۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۳۲۶
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از تهیه و تدوین 30 جلد کتاب ویژه شهدای پیشمرگ مسلمان کرد خبر داد و گفت: 15 جلد از این کتاب‌ها در روز برگزاری کنگره رونمایی می‌شود و مابقی نیز تا پایان سال انتشار می‌یابند.

به گزارش عطنا، سردار محمدحسین رجبی، شامگاه (9 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد یک رویداد فرهنگی فاخر است که مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدا در سال 95 است.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد از سال گذشته در دستورکار قرار گرفت و در دو حوزه هم در داخل سپاه و هم بیرون از این نهاد از طریق سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات دولتی مقدمات اجرای این کنگره انجام شد.

رجبی عنوان کرد: برنامه‌هایی را در قالب کمیته‌های 20 گانه برنامه‌ریزی کردیم که تاکنون برنامه‌ها با پیشرفت خوبی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه با اشاره اینکه استان کردستان دارای پنج هزار و 421 شهید است، اعلام کرد: شهدا قشر مجاهدی هستند که حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم دارند و امنیت، آرامش و آسایشی را که امروز داریم مدیون فداکاری، ازخودگذشتگی و ایثار شهدا و رزمندگان هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار به تجزیه طلبی در خاک کردستان امید بسته بود، اما در آن روزها کسانی که سخت علاقمند به استان و فرهنگ خود بودند یک سازمان پیشرو و تاثیرگذار به نام سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد را تشکیل دادند و اقداماتی را انجام دادند که نقطه عطفی در تاریخ است.

وی بیان کرد: جا داشت که سال‌ها قبل از مقام شامخ شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد تجلیل به عمل می‌آمد اما خوشبختانه امسال با همدلی مدیران و مردم طی یک اقدام فرهنگی خوب در قالب کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد، یاد و خاطره آنها گرامی داشته می‌شود.

رجبی در ادامه به اقداماتی که در راستای برگزاری این کنگره انجام شده اشاره و بیان کرد: یک هزار تندیس شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد تهیه شده است که در هنگام دیدار با خانواده های آنان تقدیم می شود.

تهیه 28 فیلم از فرماندهان شهید شاخص کردستان

وی همچنین به تهیه 28 فیلم از زندگی فرماندهان شهید شاخص کردستان اشاره و اعلام کرد: یک سرود فاخر نیز مرتبط با این کنگره آماده شده و همچنین با توجه به فراخوانی که برای ارسال عکس و مقاله داده شده بود آثار خوبی جمع آوری شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از تهیه 10 تندیس و نماد شهدای شاخص کردستان خبر داد و افزود: همچنین پنج یادمان دفاع مقدس در پنج نقطه از استان کردستان که در ایثارگری نقش پررنگی را ایفا کرده اند ساخته می شود.

وی انتشار 20 شماره از ماهنامه یاوران امام (ره) را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان و بیان کرد: راه اندازی سایت پیشمرگ روح الله و برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی از دیگر اقدامات انجام شده است.

رجبی از تهیه و تدوین 30 جلد کتاب ویژه شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد خبر داد و خاطرنشان کرد: 15 جلد از این کتاب‌ها در روز برگزاری کنگره رونمایی شده و مابقی نیز تا پایان سال انتشار می یابند.

وی همچنین به تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ویژه شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد اشاره کرد و یادآور شد: از 18 الی 28 اردیبهشت ماه برنامه‌های کنگره در استان برگزار می شود که روز اصلی برگزاری کنگره بیست و هشتم خواهد بود.

منبع:کرد پرس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار