۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۳۹


دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز از اقدام این ستاد برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در دو دانشگاه فعال در حوزه علوم انسانی کشور خبر داد.






به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، مهندس سید محمدحسین سجادی نیری با بیان اینکه ایران به لحاظ تولیدات علمی در جهان از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است، اظهار کرد: ایران رتبه 16 تولیدات علمی در جهان را به خود اختصاص داده، اما متاسفانه در تجاری‌سازی و توسعه فناوری در جایگاه 60 قرار گرفتیم و این نشان‌دهنده آن است که فاصله‌ای بین تولیدات علمی ما تا تولیدات فناوری و توسعه فناوری و تجاری‌سازی وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تصویب کنیم، افزود: ابزارهایی در این راستا در اختیار این قانون قرار گرفته از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی که باعث می‌شود حمایت‌های لازم از شرکت‌های این حوزه اتفاق بیفتد.


سجادی نیری با بیان اینکه ستاد فناوری نرم و هویت ساز باعث تشویق و ترویج کارآفرینی در حوزه دانش بنیان است، گفت: این ستاد در حال پیگیری است تا مواردی که در این حوزه در حال فعالیت هستند را جزء موارد شرکت‌های دانش بنیان شناسایی کند و بتوانند از تسهیلاتی که ذیل قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، استفاده کنند.


وی ادامه داد: حوزه‌هایی مانند نوشت‌افزار، صنعت اسباب‌بازی، انیمیشن، بازی رایانه‌ای و بحث گردشگری‌های نوین از جمله مواردی است که ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز در دستور کار خود قرار داده است.


دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز افزود: خوشبختانه ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز توانسته سه مرکز رشد صنایع فرهنگی (مراکز رشد حوزه علوم انسانی هنر) به کمک دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری راه‌اندازی کند.


وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم مراکز نوآوری تا پایان امسال راه‌اندازی شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای امسال در دستور کار قرار گرفته، بحث راه‌اندازی مراکز نوآوری است که در حال حاضر در این راستا با دو دانشگاهی که در حوزه علوم انسانی فعال هستند، مذاکره کردیم و اگر امکانات این مراکز نوآوری مهیا شود، ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز این آمادگی را دارد که این مراکز نوآوری را راه‌اندازی کند.


سجادی نیری به مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با راه‌اندازی مراکز نوآوری نیز زمینه فعالیت مراکز رشد فراهم خواهد شد که این مسئله می‌تواند سبب گسترش فعالیت‌ها در حوزه فناوری و علوم دانش‌بنیان شود.


وی در پایان به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت مباحث جزئی‌تر شرکت‌های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز در نظر دارند برای شرکت‌هایی در حوزه گردشگری، اسباب‌بازی، ترویج و المپیاد دانش‌آموزی صنایع فرهنگی و... که نیاز به حمایت‌های جزئی‌تر دارند تا قبل از اینکه شرکت‌ها دانش‌بنیان شوند و به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند، این حمایت‌های لازم را از محل بودجه معاونت علمی و ستاد فناوری نرم و هویت ساز تامین کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار