۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۸۴

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر جلال نژادجواد در همایش ملی هم‌اندیشی سلامت دانشجویی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح کشور همایشی با موضوع سلامت دانشجویان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد این همکاری و همدلی که بین دو وزارتخانه بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته، باعث شود به صورت ویژه‌تری به سلامت دانشجویان در کشور توجه شود.
وی همچنین تاکید کرد: اگر کشور بخواهد به توسعه پایدار دست یابد، باید به توسعه انسانی توجه شود و توسعه انسانی بدون توجه به بخش فعال، پویا و پیشروی کشور که دانشجویان هستند و در مسیر توسعه حرکت می‌کنند، محقق نمی‌شود.
نژادجواد اظهار کرد: جوان دانشجوی ما که پر از فعالیت و انرژی است باید سالم زندگی کند، اگر نتوانیم این سلامت را ایجاد کنیم به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کنیم. ما با قشری روبرو هستیم که بیرون از دانشگاه با مخاطرات بسیار زیادی روبرو می‌شوند؛ غفلت از وضعیت سلامت آنها آسیب‌ها را بیشتر می‌کند. این یک فرصتی است که در اختیارما قرار گرفته تا بتوانیم خدمت کنیم و از این جهت باید شاکر خداوند باشیم.
وی با اشاره به حضور وزارت علوم و دانشگاه آزاد در این همایش خاطرنشان کرد: خوشحالم که توانستیم این تعامل بین بخشی را ایجاد کنیم، برای اولین بار است که مراکز آموزش عالی کشور دور هم جمع می‌شوند تا به سلامت دانشجویان بپردازند. این ظرفیت بسیار بزرگی برای کم کردن آسیب‌ها در مجموعه آموزش عالی کشور است. هر چند خدمات بسیار زیادی تا کنون ارائه شده است؛ اما آسیب‌ها هم رو به رشد هستند و باید واقعیت شرایط موجود را در نظر بگیریم، وضعیت بخش سلامت و بهداشت روان در حوزه‌های دانشجویی خوب نیست و آسیب‌های بسیاری وجود دارد.
مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت شورای سیاست‌گذاری بهداشت روان متشکل از سه کارگروه و شورای سیاست‌گذاری ازدواج دانشجویان هم در پنج کارگروه شروع به کار کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، وی در پایان با اشاره به تهیه بسته‌های خدمتی سلامت روانی دانشجویی برای مشکلات موجود در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: افت تحصیلی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر از عمده‌ترین مشکلات موجود در دانشگاه‌ها هستند که نیاز است بسته‌های خدمتی با در نظر گرفتن ویژگی‌های دانشجویی برای اجرا در دانشگاه‌ها تهیه شود. بسته خدمتی پیشگیری از رفتارهای خودآسیب‌رسان با این هدف که در سال 95 در بخش‌های دانشجویی اقدام به خودکشی را به صفر برسانیم، تهیه شده است. به علاوه اینکه اگر بتوانیم افت تحصیلی را با مداخله خوب و جدی کم کنیم در کاهش بسیاری از آسیب‌ها موفق خواهیم بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار