۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۱۸۰
karkhaghe rouznamehneghari574

مراسم تودیع محمدعلی یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی 29 شهریورماه با حضور مدیران و مسئولان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.


به گزارش عطنا، حسین‌ سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی در این نشست، گفت: در تابستان امسال، کارهای مهم و خوبی در سطح معاونت دانشجویی صورت گرفت که از همه همکاران در این زمینه تشکر می‌کنم.


وی افزود: در بخش معاونت دانشجویی با توجه به میزان منابع نسبت به سایر بخش‌های مختلف دانشگاه، اقدامات بسیار مؤثری صورت گرفت که به‌زودی نتیجه آن را می‌بینیم.


سلیمی‌بجستانی تصریح کرد: در همه آمدن‌ها، رفتن‌هایی نیز هست ولی مهم این بوده که ما در آن نقشی که برای خود انتخاب می‌کنیم، اثرگذارترین کارها را انجام دهیم.


وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی مأموریت‌هایی در 15 بند به معاونت دانشجویی محول شد، گفت: در چند روز اخیر وقتی آنها را مرور می‌کردم در برخی‌ از بند‌های این مأموریت‌ها، به اصطلاح «تیک انجام شدن را می‌زدم» که نتیجه تلاش و همکاری همه همکاران در بخش‌های مختلف بود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه به‌رغم داشتن منابع محدود در بخش بازسازی و اختصاص تجهیزات در خوابگاه‌های دانشجویی فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: امروز تودیع محمد‌علی یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌ها را برگزار می‌کنیم و هرچه هم همکاران او درباره‌اش بگویند، هیچ‌کس به اندازه من و آقای یزدان‌پناه به یکدیگر نزدیک نبودیم، هم به دلیل هم ولایتی بودن و هم به دلیل همکاری صمیمانه.


وی بیان کرد: آقای یزدان‌پناه قرار است در مدیریت امور عمومی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مشغول به فعالیت شوند و امیدوارم آقای کارگر، رئیس این دانشکده از وجود او در زمینه‌های مختلف استفاده کند.



باید خوابگاه‌ها تبدیل به یک مأمن مناسب برای دانشجویان شود  


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه آنچه مسلم است ما با دانشجویانی سروکار داریم که واحدی از انتظارات، خواسته‌ها، تنفرات، غم‌ها، درد‌ها، رنج‌ها و مواردی از این قبل را با هم دارند، گفت: به همین دلیل ما در اداره خوابگاه‌های دانشجویی با سختی‌های زیادی مواجه هستیم.


وی اظهار کرد: اگر به حوزه روابط انسانی دانشجویان توجه و حساسیت نشان دهیم، می‌توانیم عملاً خوابگاه را تبدیل به یک مأمن و سکنای خوب برای آنها کنیم تا با به جای یک زندگی سخت و ملالت‌بار، زندگی با آرامش و خوشی را تجربه کنند.



سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه وقتی در ترم گذشته تحصیلی حوزه فرهنگی خوابگاه‌ها فعال شد به نتایج خوبی رسیدیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها ادامه پیدا می‌‌کند.


وی یکی دیگر از برنامه‌های برگزاری مراسم امروز را تجلیل از خدمات خانم ملک نعیمی، کارشناس کمیسیون موارد خاص دانشگاه و جلیل حاتمی، کارمند معاونت دانشجویی به دلیل بازنشسته شدن برشمرد و گفت: این دو نفر در حقیقت 30 بهار از زندگی خود را به عنوان کارمند دانشگاه مشغول به فعالیت بودند.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه همه ما در معاونت دانشجویی با توجه به منابع محدود وظیفه سنگینی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از دوستان که نزدیک به 30 سال در دانشگاه خدمت کرده بود می‌گفت، بهترین و مؤثرترین سال‌های خدمت من در معاونت دانشجویی بوده که خیلی برایم ارزشمند است.


وی افزود: به هر حال هر یک از همکاران در بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی دارای تجربه‌های گرانبهایی هستند که در شرایط مختلف به کمک مجموعه‌های دیگر دانشگاه می‌آیند و مفید واقع می‌شوند.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در مدیریت تجربه، اندوخته‌های همه ما وارد گود عمل می‌شود، گفت: در آموزه‌های روان‌شناسی به خصوص حوزه مدیریت، سؤال اساسی که می‌پرسند این است که «من به کجا تعلق دارم؟»


وی درباره همین موضوع ادامه داد: بسیاری ممکن است به این سؤال پاسخ دهند و خیلی‌ها هم ممکن است جوابی برای آن نداشته باشند که حتی در ده‌های 30 و 40 زندگی خود قرار دارند، برای اینکه به پاسخ سؤال، «من به کجا تعلق دارم؟» برسیم باید به سه سؤال دیگر پاسخ دهیم.


سلیمی‌بجستانی این سه سؤال را چگونه نقش خودم را ایفا می‌کنم، ارزش‌های من چیست و برای چه چیزی تلاش می‌کنم، بیان کرد و گفت: همه ما با این سه سؤال درگیر هستیم و باید سعی کنیم پاسخ‌های مناسب و واقعی برای آنها پیدا کنیم.



برای ادامه فعالیت یزدان‌پناه در معاونت دانشجویی دو پیشنهاد مطرح کردم ولی نپذیرفتند


وی با اشاره به اینکه به آقای یزدان‌پناه، برای ادامه فعالیت در معاونت دانشجویی دو پیشنهاد دیگر مطرح کردم که بنا به دلایلی نپذیرفتند، اظهار کرد: او اصرار داشت که برای مدتی هم که شده از اداره‌ خوابگاه‌ها و مجموعه معاونت دانشجویی فاصله بگیرد که امیدواریم خیر و برکت دانشگاه در آن باشد.



سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در گذشته هم مخالف تغییرات سریع در مجموع اداره خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی بودم، خاطرنشان کرد: اگرچه تغییرات و جابه‌جایی‌های افراد برای حرکت به سمت بهتر شدن است اما در برخی موارد مثل خوابگاه‌ها که مسئولان آن با مجموعه، پیوند ناگسستنی دارند، تغییر به جز در موارد خاص به صلاح نیست.


حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی هم در این نشست با اشاره به اینکه آقای یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌ها با تمایل قلبی خودشان از این مجموعه جدا می‌شوند، گفت: روز اولی که به معاونت دانشجویی آمدم، اگرچه گفته بودند سخت‌ترین بخش دانشگاه از نظر فعالیت اجرایی است، اما فکر نمی‌کردم اینچنین باشد.


وی اضافه کرد: در مجموعه بخش‌های مختلف معاونت دانشجویی، مدیریت دانشجویی از سایر بخش‌ها سخت‌تر و در مجموعه مدیریت دانشجویی نیز اداره خوابگاه‌ها یکی از سخت‌ترین و سنگین‌ترین فعالیت‌ها را دارد.


مقامی با بیان اینکه فعالیت در اداره خوابگاه‌ها صرفاً فیزیکی نیست، گفت: اگر حتی شما 24 ساعت شبانه‌روز هم کار کنید باز ممکن است در خوابگاه‌ها دچار مشکلاتی شویم.


وی با اشاره به اینکه مسئولیت مسئولان روز و شب در خوابگاه‌ها بسیار حساس و در روند اجرایی معاونت دانشجویی و دانشگاه بسیار تأثیرگذار است، افزود: ما در این بخش به طور مستقیم با دانشجویان در ارتباط هستیم و باید پاسخگوی نیازهای اولیه آنها باشیم.



مقامی:‌ شخصاً از یزدان‌پناه در اداره خوابگاه‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتم



مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه آقای یزدان‌پناه در مدیریت اداره خوابگاه‌ها بیشترین سابقه حضور را دارند، بیان کرد: اینکه آقای یزدان‌پناه، تجربه بسیار گرانبهایی را می‌گذارند و به یک قسمت دیگر دانشگاه می‌روند از طرفی واقعاً برای ما ناراحت کننده است از یک طرف دیگر، خودشان تمایل داشتند به آرامش کاری برسند و از نظر شغلی برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم.


مقامی خاطرنشان کرد: به شخصه از آقای یزدان‌پناه در اداره امور خوابگاه‌ها که تجربه چندانی در زمینه آن نداشتیم، چیزهای خوبی یاد گرفتم. ضمن‌آنکه تمرکز خوبی در زمینه اداره کردن خوابگاه‌های دانشجویی در طول شبانه‌روز داشتند و بابت روزهایی که در کنار ما بودند از ایشان تشکر می‌کنم.



یزدان‌پناه: هویت‌ام در حوزه اداره خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی شکل گرفته است



محمد‌علی یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌ها هم در این مراسم با اشاره به اینکه برای همیشه از خدا خواستم که در کارها و امور اجرایی به من صبر عطا کند، گفت: مهم حفظ هویت و اصل و نسب است و اینکه هیچ وقت باعث آزار و اذیت یکدیگر نشویم.


وی افزود: از همه همکارانم در معاونت دانشجویی و مسئولان روز و شب خوابگاه‌های مختلف و همچنین مدیر و معاون دانشجویی برای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می‌‌کنم و امیدوارم موجب رنجش آنها نشده باشم.


یزدان‌پناه با بیان اینکه هویت من در حوزه اداره خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی شکل گرفته است، بیان کرد: همیشه به یاد مسئولان معاونت دانشجویی و خوابگاه‌ها هستم.



حاشیه نوشته‌هایی از جلسه تودیع رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه


داوود اخگر، کارپرداز معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه وقتی آقای یزدان‌پناه در اداره خوابگاه‌ها بودند، آرامش خاطر داشتیم، افزود: همیشه می‌گفتیم تا وقتی یزدان‌پناه در خوابگاه‌ها هست، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.


ابراهیم ابراهیمی، مدیر اداره تغذیه معاونت دانشجویی ضمن اظهار امیدواری برای اینکه آقای یزدان‌پناه در شغل جدیدشان موفق باشند، اظهار کرد: می‌دانم طولی نمی‌کشد که آقای یزدان‌پناه دوباره به اداره خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی برمی‌گردند و گذشته نیز این را نشان داده است.


 عبدالله نژدساعی نیز با بیان اینکه به ما گفته بودند این مراسم جلسه تودیع و معارفه است ولی جلسه معارفه‌ای در کار نیست و اسم آن را هم نمی‌توان تودیع گذاشت، تصریح کرد: بهتر است نام این جلسه را تجلیل از زحمات آقای یزدان‌پناه می‌گذاشتیم.


مسعود گمار مسئول امور مالی معاونت دانشجویی نیز گفت: بنده از آقای یزدان‌پناه به عنوان مسئول همه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی حلالیت می‌طلبم چون در بحث هزینه‌های مالی خوابگاه‌های خیلی او را اذیت کردیم.


علی صفری، مسئول خوابگاه شهید همت نیز با اشاره به اینکه در زمان دانشجویی‌‌اش در سال 1379 آقای یزدان‌پناه مسئول خوابگاه او بوده است، گفت: ما در اداره خوابگاه‌های دانشجویی، همیشه از تجربیات آقای یزدان‌پناه استفاده می‌کردیم و به نوعی نیز جای او را در خوابگاه شهید همت گرفتیم.



فریبا شریفی، مسئول خوابگاه شهید معینیان نیز بیان کرد: آقای یزدان‌پناه همیشه حمایت خوبی از مسئولان خوابگاه‌ها داشتند و با توجه به زمینه تحصیل‌شان که روان‌شناسی بود نیز ارتباط خوبی با مسئولان خوابگاه‌ها برقرا کرده بودند.


ملک نعیمی، کارشناس کمیسیون موارد خاص دانشگاه نیز یادآور شد: زمانی که آقای یزدان‌پناه مدیر خوابگاه دانشجویی شهید همت بودند به خوبی توانستند از عهده مدیریت بزرگترین خوابگاه دانشگاه بربیایند.


عاطفه خدایی، معاون رئیس اداره خوابگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های آقای یزدان‌پناه این بود که از همه کارمندان و همکاران خود پشتیبانی می‌کردند.


علی‌اصغر امینی، مسئول خوابگاه شهید آشتیانی نیز گفت: اینکه مسئولان معاونت دانشجویی وقتی کارمندی از مجموعه جدا و یا بازنشسته می‌شود از او اینگونه تقدیر می‌کنند بسیار کار خوب و خداپسندانه‌ای است.


 سامان رحمانی، مدیر امور عمومی معاونت دانشجویی نیز با اشاره به اینکه از 6 سال قبل و زمانی که آقای یزدان‌پناه مسئول خوابگاه شهید همت بود کار خود را به عنوان مسئول شب آغاز کردم و  در ادامه تفألی به دیوان شمس زد و این شعر را خواند.


ای یوسف خوش نام ما خوش می‌روی بر بام ما


ای درشکسته جام ما ای بردریده دام ما


ای نور ما ای سور ما ای دولت منصور ما


جوشی بنه در شور ما تا می‌ شود انگور ما


ای دلبر و مقصود ما ای قبله و معبود ما


آتش زدی در عود ما نظاره کن در دود ما


ای یار ما عیار ما دام دل خمار ما


پا وامکش از کار ما بستان گرو دستار ما


در گل بمانده پای دل جان می‌دهم چه جای دل


وز آتش سودای دل ای وای دل ای وای ما


بهروز رضایی، کارشناس معاونت دانشجویی به نحوه ارتباط کاری آقای یزدان‌پناه با مسئولان خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم آقای یزدان‌پناه هر کجا مشغول به فعالیت شوند، پیروز و موفق باشند.



فاطمه‌بیگم حسینی، کارشناس امور دانشجویان شبانه اداره خوابگاه‌ها نیز از آقای یزدان‌پناه به عنوان برادر دینی خود یاد کرد و گفت: او در کنار سمت مسئولیت به همه همکاران خود نیز کمک می‌کردند.


سمانه‌سادات موسوی نیز بیان کرد: همه ما از اینکه آقای یزدان‌پناه از اداره خوابگاه‌ها می‌روند ناراحت هستیم و این نشان دهنده موفقیت او در مسئولیت‌های محوله بوده است. ضمن ‌آنکه سرعت عمل و به اصطلاح «فرز بودن» در کارها از جمله ویژگی‌های آقای یزدان‌پناه است که در این هنگام سلیمی‌بجستانی، معاون دانشجویی به شوخی گفت: «برادر دینی فرز».


ولی باصره، مسئول روز خوابگاه شهید مطهری نیز گفت: شاخصه اصلی آقای یزدان‌پناه در فعالیت‌های خود صبوری در کارها بود.


در این مراسم از زحمات محمد‌علی‌ یزدان‌پناه، رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد ولی جایگزین او معرفی نشد.


گفتنی است، یزدان‌پناه به عنوان مدیر امور عمومی دانشکده تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی مشغول به فعالیت شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار