۰۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۳۳۴
shoray chaharom shahr tehran

اعضای شورای چهارم بعد از این به چه کاری مشغول می‌شوند؟ شاید این سوالی است که می‌توان از اعضای شورای شهر پرسید. احمد مسجدجامعی و محمد سالاری که به شورای پنجم راه‌ پیدا کردند و تکلیف‌شان روشن است. اما بقیه اعضا در پاسخ به این سوال که بعد از شورای چهارم چه می‌کنید؟ چه می‌گویند؟


به گزارش عطنا به نقل از آفتاب یزد، دوره چهارم شورای شهر با فراز و نشیب‌هایش به اتمام رسید و در آخرین روز هم با تجلیل از قالیباف، شهردار تهران و اعضای شورای شهر، رسما به پایان رسید؛ شورایی که هر کدام از اصلاح‌طلبانش انتقادی از مدیریت شهری می‌کردند، متهم به سیاسی‌کاری می‌شدند و در روز آخر چمران می‌گوید که از هر گونه تصمیم سیاسی به دور بوده است. جلسه آخر شورای شهر با سلفی گرفتن و خاطره‌گویی به پایان رسید تا صندلی‌های سبز خالی شود برای اعضای شورای پنجم. اما اعضای شورای چهارم بعد از این به چه کاری مشغول می‌شوند؟ شاید این سوالی است که می‌توان از اعضای شورای شهر پرسید. احمد مسجدجامعی و محمد سالاری که به شورای پنجم راه‌ پیدا کردند و تکلیف‌شان روشن است. اما بقیه اعضا در پاسخ به این سوال که بعد از شورای چهارم چه می‌کنید؟ چنین می‌گویند:


 

احمد حکیمی‌پور 



احمد حکیمی‌پور (زاده ۱۳۴۲ در زنجان)، سیاست‌مدار اصلاح طلب ایرانی، عضو و رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است.


دانشگاه آزاد تدریس می‌کنم و کار دولتی هم ندارم. هرجا به منصب رسیدیم با رای مردم بوده است. اگر جایی نیاز باشد و از دستمان کاری بربیاید ما مضایقه نمی‌کنیم. موفقیت دوستان ما در شورای شهر و دولت برای ما اصل است.



عباس جدیدی 



عباس جدیدی (زادهٔ دی ۱۳۴۸ در تهران)، کشتی‌گیر آزادکار سابق و مربی کنونی ایرانی و عضو شورای اسلامی شهر تهران است. وی عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران است. او در انتخابات این دوره در لیست زاگرسیان ایران اسلامی قرار داشت


من معلم ورزش و استاد دانشگاه حقوق هستم. درس هم می‌خوانم. بعد از شورا هم شغل معلمی و استادی را ادامه می‌دهم و هم ورزش می‌کنم.

شجاع‌پوریان 



ولی‌الله شجاع‌پوریان (زادهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۴۱ در شهر تشان از توابع شهرستان بهبهان استان خوزستان)، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بهبهان در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی پیش‌تر در دورهٔ ششم نیز عضو این مجلس بود. وی اکنون عضو چهارمین دورهٔ شورای شهر تهران است که در انتخابات این دوره در لیست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت.


من عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس وزرش‌های همگانی استان تهران هستم. ضمنا مدیرمسئولی روزنامه همدلی را هم به عهده دارم.



هادی ساعی 





هادی ساعی بنه‌کهال (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۵ در شهر ری)، قهرمان تکواندو جهان و المپیک و عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است. او با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک است.


من کارمند شرکت نفت هستم. ورزش را ادامه می‌دهم و در شرکت نفت هم هستم.

علیرضا دبیر 



علیرضا دبیر (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۵۶ در محله یا کوی سیزده آبان شهر ری)، استاد دانشگاه علامه طباطبائی و کشتی‌گیر آزادکار ایرانی و قهرمان سابق جهان و المپیک در وزن ۵۸ کیلوگرم است. او عضو دوره سوم شورای شهر تهران بوده و در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران ( به عنوان نماینده این شورا انتخاب شد. دبیر در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران به عنوان دومین عضو علی البدل با رای مردم انتخاب شده است.


من نایب رئیس کمیته ملی المپیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه هستم. همین فعالیت‌هایم را پیگیری می‌کنم.

معصومه آباد 



معصومه آباد (زاده ۱۳۴۱ در آبادان)، عضو شورای شهر تهران دوره چهارم است. وی آزاده دوران دفاع مقدس و همچنین نویسنده کتاب «من زنده‌ام» است.


بعد از اینجا همان‌کاری که سال‌هاست انجام می‌دهم را پیگیری می‌کنم. سال‌هاست که در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنم. بیمار هم ویزیت می‌کنم و در مطبم با مادران باردار گپ و گفت می‌کنیم و بچه‌های خوشگل و سالم به دنیا می‌آورم.



عبدالمقیم ناصحی 



عبدالمقیم ناصحی (زاده ۱۳۲۷)، روحانیِ سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران که در انتخابات این دوره در لیستآبادگران ایران اسلامی قرار داشت. وی همچنین عضو علی‌البدل سومین دوره شورای شهر تهران بود.


من طلبه هستم و مسلما به طلبگی می‌پردازم. ضمن آن که استاد حوزه و دانشگاه عدالت هم هستم و به تدریس مشغول می‌شوم.



مجتبی شاکری 



مجتبی شاکری عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران بود که در انتخابات آن دوره در فهرست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت قرار داشت. او علی‌رغم سابقه حضور در هیئت مؤسس و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در حال حاضر سمت دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی را پس از سردار حاج محمد (اسماعیل) کوثری عهده‌دار است.


من قبلا در سیما مشغول بودم و در حوزه اقتباس سیما فیلم کار می‌کردم، دوباره به سیما برمی‌گردم. در دوره‌های ویژه دانشگاه امام حسین (ع) هم تدریس می‌کنم.



الهه راستگو



الهه راستگو (زادهٔ ۱۳۴۱ در ملایر) فعال سیاسی مدنی، عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود. او پیش از این نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ ملایر در دورهٔ پنجم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.


وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار داشت و توانست به چهارمین دوره شورای شهرتهران  راه یابد. الهه راستگو در اولین جلسه شورای شهر، همراه با هادی ساعی به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران (منشی) انتخاب شد و در دو سال اول شورای شهر چهارم تهران در این سمت بود.


راستگو در دوره چهارم در جریان رای او به نفع انتخاب قالیباف به شهرداری تهران موضع سیاسی جناحی خود را تغییر داده و به اصولگرایان متمایل شده بود. در انتخابات دوره پنجم شورای تهران (۱۳۹۶) در لیست اصولگرایان قرار گرفت و به شورا راه نیافت.


باز هم فعالیت‌های اجتماعی در حوزه زنان را ادامه می‌دهم. یک خیریه هم دارم و در آن فعال خواهم بود.

حسین رضازاده 



حسین رضازاده (زادهٔ ۱۳۵۷ در اردبیل)، ملی‌پوش سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران، دارندهٔ دو مدال طلای المپیک است. او عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران بود.

وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران به عنوان نماینده انتخاب شد.


من کارمند وزارت ورزش هستم. می‌روم آنجا و تمام وقتم را برای ورزش می‌گذارم.

پرویز سروری 



فعلا تصمیم‌ نگرفتم. پیشنهاداتی دارم اما هنوز به هیچ کدام از پیشنهادات جوابی ندادم. هیچ‌کدام از این پیشنهادات در حوزه شهری نیستند.

اسماعیل دوستی 



اسماعیل دوستی (زاده ۱۳۳۶ در منطقه کوهدشت)، سیاست‌مدار ایرانی است. او در رشته مدیریت دولتی و نیز فوق لیسانس برنامه‌ریزی شهری تحصیل کرده و سوابقی در سپاه پاسداران و جهاد سازندگی دارد.


بعد از شورای چهارم من در خدمت نظام اسلامی هستم و هر جایی که بگویند می‌روم.

اقبال شاکری 



اقبال شاکری رئیس کمیته بحران تهران بود که به عضویت شورای شهر چهارم درآمد.

در ساخت و ساز و پروژه‌های شهری فعال می‌شوم و کار هیئت علمی دانشگاهی را هم ادامه می‌دهم. البته پیشنهاداتی هم در حوزه کلان مدیریت‌های اجرایی شده که هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم.

محسن پیرهادی 



محسن پیرهادی (متولد مرداد ۱۳۵۹ در تهران)، عضو و منشی (عضو هیئت رئیسه) چهارمین دوره شورای شهر تهران است که در انتخابات این دوره در لیست آبادگران اسلامی قرار داشت.


من کارمند شهرداری تهران هستم و فعلا هیچ جا به‌جز شهرداری نمی‌روم مگر این که پیشنهاد دیگری بشود.

رضا تقی‌پور



رضا تقی‌پور انواری (زاده ۱۳۳۶، مراغه)، عضو و سخنگوی شورای شهر تهران است. او از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و پس از آن نیز تا پایان کار دولت دهم مشاور رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. تقی‌پور پس از برکناری از وزارت در مورد علت آن صحبتی نکرده بود.


رشته تخصصی من فناوری اطلاعات و سایبری است. با نظر لطف مقام معظم رهبری به عنوان عضو حقیقی فضای مجازی هستم. در بحث مدیریت شهری به عنوان مسئول کمیته امور شوراها و مدیریت شهری هم دبیرخانه مجمع تشخیص نظام کماکان فعال خواهم بود.



محمدمهدی تندگویان



محمدمهدی تندگویان (زاده ۲۳ خرداد ۱۳۵۳، تهران)، عضو شورای اسلامی شهر تهران و سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر است. او در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت گرایش اطلاعات و ارتباطات و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری خوانده است و از اعضای منتخب چهارمین دوره شورای شهر تهران است که تحت عنوان فهرست اصلاح طلبان به شورای شهر راه پیدا کرد.


او فرزند محمدجواد تندگویان (وزیر نفت ایران در کابینهٔ محمدعلی رجایی) است. وی بیشتر فردی اجرایی است تا سیاسی در چهارمین انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۲ او ابتدا نامش در فهرست ردصلاحیت‌شدگان بود. علت ردصلاحیت، امضای او پای «بیانیهٔ جمعی از فرزندان شهدا» بوده است که در حوادث انتخابات سال ۱۳۸۸ منتشر شد؛ ولی یک روز مانده به زمان تبلیغات شوراها توانست تأیید صلاحیت بگیرد. او با ۱۵۴ هزار و ۹۲۱ پانزدهم شد و توانست به شورا راه یابد.او در این انتخابات به عنوان یک اصلاح‌طلب و در از طرف ائتلاف شاهدان انقلاب اسلامی شرکت کرده بود.


من کارمند دولت هستم و به دولت هم باز می‌گردم. کارمند وزارت صنعت هستم و به احتمال زیاد به وزارت نفت می‌روم.

محسن سرخو 



محسن سرخو (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۳۵، تهران) از اصلاح‌طلبان ایران، و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران است که در انتخابات این دوره در لیست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت. او همچنین مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مسکن کارگران ایران و رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار است.


من عضو هیئت مدیره تامین اجتماعی هستم.



محمد حقانی



محمد حقانی (زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۲۲ در روستای دستگرد – برخوار اصفهان ـ فرزند احمد حقانی)، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران بود. وی در انتخابات این دوره شورا در لیست اصلاح طلبان قرار داشت. او همچنین معاون سابق شهردار تهران بود.


در حال نوشتن کتابم هستم که 48سال فعالیتم در حوزه شهری را در آن جمع‌آوری می‌کنم.

فاطمه دانشور 



فاطمه دانشور (متولد ۱۳۵۳)، کارآفرین و تاجر ایرانی و از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود که کارشناس مدیریت بیمارستانی و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است.



 من کارهای اقتصادی که داشتم را پیگیری می‌کنم اما مهم‌ترین دغدغه‌ من در حوزه زنان و کودکان است که در موسسه مهرآفرین این دغدغه را پیگیری می‌کنم و این دغدغه بیشتر از هر چیزی برایم مهم است.

علی صابری 



علی صابری سیاست‌مدار اصلاح‌طلب، عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو روشندل چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است.


من وکیل دادگستری هستم. شغل اولم وکالت است و روزی من از آنجا تامین می‌شود. من هیچ وقت کارمند دولت نبودم، بنابراین طبیعی است که به دفتر خصوصی خودم برمی‌گردم و وکالت می‌کنم.



غلامرضا انصاری



غلامرضا انصاری سیاست‌مدار و قایم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران بود که در انتخابات این دوره در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشت. وی دارای مدارک دکتری علوم آزمایشگاهی، MPH سالمندی و دکترای مدیریت رفاه اجتماعی است.


در همان دانشگاه بهزیستی مشغول به کار خواهم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار