۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۰۲۸۱
eivan ekhttamye (22)

اختتامیه رویداد استارت‌آپی«ایوان» با اعلام تیم‌های برگزیده در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.


به گزارش عطنا، بعد از ظهر روز جمعه، یکم اردیبهشت ماه اختتامیه رویداد استارت‌آپی ویکند «ایوان» با حضور محمدمهدی گودرزی، مدیر مرکز کارآفرینی و سروش قاضی‌نوری، مدیر مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.


در قسمت ابتدایی این برنامه 9 گروه برگزیده مرحله اول برای دومین بار به ارائه ایده خود پرداختند که در این میان سه گروه با رای داوران برتر شناخته شدند، تیم‌های کفشدوزک، بوم سفید و سالمند‌سرویس که اعضای آن دانشجویان دانشگاه علامه بودند، توانستند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم  این رویداد را کسب کنند.


علیرضا هاشمی، دبیر اجرایی مسابقه در رابطه با مرحله دوم استارت‌آپی ویکند دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: از میان 37 ایده مطرح شده در افتتاحیه رویداد، به واسطه رای‌گیری انجام شده در روز اول، 10 ایده منتخب شناخته ‌شد که با انصراف یکی از ایده‌پردازان 9 ایده به مرحله نهایی رسید.


وی افزود: در مرحله دوم رویداد، نماینده هر کدام از گروه‌های شرکت‌کننده فرصت یافتند تا در  هشت دقیقه‌ ایده‌ خود را ارائه و از آن دفاع کنند.


در ادامه محمدمهدی گودرزی، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هدف از این رویداد استارت‌آپی آشنایی دانشجویان با مباحثی است که در کلاس‌های درس به صورت تئوری و پراکنده در مورد کسب و کار و گفته می‌شود، اظهار کرد: سعی می‌کنیم فرهنگ کسب و کار جدید را در بین اقشار جوان جامعه ترویج کنیم تا دانشجویان با این رشته و مباحث آن بیشتر آشنا شوند.


وی با بیان اینکه باز بودن دانشگاه‌ در روز‌های پایانی هفته باعث ایجاد شور و شوق در دانشجویان شده‌است، اظهار کرد: روال برنامه به این صورت است که صاحبان ایده در مدت زمانی کوتاه در انتهای هفته فرصتی به دست آورند تا ایده‌های خود را در کنار سایر ایده‌ها بیان کنند و از ایده‌های دیگران ایده‌های جدیدی بگیرند.


مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه افزود: پس از انتخاب ایده‌های برتر افراد بر اساس ایده‌ها و تخصص‌های گوناگونی که دارند  گروه‌های خود را مشخص می‌کنند، همچنین گروهی از افراد که تجربه فضای کسب و کار در بازار را دارند به عنوان مربی در طول این 54 ساعت مهارت‌های لازم در حوزه راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا را به افراد و گروه‌هایشان آموزش‌ می‌دهند.


وی با اشاره به رویداد چکاوک که آبان ماه سال گذشته برگزار شد، تاکید کرد: این دومین رویداد استارت‌آپی است که در دانشگاه علامه برگزار شده و دانشجویان تمامی دانشگاه‌های کشور مجاز به شرکت در آن بودند.



گودرزی با بیان اینکه از بین 100 نفر شرکت کننده بیش از 60 نفر از شرکت کنندگان این مسابقه از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی هستند، خبر داد: سه گروه برتر رویداد استارت‌آپی ویکند ایوان می‌توانند در فضای کار گروهی مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه فعالیت‌های خود را ادامه دهند.


وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا این امکان فراهم شود که برگزیدگان رویداد در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های اقتصادی بیشتری شرکت کنند تا در نهایت ایده‌های منتخب رویداد را به مرحله نهایی یعنی بازار کار برسانیم.


مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه در رابطه با برنامه‌های این مرکز گفت: مرکز کارآفرینی تلاش دارد تا در سه بخش فعالیت‌های خود را توسعه دهد، فرهنگ سازی و ترویج که رویداد‌هایی مثل چکاوک از جمله آن است، آموزش که به طور کلی آموزش شیوه‌های کسب و کار را شامل می‌شود و بخش سوم ارائه مشاوره به صورت آنلاین و مخصوصا آفلاین است که در حال پیگیری آن هستیم تا حتی دانشجویان ساکن شهرستان و دانشجویانی که فارغ التحصیل شده‌اند، بتوانند ایده‌های خود را با ما در میان بگذارند.


وی افزود: اقدام دیگر مرکز کارآفرینی برگزاری مسابقات و جشنواره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پیگیری بحث هدایت شغلی در کنار کارآفرینی است، در این حوزه می‌توان به جشنواره روشنا اشاره کرد که در روزهای آینده برگزار می‌شود بر همین اساس ما از تمامی دانشجویانی که به دنبال فرصتی برای یافتن کار هستند دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره شرکت کنند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار