۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۷۰

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمدحسین امید در مراسم جشن انقلاب و افتتاح فاز 2 دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: این اعتبارات در صورتی به دانشگاه ها تخصیص داده می شود که برای آن اعلام برنامه کرده باشند و این میزان اعتبار برای طرح‎های شاخص و هدفمند خواهد بود.


وی تأکید کرد: باید دانشگاهیان استان گلستان اولویت ها و نیازهای پژوهشی را شناسایی و با پرداختن به آنها از فرصت موجود در سال آینده برای توسعه استان استفاده کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه ما دانشگاهیان بیش از اقشار مختلف جامعه مدیون امام و انقلاب هستیم، اذعان کرد: امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس با آنکه در فرمان های خود مردم و مسئولان را به دفاع از میهن اسلامی و دفاع از حیثیت و شرف کشور دعوت می‎کرد، اما همیشه بلافاصله موضوع دانشگاه و توسعه دانشگاه را به مسئولان سفارش می‎کرد.


وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)، دانشگاه را رکن مهمی در استقلال کشور می دانست و هیچ گاه از حمایت از دانشگاهیان غافل نبود.


وی گفت: در مهرماه امسال تقریباً برای هر متقاضی رشته‎های مهندسی دو صندلی وجود داشت و این در حالی است که در سالیان گذشته به ازای هر 20 متقاضی یک صندلی دانشگاهی داشتیم و این رشد بسیار قابل توجهی است.


امیدافزود: در حال حاضر رتبه علمی کشور ما در دنیا در جایگاه شانزدهم است و ما این رتبه را نیز کافی نمی‎دانیم و باید در جایگاه اول در دنیا قرار بگیریم که به طور قطع راهی دشوار را در پیش خواهیم داشت.


وی یادآور شد: در زمان شروع به کار این دولت، در بخش وزارت علوم در دانشگاه‎ها، سه میلیون مترمربع پروژه نیمه‎کاره وجود داشت که از این میزان تا امروز بیش از یک میلیون مترمربع آن به بهره‎برداری رسید و در دهه فجر نیز شاهد بهره‎برداری 248 هزار مترمربع از آن بوده‎ایم.


براساس گزارش وزارت علوم، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار کرد: برای نخستین بار در طول عمر راه‎اندازی دانشگاه در کشور، دولت تدبیر و امید برای سال 1395 سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی را از 47 صدم درصد به یک و پنج صدم درصد افزایش داده است که اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار