۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۴۷
khabarnegar

به مناسبت روز خبرنگار گفتگویی کوتاه با پونه سادات ترابی ،فارغ التحصیل رشته ی روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبائی و خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) انجام دادیم.
وی در تاریخ ۱۳۷۰متولد شده و دارای مدرک روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی،از دانشگاه علامه طباطبائی است.
این خبرنگار که فعالیت خود را از سال ۹۳در خبرگزاری ایسنا آغاز کرده است،در پاسخ به این سوال که "دانشگاه علامه و تحصیل در آن چه میزان در زندگی کاری شما تاثیرگذار بوده است؟" گفت: در جایی که فعلا مشغول به کار هستم در گزینش برای جذب نیرو، مدرک تحصیلی و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل بودم یا از آن فارغ التحصیل شده ام اهمیتی ندارد،از آنجائی که شرط ورود به خبرگزاری ایسنا شرکت در کلاس های آموزشی این خبرگزاری است،من هم مانند دیگر افراد که در این رشته تحصیل نکرده بودند در دوره های آموزشی شرکت کردم و از این طریق پذیرش شدم.
ترابی ادامه داد:من فکر می کنم در نحوه گزینش به این صورت در حق افرادی که در رشته های روزنامه نگاری و ارتباطات تحصیل کرده اند اجحاف می شود؛ چرا که از رشته های غیر مرتبط به راحتی و با گذراندن یک دوره کوتاه وارد این حرفه می شوند و جایگاه فردی که چهار سال در این رشته تحصیل کرده را می گیرند.
این فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی به بحث خبرنگاری تخصصی اشاره کرد و توضیح داد:البته من با بحث خبرنگاری تخصصی موافق هستم،برای مثال فردی در رشته محیط زیست تحصیل کرده باشد و در همین حوزه و به صورت تخصصی به کار خبر بپردازد.
وی ادامه داد:از طرف دیگر به نظرم تجربه ی عملی از صرف دارا بودن مدرک تحصیلی بهتر است،اما متاسفانه در دانشگاه ها به بخش عملی کار خبرنگاری توجه چندانی نمی شود.
ترابی در ادامه در تعریف خبرنگار اظهار کرد:در تعریف خبرنگار باید گفت خبرنگار فردی است که همیشه حق دیگران را می گیرد درحالی که همواره در حق خودش اجحاف می شود.
به عقیده این خبرنگار ایسنا داشتن "دقت و سرعت و صحت " از ویژگی های بارز یک خبرنگار خوب است.
این فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی درمورد حوزه های پرطرفدار در بین خبرنگاران اظهار کرد:حوزه مورد علاقه من سلامت است،زیرا عقیده دارم سلامتی مهم ترین بخش زندگی هر فردی است اما فکر می کنم اکثر خبرنگاران به حوزه ی سیاسی علاقه مند هستند.
ترابی در ادامه در مورد تجربه های جالب خود گفت: زندگی روزانه هر خبرنگار پر از اتفاقات جالب است، در مدتی که در خبرگزاری ایسنا مشغول به کار بودم برنامه برگزاری روز دانشجو با حضور رییس جمهور و اجلاس وزاری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و دیدار تک تک این وزرا با وزیر علوم ایران ازجالب ترین تجربیات من است.
وی در پایان در مورد شیرین ترین و تلخ ترین اتفاق دوران خبرنگاری خود گفت:شیرین ترین اتفاق دوران خبرنگاری ام دریافت پیامکی با مضمون "خبرتون ترکوند،اگه شما نبودی مشکل ما هیچوقت حل نمی شد" و تلخ ترین اتفاق دیدن بیکاری هم دوره ای های دانشگاهی ام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار