۲۰ مهر ۱۳۹۶ ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۷۸۵
modiran malye bartar (25)

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه  اظهار کرد: نگاه ما به وزارت علوم باید به عنوان یک همکار باشد در این صورت است که نتیجه مفید خواهد بود. از طرف دیگر این مشکل در کشور وجود دارد که مراجع نظارتی را به عنوان یک مانع در نظر می‌گیرند اما معتقدم الان در یکی از بهترین دوره‌های ارتباط دانشگاه‌ها با دیوان محاسبات کشور است.


به گزارش عطنا، محمدرضا ویژه، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی سه‌شنبه، 18 مهرماه در «نشست شورای راهبردی توسعه» با حضور مدیران مالی دانشگاه‌های برتر کشور در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد منطقی در ارتباط دانشگاه‌هایی که سهم بیشتری در آموزش عالی کشور دارند وجود دارد چون تقریبا مشکلات و مسائلی که این دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند در همه حوزه‌ها شبیه به هم است.


وی افزود: دانشگاه‌هایی که 1500 تا 2000 نفر دانشجو و تعداد کمی هیئت علمی دارند شرایط متفاوتی با دانشگاه‌هایی که هم دانشجویان زیادی دارند و هم تعداد اعضای هیئت علمی و کارکنان آن زیاد است دارند. به همین دلیل به نظر می‌رسد این جلسات از آن جهت مفید است که می‌توانیم درآن مسائل‌مان را به خوبی بررسی و برای آنها را‌ه‌حل پیدا کنیم.


ویژه با بیان اینکه آشنایی با فضای دانشگاه‌های هم‌دیگر یکی از مزایای این نشست‌ها است، گفت: آخرین جلسه معاونان مالی دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد برای من تجربه بسیار جالبی بود چون پیش از آن با دانشگاه صنعتی اصفهان آشنایی نداشتم و دیدن امکانات و تجربیات آنها در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریت بسیار مفید بود. همچنین این جلسه باعث شد تا ما کاری را در حوزه آبیاری قطره‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کنیم.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه‌طباطبائی فایده دیگر این نشست‌ها را در نحوه تعامل دانشگاه‌ها با وزارت علوم عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود همکارانی از وزارت علوم در این شورا می‌توانیم با این تعامل بسیاری از مسائل‌مان را حل کنیم در عین حال که که رویکرد وزارت علوم را هم ببینیم.


وی افزود: واقعیت این است که ما فقط مسائل خودمان را می‌بینیم و طبعیتا حافظ منافع دانشگاه خودمان هستیم در حالی که در وزارت علوم سیاست کلانی نسبت به همه دانشگاه‌ها وجود دارد که باید با آن هم هماهنگ باشیم و این جلسات فرصت مناسبی برای این هماهنگی است.


ویژه با بیان اینکه گاهی برخی دانشگاه‌ها وزارت علوم را نهادی مقابل خودشان تصور می‌کنند، اظهار کرد: این رویکرد را من در دانشگاه‌هایی که با آنها تعامل داشتیم ندیدم. این دانشگاه‌ها سعی کردند که نهایت ارتباط را داشته باشند. از طرف دیگر آقای عسگری هم دقیقا مشکلات دانشگاه‌ها را می‌دانند و پیگیر حل آنها هستند و هر وقت هم که می‌خواستیم با سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل ارتباط بگیریم ایشان همیشه به ما کمک می‌کردند که برویم و مشکلاتمان را طرح کنیم.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر اینکه در ارتباط با وزارت علوم دانشگاه‌ها نباید این سازمان را به عنوان مانع یا رقیب در نظر بگیرند، تصریح کرد:


وی افزود: چون آقای عادل آذر (رئیس دیوان محاسبات کشور) دانشگاهی است و با دانشگاه‌ها هماهنگی خوبی دارند. ما نشست‌های بسیار مفیدی با معاونان ایشان برگزار کردیم.


ویژه با اشاره به اینکه برخی مدیران اجرایی به فکر حل مسائل خودشان هستند و برای آنها مهم نیست که این راه‌حل در چارچوب قانون باشد، اضافه کرد: ما به عنوان معاونت مالی و اداری اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد. اتکای ما امور مالی‌ها هستند و با توجه به اعتمادی که داریم می‌دانیم هر کجا مشکلی پیش بیاید قطعا با آن مقابله می‌کنند.


وی با تأکید بر اینکه نظارت دیوان محاسبات کشور مانعی برای فعالیت‌ها نیست، تصریح کرد: همه فعالیت‌ها در چارچوب ضوابط و مقرارات است و خارج از آن کاری صورت نمی‌گیرد. همه ما می‌خواهیم قانون به نحو احسن اجرا شود. از بالاترین مراجع بازرسی تا وزارت‌خانه و دانشگاه همیشه سعی بر این بوده که کمک کنیم گره‌گشا باشیم اما اگر جایی هم احساس کردیم مقام اداری از حوزه کاری خود خارج شده برخورد می‌کنیم.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبائی در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها فعالیت خود را به درآمدزایی تغییر داده‌اند در حالی که درآمدزایی باید کمک سازمان باشد نه اینکه خود فرد کاسبی کند. اشکالاتی که مراجع نظارتی می‌گیرند بر روی همین موارد است و به نظرم اگر با روند کنونی پیش‌روی کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار