۲۹ تير ۱۳۹۶ ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۷۱۸
basij asatid hotel kish mehr 01

نخستین نشست بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان طرح ولایت، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در برگزاری دوره آموزشی معرفت شناسی اسلامی از ۲۳ تا ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.


به گزارش عطنا در این نشست استادان بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اعلام تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حمایت از محرومان و مستضعفان جهان و انزجار از استکبار جهانی، بر نقش مهم استادان در گره‌گشایی و ارائه راه‌حل‌های عالمانه برای حل معضلات و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت تأکید کردند.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


بیانیه پایانی اولین دوره طرح ولایت بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در مازندران-فریدونکنار تیرماه 1396


«این توقع بی جا نیست که ما بخواهیم دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در آینده افرادی مانند شهید چمران را پرورش بدهد. آن وقت شما ببینید چه خواهد شد! نظامی با مطالبات بین المللی در سطح اعلا: در زمینه انسان، در زمینه حکومت، در زمینه زن، در زمینه اخلاق و در زمینه علمی.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات علمی و بسیج اساتید 2/4/1389)


با استعانت از خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهنمودهای حکیمانه نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نخستین نشست بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان طرح ولایت، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در برگزاری دوره آموزشی معرفت شناسی اسلامی از ۲۳ تا ۲۸ تیر ماه ۱۳۹۶ برگزار گردید. در این نشست اساتید بسیجی دانشگاه ضمن اعلام تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حمایت از محرومان و مستضعفان جهان و انزجار از استکبار جهانی، بر نقش مهم اساتید در گره گشایی و ارائه راه حل‌های عالمانه برای حل معضلات و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت تأکید نمودند. در پایان این نشست اساتید بسیجی دیدگاههای خود را پیرامون برخی مسائل مهم کشور به شرح زیر بیان کردند:


1.بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بعنوان یکی از مجموعه‌های انقلابی، تخصصی و علمی در کنار سایر قشرهای متدین و انقلابی کشور و مجموعه‌های عظیم از اساتید انقلابی، مهمترین نقش و رسالت خود را در تبعیت و اجرای منویات و فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مسائل اساسی کشور می‌داند.


2.تحقق گفتمان انقلاب اسلامی در دهه پیشرفت و عدالت به وحدت و همفکری همه نیروها و ارکان انقلاب اسلامی نیازمند است. در این برهه حساس تاریخی که دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی در صدد تضعیف و ضربه زدن به نهادهای اصیل و گفتمان انقلاب اسلامی هستند هوشیاری مسئولان و دلسوزان کشور برای مقابله با این امر و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری ضروری است.


3.توجه به رشد علم و فناوری از مهمترین مطالبات و ضروریات امروز مردم و بویژه دانشگاهیان است. لذا در آستانه تشکیل دولت دوازدهم درخواست موکد داریم که انتخاب فردی متدین، انقلابی و دارای سوابق روشن در خدمت به جامعه علمی کشور بعنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که می‌تواند جهت گیری دانشگاهها را به سوی مرجعیت علمی جهانی شتاب بخشد، مورد نظر دولت محترم قرار گیرد. قرار گرفتن مدیریت آموزش عالی و تحقیقات و فناوری در دایره تنگ مطالبات جریان‌های سیاسی سم مهلکی است که دانشگاهها را وارد بازی‌های بیهوده سیاسی کرده و موجب کاهش رشد علم و فناوری خواهد شد.


4.از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود از تمام ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمی و فناوری و عرصه‌های مربوط استفاده نموده و به طور اخص در انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم شاخص‌های انقلابی و علمی را فارغ از جناح بندی‌ها و سهم خواهی‌های گروههای سیاسی مورد نظر قرار دهد.


5.مبارزه با فساد و رانت یکی از دغدغه‌های اصلی دلسوزان انقلاب و آحاد جامعه است. لذا از قوه قضائیه درخواست موکد داریم اقدام همه جانبه برای مقابله با فساد از جنبه‌های تنبیهی و پیشگیرانه انجام دهد. عدم مبارزه با فساد نه تنها می‌تواند موجب بدبینی مردم به نظام اسلامی شود بلکه عاملی خطرناک برای آینده نظام اسلامی محسوب می‌شود.


6.بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی بعنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور آمادگی خود را برای کمک به تحقق علوم انسانی اسلامی و الگوی زندگی ایرانی-اسلامی اعلام می‌نماید.


7.تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مستلزم جذب اساتید مومن و نهادینه کردن فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی با هدف تربیت دانشجویانی متعهد، معتقد و متخصص است. در این میان نقش اساتید دانشگاهها در میدان مبارزه با جنگ نرم و جلوگیری از نفوذ و مقابله با خواسته‌های نظام سلطه با ترویج و گسترش روحیه بسیجی امکانپذیر است.


8.اساتید بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی بر این اعتقادند که ترویج روحیه و مدیریت جهادی و استفاده از نیروهای جوان و نخبه انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی کشور ضرورتی بسیار مهم و اساسی است. لذا مقتضی است دولت محترم توجه لازم را به این امر مبذول فرماید.


9.بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی کامل خود را برای کمک به حل مسائل راهبردی و معضلات اساسی کشور و کارهای بر زمین مانده علمی بویژه در حوزه علوم انسانی و هرگونه همکاری در حوزه علم و فناوری با هدف تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های جنبش نرم افزاری، تحقق اقتصاد دانش بنیان در چارچوب اقتصاد مقاومتی، نهضت تولید علم و کسب مرجعیت علمی جهانی و تحقق دانشگاه تمدن ساز، مقابله با استحاله فرهنگی و نفوذ در دهه پیشرفت و عدالت اعلام می‌نماید. همچنین با هدف تبیین، روشنگری و تحقق فرمان «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری، بسیج دانشگاه بر خود لازم می‌داند فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی مناسب را انجام دهد.


10.بسیج اساتید دانشگاه ضمن تأکید بر تعامل و ارتباط سازنده با کشورهای منطقه و جهان با محوریت اصول عزت، حکمت و مصلحت هشدار می‌دهد که اعتماد یکطرفه به نظام سلطه و کم توجهی به توان داخلی می‌تواند منافع ملی را در دراز مدت با خطر مواجه سازد. بنابر این، تکیه بر توانمندی‌های داخلی و سرمایه‌های ملی باید در اولویت تصمیمات دولتمردان قرار گرفته و نشانه‌های این دیدگاه در رفتارها و برنامه‌های کشور مشهود باشد.


11.در پایان لازم می‌دانیم از همکاری نزدیک دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیریت محترم دانشگاه، موسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) قم و بسیج اساتید کشور در برگزاری این دوره صمیمانه تشکر نمائیم.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار