۰۸ تير ۱۳۹۶ ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۶۲
net-mobile-cyber-donyaye-majazi

رتبه جهاني ايران در شاخص توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۶ با يک پله صعود، به عدد ۸۹ رسيد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، برمبناي اين گزارش، ايران با جمعيت ۷۹ ميليون و ۴۷۶هزار و ۳۰۸ نفر و تراکم جمعيت 58/ 48 نفر در هکتار در منطقه آسيا – اقيانوسيه به عنوان کشور در حال توسعه اعلام شده و از نظر شاخص توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات با يک پله صعود از جايگاه ۹۰ جدول در سال ۲۰۱۵ به جايگاه ۸۹ در سال ۲۰۱۶ تغيير رتبه داده است.


در اين رده بندي ضريب نفوذ تلفن ثابت در ايران به ازاي هر ۱۰۰نفر 27/ 38 درصد و ضريب نفوذ اينترنت 08/ 44 درصد اعلام شده است. ضريب نفوذ خدمات باندپهن ثابت (اينترنت ثابت) 86/ 10 درصد و ضريب نفوذ موبايل در ايران 38/ 93 درصد است. ميزان ظرفيت پهناي باند اينترنت بين‌الملل به ازاي هر کاربر در ايران 16/ 8502 بيت بر ثانيه اعلام شده و 40/ 53 درصد خانوار ايراني داراي رايانه هستند.


 18/ 52 درصد خانوار ايراني به اينترنت دسترسي دارند و ميزان مشترکان موبايل باندپهن نيز به ازاي هر ۱۰۰ نفر 02/ 20 درصد اعلام شده است.


همچنين تازه ترين گزارش وضعيت ارتباطات ديجيتالي جهان که چندي پيش ساير موسسات تحقيقاتي جهان از بررسي ۲۳۸ کشور منتشر کردند نشان مي دهد بالغ بر ۵ ميليارد نفر از مردم جهان از موبايل استفاده مي کنند و با توجه به ضريب نفوذ ۱۲۷ درصدي اين فناوري در جهان، به نظر مي رسد هر نفر به طور متوسط بيش از يک موبايل دارد.


در اين بررسي ها، تعداد مشترکان موبايل در خاورميانه ٣١٢ ميليون برآورد شده است. درهمين حال مطابق با آخرين آمارهايي که از سوي موسسات تحقيقاتي همچون «وي آرسوشل» و «هات سوئيت» و با مشارکت سازمان هايي مانند آکاماي، GlobalWebIndex، GSMA Intelligence و Statista منتشر شده 8/ 3 ميليارد نفر در جهان کاربر اينترنت هستند که ۱۴۷ ميليون نفر از اين تعداد در خاورميانه هستند.


اين آمار که مربوط به ژانويه سال ۲۰۱۷ است از رشد ۱۵درصدي شمار مشترکان اينترنت در خاورميانه حکايت دارد به نحوي که حدود ۶۰درصد جمعيت خاورميانه کاربر اينترنت و حدود ۹۳ ميليون نفر کاربر شبکه هاي اجتماعي هستند و تعداد کاربران شبکه هاي اجتماعي از طريق موبايل به ٨٣ ميليون کاربر در خاورميانه رسيده است.


تعداد کاربران فعال اينترنت در آسيا و اقيانوسيه برابر با يک ميليارد و ۵۱۴ميليون نفر است که از اين ميان يک ميليارد و ۴۴۱کاربر براي دسترسي به رسانه هاي اجتماعي از موبايل استفاده مي کنند. از ميان 8/ 2 ميليارد کاربر شبکه هاي اجتماعي در جهان 6/ 2 ميليارد نفر کاربر شبکه هاي اجتماعي موبايلي هستند و ٦٧ درصد از مردم جهان کاربر فعال موبايل بوده و ٨٠درصد از گوشي هايي که در جهان استفاده مي شود گوشي هوشمند است.


يعني بيش از نيمي از مردم جهان گوشي هوشمند و دوسوم جمعيت جهان موبايل دارند. درعين حال نيمي از ترافيک وب جهان از طريق موبايل است. درهمين حال برآورد شده بيش از نيمي از گوشي هاي جهان پهناي باند دارند و به نوعي آنلاين هستند. سال ٢٠١٦ جمعيت کاربران اينترنت در مقايسه با سال قبل از آن ١٠درصد رشد کرد و ٣٥٤ ميليون کاربر اينترنت به مجموع کاربران جهان اضافه شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار