۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۸۵۰۴

barresi Shoraye shahr 4 om (7)


نشست «بررسی عملکرد شورای شهر چهارم» با حضور نائب رئیس شورای شهر و رئیس فراکسیون اصلاح طلبان این شورا عصر دوشنبه 27 اردیبهشت در سالن شهید همت این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشکده علوم ارتباطات انجام شد، دکتر محمد مهدی فرقانی طی سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان با خرسندی از برگزاری این نشست ابراز امیدواری کرد این قبیل برنامه‌های خودجوش دانشجویی رونق بیشتری بگیرد.


در ادامه دکتر مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران و دکتر احمد حکیمی پور رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای این شهر موضوعاتی در باب رابطه نهادهای تصمیم گیر و دانشگاه مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.


نائب رئیس شورای شهر گفت: چشم انداز شوراهای شهر این بود که با توجه به خرد جمعی و افکار عمومی، سلایق اقشار مختلف را در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها مد نظر قرار دهد.


وی افزود: واقعیت تلخ این است که ما نسبت به این چشم انداز فاصله زیادی داریم. دکتر مرتضی طلایی یکی از دلایل این امر را ضعف قانون پایه و اصلاحیات آن دانست و عنوان کرد: نگرشی که جایگاه افکار عمومی و نظر مخاطب را کمتر مورد توجه قرار داده است نتیجه اش در قانونگذاری این می شود که نقش و جایگاه مردم در اداره شهر محدود شود.


وی در جواب این سوال که «چه باید کرد» با طرح سوالاتی از نقش مثبت تشکل های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: توجه این نگرش که مورد تاکید من است فارغ از نگاه حزبی، به خواست و جایگاه مردم معطوف است.


وی در ادامه از جایگاه دانشگاه به عنوان سرآمد نیروهای فعال و کنشگر اجتماعی یاد کرد و گفت: این دانشجویان می توانند با ارائه مدل ها و ایده ها به رفع موانع و بهبود وضع موجود موثر باشد.


طلایی نتیجه این بحث را این دانست که دانشجویان ایده های خود را در قالب طرح ها و مقالات در حوزه شورای شهر و سایر موصوعات اجتماعی مطرح کرده و مورد پژوهش قرار دهند.


در بخش دیگری، دکتر احمد حکیمی پور  با یادآوری انتخابات و تاکید بر مشارکت مردم تهران در شوراهای عالی گفت: 3500 نفر در تهران اعضای اصلی شورای شهر هستند که به شورا کمک فکری می کنند.


عضو شورای شهر در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش ما این است در 6 ماموریت اصلی شهرداری با مراکز دانشگاهی ارتباط هدفمند و تعریف شده داشته باشیم که یکی از این نمونه ها برنامه های پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه شهر تهران است.


وی با تاکید بر متقابل بودن ارتباطات دانشگاه و شورا افزود: این امر با تلاش تشکل های مدنی - دانشجویی در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های فنی عملی شده است اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم.


در ادامه دکتر طلایی با صحه گذاشتن بر کلام دکتر حکیمی پور اذعان کرد: ما از فضای مطلوب فاصله داریم. لذا ما نیازمند یک نظام سیستماتیک بین دانشگاه و شورا در همه حوزه ها هستیم.


وی تاکید کرد: می توان با تبادل نظر با دانشگاه ها به یک تفاهم نامه رسید برای تولید این محتوا که ما در شورای شهر  چه باید بکنیم.


طلایی تصریح کرد: در وضع موجود در بین شهروندان مشارکت برای بهبود این وضع وجود ندارد.


نائب رئیس شورای شهر بر لزوم انعقاد یک تفاهم نامه بین ستاد همکاری شورای عالی و دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یک دانشگاه جامعه علوم انسانی و اجتماعی تاکید کرده و گفت: ما نمی خواهیم در کلام بمانیم و باید آن را عملی کنیم.


[gallery size="medium" ids="38505,38506,38507,38508,38509,38510,38511,38512,38513,38514,38515" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار