۰۷ شهريور ۱۳۹۶ ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۸۱۵
iraje

سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از فارس، فضل‌الله ایرجی‌کجوری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان که از دی ماه 1395 آغاز شده بود، پس از مراحل دانشگاهی و منطقه‌ای در مرحله سراسری به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.


وی افزود: برگزیدگان مرحله سراسری جشنواره در نهایت به مرحله ملی که شامل برگزیدگان جشنواره‌های دانشگاه‌های وزارت بهداشت، آزاد اسلامی، پیام نور، فنی‌و حرفه‌ای، فرهنگیان هستند، راه می‌یابند.


ایرجی کجوری در ادامه اظهار داشت: این جشنواره شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و در مجموع در 6 بخش و 35 رشته است که در این مرحله بیش از یک هزار اثر- نفر از تمام دانشگاه‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی شرکت کرده‌اند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت در توضیح تعداد آثار در حوزه های مختلف این جشنواره گفت: تعداد آثاری که در مرحله سراسری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته 677 اثر و به تفکیک در بخش آوایی 306 اثر، بخش ادبی 110 اثر، بخش هنری 151، بخش پژوهشی 60، بخش فناوری 50 اثر بوده است.


وی همچنین افزود: علاوه بر این 178 نفر از دانشجویان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم، 149 نفر در بخش معارفی با هم به رقابت خواهند پرداخت.


مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاریخ برگزاری این مرحله از جشنواره را 19 تا 22 شهریور ماه 1396 خواند و بیان داشت که در آن بیش از 400 نفر از برگزیدگان حضور خواهند داشت.


ایرجی کجوری ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره دینی و مذهبی دانشجویان کشور است که هدف از برگزاری آن ترویج و حمایت از فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار