۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۷۵
ban2


بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با صدور نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه انفعال سازمان ملل در حوادث یمن این سازمان را در انظار آزادی‌خواهان جهان مانند عروسکی در دست آمریکا کرده است، اعلام کرد: سازمان ملل مدت‌ها است که نقش خود را در حفظ یاری رساندن به مظلوم از دست داده است.




خبرگزاری فارس: سازمان ملل نقش خود را در یاری رساندن به مظلوم از دست داده است





بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با صدور نامه‌ای خطاب به بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: سکوت شما در قبال جنایات رخ داده در یمن بیانگر آن است که یا اعتقادی به منشور ملل متحد ندارید یا دچار فراموشی شده‌اید.


در ابتدای این بیانیه با اشاره به هدف تشکیل سازمان ملل برای حفظ امنیت و ثبات جهانی آمده است: متاسفانه ملل متحد مدتهاست که نقش خود را در حفظ آرامش جهان و یاری رساندن به مظلومین از دست داده است. سازمان ملل و شورای امنیت مدتهاست که صلح جهانی را مترادف با اهداف و منافع خود گرفته‌اند و هر کشوری ولو مظلوم٬ منافع آنان را به خطر بیاندازد به راحتی آنها را قربانی منافع خود خواهند کرد. آرای شورای امنیت سازمان ملل در بسیاری از موارد مانند جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و جنایت جنگی رژیم غاصب صیهونیستی علیه فلسطین و اخیرا مواضع این سازمان در خصوص جنایات سعودی در یمن مؤید این مدعاست.


این تشکل دانشجویی خطاب به بان‌کی‌مون اعلام کرد: چگونه می‌توان شاهد جنایات سعودی در یمن بود و سکوت پیشه کرد! چگونه می‌توان کودک کوشی سعودیان را دید و دم نزد! چگونه می‌توان شاهد ریزش انواع و اقسام تسلیحات ممنوعه بر خانه مردم بی‌دفاع باشید و هیچ نگویید! چگونه می‌توان شاهد پرواز انواع و اقسام جنگنده‌ها بر فراز و امکان مذهبی بود و سکوت کرد!


در ادامه این بیانیه آمده است: بسیار خنده‌دار است که برای دبیر کل سازمان ملل قوانین و منشور این سازمان را یا‌دآوری کنیم ولی سکوت شما بیانگر آن است که یا اعتقادی به منشور ملل متحد ندارید یا دچار فراموشی شده‌اید.


بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در ادامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: آیا فراموش کرده‌اید فصل اول منشور ملل متحد را در ماده یک که تاکید بر جلوگیری از هرگونه تجاوز و حفظ امنیت ملل متحد می‌کند؟ آیا از یاد برده‌اید ماده دو فصل اول منشور ملل متحد که در بند چهار اعمال زور علیه تمایت ارضی و استقلال سیاسی هر کشور علیه کشور دیگر را منع می‌کند.


این تشکل دانشجویی در نامه خود خطاب به بان کی‌مون اعلام کرد: نقش انفعالی امروز سازمان ملل در انظار آزادی خواهان جهان مانند عروسکی در دست آمریکا تلقی ‌می‌شود. با این سکوت حضرتعالی در قبال این جنایات ضد بشری آیندگان مطمئنا قضاوت زیبایی در خصوص شما و مسند غرق در خون بی‌گناهان نخواهند داشت.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار