۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۰۸
کد خبر: ۹۷۶۰

امان الله عباسی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مقاوم سازی و استاندار سازی فضاهای آموزشی بوده و در این زمینه 70 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی و 30 هزار کلاس درس نیز مقاوم سازی شده است.

وی با بیان این که سرانه کلاس به 200 متر افزایش یافته ، گفت: سرانه هر دانش آموز نیز از 5.7 متر به هشت متر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: استاندارد سازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس نیز از سال 91 و 92 در کشور شروع شده است.

وی با اشاره به ساخت بیش از 20 درصد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز در کشور افزود: جذب و نگهداری خیرین مدرسه ساز باید به عنوان اقدامی فرهنگی و فرهنگ ساز مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از شروع پروژه جدید مدرسه سازی خواستار دعوت خیرین به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام مدرسه سازی شد.

عباسی گفت: رویکرد دولت پرهیز از شروع پروژه جدید بوده و سازمان نوسازی مدارس نیز غیر از موارد خاص از جمله ساخت مدرسه در شهرک های مسکن مهر پروژه جدیدی آغاز نمی کند.

معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به کم بودن سهم اعتبار نوسازی مدارس استان اردبیل از اعتبارات استانی گفت: سهم هفت درصدی از اعتبارات استانی برای توسعه این بخش نیازمند بازنگری و افزایش است.

در این آیین امید قیامی به عنوان مدیر کل جدید نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل معرفی و از تلاش های یاور وحدتی پور مدیر کل سابق تجلیل شد.


 

منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار