۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۴۷۱
eftetath daneshjooyi (12)

رئیس سازمان امور دانشجویان از راه‌اندازی 80 کانون همیار دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: باید مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به امر مشاوره و سلامت روان دانشجویان توجه کنند و این کانون‌ها را در مراکز مشاوره خود راه‌اندازی کند، ضمن اینکه توجه به مسائل تربیت بدنی و امکانات ورزشی می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، مجتبی صدیقی در مراسم امضای تفاهم نامه بین دانشگاه فنی حرفه ای و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم که امروز در دانشکده فنی حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد با تاکید بر اینکه مراکز فنی حرفه‌ای در رشته‌ها و مقاطع مختلف باید متناسب نیاز کشور پیش رود تاکید کرد: در حال حاضر ما نیازمند بررسی و آمایش مجدد مقاطع و رشته‌های مختلف از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید متناسب با نیاز کشور مورد آمایش و بررسی مجدد قرار بگیرد و حس می کنم دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهارتی کشور توانسته در راستای تربیت نیروهای مهارتی و متناسب با نیاز جامعه گام بردارد.


وی در ادامه تصریح کرد: مقطع کاردانی امروزه در دانشگاه‌های دولتی کشور که بیشتر به سمت مدارج بالاتر حرکت کرده‌اند تقریبا مغفول واقع شده و از این جهت دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند نقش جدی در رفع نیازهای کشور با تربیت نیروهای مهارتی ایفا کند.


رئیس امور دانشجویان همچنین نقش مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها را بسیار جدی عنوان کرد و گفت:‌ما خوشحال هستیم که امروزه بسیاری از دانشگاه ها موسسات عالی کشور به این امر توجه دارند و رسالت‌های مهم مشاوره را مورد توجه قرار داده اند به طوری که در نتیجه پیگیری‌های همکاران ما در دانشگاه‌ها حوزه‌های مشاوره راه‌اندازی شده است .


وی گفت: در صورتی که دانشجویان روح و روان سالم نداشته باشند و از آسیب‌های اجتماعی رها نباشند مسلما تربیت دانشجو در حوزه‌های دیگر آموزشی و پژوهشی نیز موفقیت آمیز نخواهد بود. در واقع مراکز مشاوره در دانشگاه ها کمک می‌کند که دانشجویان دوره دانشجویی خود را با نشاط و افسردگی طی کنند چرا که این مراکز نقش پیشگیری اولیه در بروز انواع آسیب‌ها را ایفا می کند .


وی در ادامه به اجرای طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با کمک مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها در سال‌های 94 و 95 اجرایی شد و در آن وضعیت روانی واسیب‌های اجتماعی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفته است. اگر چه بر اساس نتایج این طرح وضعیت دانشگاه‌ها از نظر ْآسیب های اجتماعی نسبت به متوسط جامعه در شرایط بهتری قرار دارد اما ما متعقدیم وجود هر میزان آسیب در دانشگاه بسیار مهم است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.


معاون وزیر علوم تاکید کرد : بر اساس طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی آمارهایی از آسیب‌های اجتماعی دانشجویان در سطوح مختلف افسردگی معلومی تا افسردگی‌های حاد به دست آمد  و در حال حاضر  در مرحله مداخله‌ای و درمان این دانشجویان هستیم .


صدیقی همچنین در خصوص راه‌اندازی کانون‌های همیار دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها نیز گفت:‌بر اساس طرح دیگری که در حوزه مشاوره و سلامت روان دانشجویان در دانشگاه‌ها اجرا شد سعی کردیم از خود دانشجویان در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم چرا که معتقدیم که دانشجویان بیش‌از هر کسی تحت تاثیر مشورت‌های همکلاسی‌ها و دوستان خود قرار دارد در نتیجه کانون‌های همیاران دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها راه‌ اندازی شده است تا دانشجویان به راحتی مسائل خود را مطرح کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار