۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۳:۱۳
کد خبر: ۹۵۰۷
55421d06210000f042ccf266 (1)
به گزارش عطنا روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران که با حضور رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین به همراه مهمان ویژه این مراسم وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عمان برگزار شد ، عبدالحمید بن منصور الحسنی از دعوت جمهوری اسلامی ایران از عمان قدردانی کرد و حضور خود و هیئت همراه خود را در این رویداد فرهنگی افتخار بزرگی دانست.

وی افزود : نمایشگاه های کتاب در گوشه گوشه جهان برگزار می شود از این رو این رویداد فضای گسترش روابط و نزدیکی فرهنگ ها ره با دنبال خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد : در راستای سیاست های کشورمان تلاش داریم پیگیر ایجاد روابط با ملت های جهان براساس دید باز و احترام دیگر کشورها در جهت نشر اسلام و احترام به مسلمانان قدم برداریم.

الحسنی گفت : در راستای سیاست های کشورمان تلاش داریم پیگیر ایجاد روابط با ملت های جهان براساس دید باز و احترام دیگر کشورها در جهت نشر اسلام و احترام به مسلمانان قدم برداریم.

وی خطاب به رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران و عمان روابط دوستانه ای دارند و زاییده امروز نیست، بلکه روابط ما ریشه دار است و امیدوارم در آینده پربارتر شود.

به گفته وی، روابط دو کشور و تلاش رهبران و مسئولان در منطقه شکوفاتر خواهد شد.

وزیر فرهنگ عمان خاطر نشان کرد : ما همواره دارای همکاری های دوجانبه فرهنگی بوده ایم و از آن جمله می توان به حضور دو طرف در نمایشگاه های مختلف کتاب، امضای سندهای همکاری بین خبرگزاری ها، همکاری رادیو و تلویزیون و وجود یک صفحه در روزنامه عمان مختص روزنامه های ایران اشاره کرد.

وی در بخش دیگری، با بیان اینکه ما همواره تلاش داریم روابط دو کشور را گسترش و ارتقا دهیم، مهمترین عامل تحکیم این روابط را دیدار رهبر عمان با رییس جمهوری ایران عنوان کرد.

 

الحسنی  در پایان ضمن تشکر مجدد از جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از عمان به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه از همگان دعوت کرد از فعالیت های کشور عمان در این نمایشگاه شامل ایجاد گفت و گو، ارائه نسخ خطی و فیلم های مستند و صنایع دستی دیدن کنند.

وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ عمان همگان را به شب عمان که پنجشنبه 18 رجب در برج میلاد برگزار می شود نیز دعوت کرد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران  با ارائه حدود 500 هزار عنوان کتاب در دو بخش داخلی و خارجی از 16 تا 26 اردیبهشت ماه با شعار خواندن و گفتگو با جهان در مصلای امام خمینی برگذار می شود.م
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار