۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۴۶۵۳

kelas-khali


مجتبی صدیقی، با تاکید بر اینکه سیاست وزارت علوم تامین هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها است، افزود: اگر تامین اعضای هیئت علمی از مسیر عادی، یعنی جذب  فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در مقطع دکتری عملی نشود، بورس یک امکان برای تامین هیئت علمی دانشگاه‌ها است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تجربه چند سال اخیر نشان داده است که دانشگاه‌های بزرگ نیازهای هیئت علمی خود را از طریق  فارغ‌التحصیل دکترای خارج و داخل تامین می‌کنند و با کمبود اعضای هیئت علمی مواجه نیستند، اما برخی از دانشگاه‌های شهرستان‌ها یا برخی رشته‌های خاص که تعداد  فارغ‌التحصیل آن ها زیاد نیست نیاز به سرمایه گذاری دارد که باید این نیاز از طریق بورس تامین شود.


وی افزود: در این راستا به دانشگاه‌ها اعلام شد برای بورس خارج، در گرایش‌های جدید، متناسب با نقشه جامع علمی کشور نیازهای خود را اعلام کنند که آزمون مربوطه نیز برگزار شد، دانشگاه‌ها مصاحبه را انجام دادند و نتایج آن همزمان با نتایج پذیرفته شدگان دکتری اعلام می‌شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان درمورد بورس داخل نیز در پایان توضیح داد: بورس داخل از بین دانشجویان دکترای موجود انتخاب می شود. به این صورت که دانشگاه‌های شهرستان ظرفیت خود را به مرکز نظارت و ارزیابی اعلام می‌کنند و چنانچه نیاز آن‌ها مورد تایید این مرکز قرار بگیرد نتایج روی سایت بارگذاری می‌شود و دانشجویان دکترای داخل هم می‌توانند از بورس داخل برای دانشگاه‌های دور و شهرستان‌ها استفاده و به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار