۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۶۷۱

                                       IMAGE635662615430265452

نمایشگاه آثار نقاشی امین آقایی روز جمعه، هجدهم اردیبهشت ماه در گالری آن گشایش می‌یابد.


به گزارش عطنا، این نمایشگاه که امین آقایی نام «از پشت شکاف در به تو نگاه می‌کنم» را برای آن برگزیده است، به نمایش 10 اثر نقاشی و یک ویدیو‌آرت از این هنرمند اختصاص یافته است.


پیش از این نمایشگاهی از آثار امین آقایی با عنوان «لب کارون» در سال 1391 در گالری آن برگزار شده بود.


امین آقایی در سال 1361 در اصفهان متولد شد. اینطور که خودش می‌گوید اصفهان شهری نبود که باید در آن زاده می‌شد چرا که او به خرمشهر تعلق داشت اما به سبب اشغال خرمشهر در آن روزها، خانواده‌اش به اصفهان مهاجرت کرده بودند.


او چندی بعد به اهواز بازگشت و دوران کودکی خود را که با جنگ تحمیلی همزمان شده بود، در اهواز گذراند.


آنچه در بیشتر آثار امین آقایی دیده می‌شود تاکید بر مخاطب به عنوان ناظر میان زمان گذشته حال و آینده است. در تمامی آثار او گرایش چشمگیری به نمایاندن فرهنگ و زندگی مردم خوزستان دیده می‌شود.


خاطراتی از خرمشهر، آبادان و... در دوران پیش از انقلاب و همچنین در مرکز توجه بودن استان خوزستان در دوران جنگ و تاثیرگذاری بالای خوزستان به عنوان بزرگترین منبع انرژی و درآمد کشور در حافظه مردم ایران باعث شده است تا فضاهایی را که او به تصویر می‌کشد، برای مردم ایران بسیار آشنا باشند.


نمایشگاه نقاشی «از پشتِ شکاف در به تو نگاه می‌کنم» از هجدهم اردیبهشت تا ششم خرداد در گالری آن دایر است. برای دیدار از این نمایشگاه می‌توانید از یکشنبه تا جمعه ساعت 18 تا 20 به گالری آن واقع در خیابان سئول مراجعه کنید.




منبع: CHN
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار