۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۷۶۹۷

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به بازدید از ۱۳۰ خوابگاه سراسر کشور گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار مترمربع کمبود فضای خوابگاهی در دانشگاه‌ها داریم.


به گزارش عطنا، ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص مهمترین مشکلات خوابگاه های دانشجویی گفت: در طی سال های اخیر 130 بازدید از خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور داشتیم که در این بازدیدها، مهمترین مشکلات و مسائل اصلی دانشجویان مطرح شده است.


وی افزود: مهمترین مشکلی که دانشجویان خوابگاهی با آن مواجه هستند، کمبود فضای خوابگاه است که در قانون برنامه پنجم، خوابگاه سازی منع شده بود؛ در حالی که حدود 400 هزار مترمربع کمبود فضای خوابگاهی داریم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: در کوتاه مدت با اضافه کردن وام کمک رهن، این مشکل را حل کردیم و باعث شد دانشجویان متقاضی پشت در خوابگاه ها نمانند.


 یزدان مهر یادآور شد: در برنامه ششم منع خوابگاه‌سازی برطرف شد و با دادن تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و خیرین، توانستیم با کمک دانشگاه کمبود فضای خوابگاهی را به خصوص در مناطق محروم برطرف کنیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: زمین خوابگاه‌هایی که قرار است ساخته شود، توسط دانشگاه اختصاص داده می‌شود و بخش عمده ای از سود تسهیلات به عهده صندوق رفاه خواهد بود که با این تدبیر، استقبال خوبی از آن صورت گرفت و اولین خوابگاه در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی همدان ساخته شد. در چند دانشگاه دیگر مثل بجنورد، شهرکرد، صنعتی شیراز و دانشگاه چابهار نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و به زودی خوابگاه ها در این دانشگاه ساخته می‌شود.


یزدان مهر گفت: با اجرای این طرح خوابگاه سازی، تراکم دانشجویان در خوابگاه‌ها کم خواهد شد و جمعیت در هر اتاق از میزان فعلی کمتر خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار