۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۰۱:۲۰
کد خبر: ۸۹۰۶
جلسه اساتید مشاور انجمنهای علمی دانشجویی دانشکده ادبیات با حضور معاون فرهنگی، مدیر امور فرهنگی، کارشناس انجمنهای علمی و دیگر همکاران این معاونت در در دانشکده ادبیات برگزار شد.

به گزارش عطنا، در ابتدای جلسه، مدیر امور فرهنگی دانشگاه به برگزاری جشنواره حرکت دانشگاهی در انتهای اردیبهشت‌ماه اشاره کرد.

DSC05529

مهدی علوی هدف از برگزاری این جشنواره را بررسی و ارزیابی عملکرد و فعالیتهای انجمنهای علمی و ارائه نتایج آن به دانشجویانی که قرار است در سال جدید از طریق انتخابات، عضو انجمنهای علمی شوند، عنوان کرد.

در ادامه اساتید مشاور انجمن های علمی نظرات و سؤالات خود را درمورد سازوکار فعالیتهای انجمنها بیان کردند.

برگزاری کارگاههای آموزشی در ارتباط با نیاز روز و دغدغه‌های علمی و شغلی جامعه و کسب مهارتهای عمومی و خصوصی جهت مشارکت بیشتر دانشجویان، قرار دادن یک رابط در دانشکده به عنوان تسهیل‌گر امور انجمنهای علمی دانشجویی و تقویت روحیه کار جمعی و تیمی در میان دانشجویان از مهمترین پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

ارج نهادن و هویت دهی بیشتر به اعضای شورای مرکزی انجمنهای علمی دانشجویی،

اعطای یک نمره به دانشجویانی که مقاله پایان‌نامه خود را در ویژه‌نامه‌های مرتبط با رشته خود چاپ می کنند و تقاضای حمایت مالی بیشتر از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر غلامرضا ذکیانی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه در ادامه این جلسه به بیان لزوم فعالیت مرکز آموزش پرداخت و گفت: فعالیت مرکز آموزش برای جلوگیری از تشکیل کارگاههای تکراری و برگزاری کلاسهایی با بیشترین کیفیت و کمترین هزینه است.

وی اظهار داشت: مرکز آموزش، تجهیزات و امکانات لازم را برای برگزاری بهتر کارگاهها در اختیار انجمنها قرار می‌دهد.

ذکیانی به کرسی‌های آزاد اندیشی اشاره کرد و اذعان داشت:  دانشجویان می‌توانند با مطرح کردن موضوعات مهم اجتماعی، اقتصادی و مباحث مرتبط با رشته خود در کرسی‌های آزاد‌اندیشی به راه‌حل‌هایی دست یابند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: این امر مستلزم این است که اهل گفت‌و‌گو باشیم. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به زمان انتخابات انجمنهای علمی اشاره کرد و گفت: با برگزاری انتخابات در اردیبهشت‌ماه، انجمنها می‌توانند بدون اتلاف وقت و با برنامه‌ریزی بهتر از مهر‌ماه شروع به کار کنند.

ذکیانی خاطرنشان کرد: باید از مشارکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعال و با روابط عمومی بالا استفاده کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار