کارها را به خوبی به پیش ببرد.

وی در ادامه به اینترنت در خوابگاههای دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبائی حدود 5 هزار نفر است و این میزان حجم اینترنت که برای خوابگاهها اختصاص داده‌اند در صورت استفاده معمول دانشجویان تقریبا 30درصدشان می‌توانند استفاده درست کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: حجم اینترنت در اختیار حدود 30مگابایت است که اصلا جوابگوی بسیاری از کارهای مهم دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در رابطه با پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی آنها نیست.

وی با بیان اینکه بزودی خوابگاه همت و خوابگاه سلامت به عنوان پرجمعیت‌ترین خوابگاههای دانشگاه به فیبر نوری مجهز می‌شوند، گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علامه طباطبائی اصلا شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل آن را در اولیت کاری قرار داده‌ایم و با چند شرکت بزرگ و معتبر برای طراحی یک سایت مناسب و مطلوب در حال مذاکره هستیم.

سعیدی با اشاره به اینکه سایت کنونی دانشگاه با هزینه ی سنگین ولی بدون برنامه راه‌اندازی شده است، افزود: هم‌اکنون در حال پیگیری برای افزایش کیفیت کار در این زمینه هستیم چون یک سایت به نوعی معرف دانشگاه بوده و به نوعی خیلی از کارهای دانشجویان مانند پرداختها با آن انجام شده و همه با آن سروکار دارند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما در زمینه ایمیل‌های دانشجویی بوده که مراجعه زیاد ولی ظرفیت محدود است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه به واحدها دانشکده  ابلاغ شده تا نیاز سنجی کرده و کمبودها را اعلام کنند تا بتوانیم تا حد امکان آنها را برطرف کنیم، اذعان داشت: برخی از دانشکده ها سیستم های قدیمی دارند که کار کردن برای دانشجویان با آن ها سخت شده است.

وی به سایت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه اشاره و اظهار امید‌واری کرد که سایر دانشکده‌ها نیز به چنین مکانهایی مجهز شوند.

سعیدی با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات برای کارمندان معاونتها و دانشجویان علاقه‌مند برنامه‌ریزی شده است، گفت: راه‌اندازی سیستم اکانتینگ به صورت VPN به منظور دسترسی به بانکهای اطلاعاتی در هر نقطه که اکنون برای دانشجویان دکتری و اعضای هیئت علمی در حال استفاده است.

وی افزود: سیستم اکانتینک(حساب کاربری)کارکنان جهت دسترسی بهتر به اینترنت راه اندازی شده و برای دانشجویان هم در حال پیگیری است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: فرم ارزیابی الکترونیکی نظرسنجی و رسیدگی به شکایات در جهت تکریم ارباب رجوع تهیه شده است و همچنین سیستم پشتیبان گیری سرورینگ تمامی اطلاعات دانشگاه با توجه به فقدان تکنولوژی موجود در حال حاضر در دستور کار است. ضمن‌آنکه آنتی‌ویروس اورجینال در کلیه قسمتها نصب و زیرساختهای امنیتی شبکه در کل سازمان مرکزی تصیح شده است.

وی نوسازی و ترمیم شبکه‌های وایرلس و اکسس پوینت‌های دانشگاه و خوابگاها و دکل‌های ترانسفر، بازسازی کامل زیرساخت شبکه سازمان مرکزی، طراحی و پیاده‌سازی کامل شبکه و تلفن ساختمان جدید دانشکده علوم اجتماعی، طراحی دیتا‌سنتر سازمان مرکزی، پیاده سازی کامل اکانتینگ در کل دانشگاه، پیاده‌سازی کامل ساختار مانیتورینگ و امنیت شبکه را از جمله برنامه‌های مرکز فناوری دانشگاه در حوزه شبکه و زیرساخت طی سال جاری عنوان کرد.

سعیدی ارتقاء حوزه فناوری دانشکده‌ها و خوابگاهها را شامل نوسازی سیستم‌های کامپیوتر و شبکه زیرساخت سایت‌های دانشجویی دانشکده‌ها و معاونت‌ها، طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت‌های برق سایت‌های کامپیوتری، اتاق سرور، مراکز سویچینگ و روتینگ در دانشکده‌ها و معاونت‌ها، پیاده‌سازی و طراحی فیبر نوری خوابگاه‌های بزرگ دانشگاه و راه‌اندازی شبکه  lan  برای خوابگاه ها دانست.

وی از جمله برنامه‌های این مرکز در زمینه اجرای فناوری های نوین در دانشگاه را همکاری جهت راه اندازی طرح دوربین های نظارتی دانشگاه، پیاده‌سازی پایگاه وب جدید دانشگاه، پیاده‌سازی سرور ایمیل جدید دانشگاه و پیاده‌سازی کامل طرح کارت جامع دانشجویی بیان کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، پیگیری جهت افزایش پهنای باند و اینترنت خوابگاه؛ تشکیل تیم‌های تخصصی امنیت شبکه، سخت افزار و تعمیرات و نرم‌افزار، راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به مشکلات کاربران، پیاده‌سازی چارت مرکز فناوری، برگزاری دوره‌های تخصصی جهت ارتقاء همکاران مرکز فناوری اطلاعات را از مهمترین برنامه‌های این مرکز برای فعالیتهای مرکز فناوری اطلاعات جهت ارتقاء دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار